Gå til innhold

Konkurranse mellom søsken

Anbefalte innlegg

Min søster skal ofte skryte av barna sine, oppleves som det alltid er en slags konkurranse/måling mot mine barn. Jeg synes det er så selvsentrert og lite raust. 

Hun viser liten interesse for mine barn, jeg snakker ofte med hennes barn, inviterer de med på ting, men det skjer nesten aldri den andre veien.

Jeg hever meg over det, men kjenner jeg er lei. Det ene barnet mitt har nylig vært gjennom sykdom, men null oppmerksomhet fra tante, ikke et spørsmål en gang om hvordan det går, bare prating om egne barn. 

Anonymkode: 31716...302

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144439979-konkurranse-mellom-s%C3%B8sken/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan du ikke si det til henne, det du skriver her?  Hun holder jo på sånn fordi du ikke sier fra. Noen er hensynsløse, og da må man gi beskjed. De forandrer seg neppe av seg selv, men fordi hun sikkert overkjører folk så tør ikke mange å si fra. Du bør gjøre det. Det er søsteren din så du risikerer jo ikke så mye om du sier det omtrent som skrevet her. 

Jeg prøvde å ta opp noe med henne i dag, en annen sak, det taklet hun dårlig og ble ganske sur. Men jeg bør sikkert prøve, vi hadde veldig god relasjon for mange år siden, før vi stiftet familie,  jeg synes det er trist hvordan det har utviklet seg. 

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Jeg prøvde å ta opp noe med henne i dag, en annen sak, det taklet hun dårlig og ble ganske sur. Men jeg bør sikkert prøve, vi hadde veldig god relasjon for mange år siden, før vi stiftet familie,  jeg synes det er trist hvordan det har utviklet seg. 

Men det er dumt å la deg skremme av at hun blir sur - da bare fortsetter hun. Men det ser jo ut til å være flere problemer enn barna deres her og hvor lite hun bryr seg. Ta dere en kveld sammen og snakk ut. Og hør på hverandre. 

Endret av ReneRene

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...