Gå til innhold

Hundeeiere - kaster du hundeposen i andres søppeldunker?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Hva gjør du om du går tur i skogen der det ikke finnes noen andres søppelkasser å bruke?

Anonymkode: 0af40...230

Hun gjør kanskje det som noen her gjør......slenger posen opp i trærne. Tror visst ikke noen oppdager det, men trærne her er pyntet med  bæsjeposer med mer eller mindre rikelig innhold. Ubegripelig hvordan de forventer at alle vi andre skal synes hunden er så nydelig at vi vil ha dritten i trærne og søppeldunkene våre, men selv makter de ikke bære  det hjem fordi det visstnok er ekkelt.

Anonymkode: 18c15...e3c

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hva gjør du om du går tur i skogen der det ikke finnes noen andres søppelkasser å bruke?

Man plukker jo ikke opp bæsjen i utmark. 

Anonymkode: 63977...218

ReneRene skrev (3 timer siden):

I sekken ligger hundegodt, vannflaske og kamera. Jeg vil ikke gå med bædjepose oppi der altså. 

Hvorfor ikke når den er både ren, luktfri og solid?

(Ta den i sidelommen eller en egen boks i sekken om du vil ha den bedre skilt fra det andre du har med.)

Anonymkode: f325c...6e2

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Hvorfor ikke når den er både ren, luktfri og solid?

(Ta den i sidelommen eller en egen boks i sekken om du vil ha den bedre skilt fra det andre du har med.)

Anonymkode: f325c...6e2

Skjønner du hva upraktisk betyr? Og nei, jeg går ikke rundt med tursekk med lommer altså 😅 det er en liten sekk med akkurat det jeg trenger. 

Annonse

ReneRene skrev (51 minutter siden):

Skjønner du hva upraktisk betyr? Og nei, jeg går ikke rundt med tursekk med lommer altså 😅 det er en liten sekk med akkurat det jeg trenger. 

Men altså… hvis man har så lite kontroll på hunden at en bæsjepose vipper en av pinnen, så bør man heller revurdere om en skal ha dette dyret heller enn å bestemme hva andre skal ha i søppelkassen sin

Anonymkode: 947d3...42e

Selvfølgelig gjør man det

Anonymkode: 85d66...715

Ok. Hva med den andre skiten som ligger i naturen? Plukker du opp ekskrementer fra sau, hjort og elg også? 

Anonym bruker skrev (55 minutter siden):

Ok. Hva med den andre skiten som ligger i naturen? Plukker du opp ekskrementer fra sau, hjort og elg også? 

Disse spiser planter fra naturen, hunder er noe annet. https://www.theguardian.com/environment/2022/feb/07/dog-pee-and-poo-harming-nature-reserves-study

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Disse spiser planter fra naturen, hunder er noe annet. https://www.theguardian.com/environment/2022/feb/07/dog-pee-and-poo-harming-nature-reserves-study

Jeg løper ikke etter hunden i naturen med pose så lenge den ikke gjør fra seg midt på stien. 

Utrolig saklig svar. Ville dyr bor jo der, men bikkja di trenger ikke drite på turstien der folk går. Trenger ikke mange hjerneceller for å forstå det altså. 

Anonym bruker skrev (28 minutter siden):

Jeg løper ikke etter hunden i naturen med pose så lenge den ikke gjør fra seg midt på stien. 

Da burde du ikke ha hund. Rett og slett. 

Utrolig saklig svar. Ville dyr bor jo der, men bikkja di trenger ikke drite på turstien der folk går. Trenger ikke mange hjerneceller for å forstå det altså. 

Nå er det jo noen av oss som beveger oss utenfor turstiene også, vet du. Det er hva jeg kaller natur. Når man snakker om hjerneceller 😅

Annonse

Da burde du ikke ha hund. Rett og slett. 

Det skal du få lov til å mene, men det er lite du får gjort med det. 

Anonym bruker skrev (32 minutter siden):

Nå er det jo noen av oss som beveger oss utenfor turstiene også, vet du. Det er hva jeg kaller natur. Når man snakker om hjerneceller 😅

Men du skal jo likevel plukke opp etter deg. Apropos hjerneceller. Les linken noen la inn lenger opp. Hundebæsj forurenser, ferdig snakka. 

