Gå til innhold

Dugnad-sokkesalg

Anbefalte innlegg

Vi fikk beskjed om at vi må hente sokker å betale 1000 kroner. Så selge de videre. Vi har ikke de pengene og fb florerer av disse sokkesalgene. Jeg er litt fortvilt kjenner jeg. Måtte bare lufte litt 😔 Ingen venner eller familie vi kan spørre.

Anonymkode: bf6a8...041

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144439978-dugnad-sokkesalg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det må være lov å si nei.

Her gikk vi for forhåndssalg og oppfordret barna til dørsalg (Oslo, mange dører å ringe på). Det fungerte veldig bra og det var ingen tvang eller minimumssum. Hadde liten premie til den som solgte mest, det tente konkurranseinstinktet hos de fleste og ga rekordresultat.

Anonymkode: a6a47...368

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Det må være lov å si nei.

Her gikk vi for forhåndssalg og oppfordret barna til dørsalg (Oslo, mange dører å ringe på). Det fungerte veldig bra og det var ingen tvang eller minimumssum. Hadde liten premie til den som solgte mest, det tente konkurranseinstinktet hos de fleste og ga rekordresultat.

Hvorfor velger dere noe så irriterende som sokkesalg? Jeg har ikke lyst på sokker, og kommer aldri til å kjøpe. Jeg hadde derimot gladelig kjøpt gode, gammeldagse lodd hvor det er en promille sjanse til å vinne en eller annen dustepremie som fruktkurv el.

Anonymkode: af841...b04

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Hvorfor velger dere noe så irriterende som sokkesalg? Jeg har ikke lyst på sokker, og kommer aldri til å kjøpe. Jeg hadde derimot gladelig kjøpt gode, gammeldagse lodd hvor det er en promille sjanse til å vinne en eller annen dustepremie som fruktkurv el.

Den dugnaden jeg beskrev var dopapir.

Annonse

Anonym bruker skrev (42 minutter siden):

Så enig! Jeg kjøper gjerne lodd av nabounger og tanteunger for 50 eller 100 kroner (og håper jeg ikke vinner noe), men sokker, blomster, dopapir og kjeks til ågerpriser kjøper jeg ikke. 

Himmel og hav skrev (7 minutter siden):

Så enig! Jeg kjøper gjerne lodd av nabounger og tanteunger for 50 eller 100 kroner (og håper jeg ikke vinner noe), men sokker, blomster, dopapir og kjeks til ågerpriser kjøper jeg ikke. 

Nemlig! Jeg orker ikke fylle huset mitt med ting jeg ikke har lyst på. Dessuten kjøpte jeg sånne julekaker en gang for å være grei, og da gikk under halvparten av pengene til idrettslaget! 

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Nemlig! Jeg orker ikke fylle huset mitt med ting jeg ikke har lyst på. Dessuten kjøpte jeg sånne julekaker en gang for å være grei, og da gikk under halvparten av pengene til idrettslaget! 

Det er jo akkurat det. Om jeg kjøper dopapir for over 400,- så er det bare litt over en hundrelapp som går til idrettslaget. Da kunne de like gjerne solgt meg lodd for hundre kroner. 

Annonse

Gjest Danida
Himmel og hav skrev (4 timer siden):

De kjeksene er i alle fall en god inntektskilde for produsenten... det er under tredjedelen som tilfaller selger!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...