Anonym bruker skrev (13 timer siden):

Men du skal jo likevel plukke opp etter deg. Apropos hjerneceller. Les linken noen la inn lenger opp. Hundebæsj forurenser, ferdig snakka. 

Å plukke opp etter en hund som bæsjer inne i et kratt på Hardangervidda eller dypt inni Finnskogene, er virkelig ikke nødvendig. Husk at den bæsjeposen er produsert på en fabrikk, og den er laget av plast som er mye verre for naturen og miljøet  enn litt hundebæsj, som brytes ned i løpet av noen få dager og er borte for alltid.

Anonymkode: 9fa7f...124

ReneRene skrev (På 1.5.2023 den 18.22):

Jeg syns det er komisk hvordan noen får et så absurd eierforhold til alt som er deres. En søppeldunk liksom? 😅 Det hender at jeg hiver oppi andres ja, og det hender noen hiver oppi våre her. Hvem bryr seg om sånt? Det er ikke akkurat sånn at en dunk blir fylt opp, men her klarer vi alle å lese da, og har enda ikke funnet noen i annet enn restavfall. 

Du lå gjerne synes det er komisk , jeg gjør ikke det. Vi fyller dunken vår selv, mener du vi skal betale for større fordi folk bare må kaste hundeposer der? Eller bpr du veldig øde?0

Anonymkode: 27600...7e8

ReneRene skrev (På 1.5.2023 den 19.43):

Sier du det? 😅  Tror jeg ikke gitt. Men hadde jeg blitt skjelt ut for å kaste en hundepose i en søppeldunk så hadde jeg bare ledd. Og det mener jeg. Kanskje jeg hadde syntes synd på personen også da. Det er mulig.  Jeg kan ikke tro mef min beste vilje at folk som blir krenket over at noen hiver en liten pose i dunken deres, har det helt bra altså. 

Viser hvor dårlig folkeskikk du innehar da ! 

Anonym bruker skrev (På 2.5.2023 den 7.19):

Begge deler er ille. En del av «hundepakken» er å bære på bæsj. Hvis du ikke liker det, da får du revurdere hundeholdet.

Anonymkode: a9491...c95

👏

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Viser hvor dårlig folkeskikk du innehar da ! 

Den var faktisk morsom. Seriøst 🙂 jeg ser hvordan dere som er mot å kaste hundeposer angriper oss som gjør det her i tråden. Da kan du snakke om folkeskikk 🙂

*Lissi* skrev (På 2.5.2023 den 19.59):

Nei, det gjør jeg aldri. Jeg personlig hadde ikke brydd meg om noen gjorde det hos meg. MEN: jeg vet at mange ikke liker det, og det respekterer jeg selvsagt. Handler om normal folkeskikk.

Riktig! Det handler om normal folkeskik

ReneRene skrev (1 time siden):

Den var faktisk morsom. Seriøst 🙂 jeg ser hvordan dere som er mot å kaste hundeposer angriper oss som gjør det her i tråden. Da kan du snakke om folkeskikk 🙂

Du har faktisk loven mot deg. Du har ingen rett til å kaste noe i andres søppelkasse og allikevel mener du at du har folkeskikken på din side når du gjør det. Det er ganske spesielt. 

Anonymkode: 5d66f...964

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Du har faktisk loven mot deg. Du har ingen rett til å kaste noe i andres søppelkasse og allikevel mener du at du har folkeskikken på din side når du gjør det. Det er ganske spesielt. 

Anonymkode: 5d66f...964

Jeg kan garantere at samtlige her inne har brutt en lov. Helt med vitende og vilje også 🙂 kjørt for fort, fiklet med mobiltelefonen under kjøring, drukket alkohol på offentlig plass, urinert på offentlig plass, hatt sex på offentlig plass og kjøpt alkohol til de under 18 år. Parkert ulovlig, gått på rødt lys og smuglet inn alkohol over grensa. Osv osv osv 

Jeg tror jeg med rimelig god samvittighet hiver noen poser med hundebæsj i andres søppeldunk,🙃

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...