Gå til innhold

Hundeeiere - kaster du hundeposen i andres søppeldunker?

Anbefalte innlegg

Skrevet
ReneRene skrev (På 1.5.2023 den 19.35):

Jeg tror nok ikke at de bryr seg om en ball med papir dynket i eddik ligger løst altså. Du får forklare dem dette alvorlige problemet med at andre hiver noen poser med hundebæsj i dunken din. Du kan sikkert få montert en slags beholder på innsiden av lokket hvis de som tømmer blir sure. DIY- prosjekt som bør være enkelt å få til med god dobbeltsidig teip 😊 jeg går ikke rundt med en pose to km for at noen blir krenket av at jeg kaster i deres kasse altså. Får være grenser til hvor ydmyk man skal være. 

Så alle andre må tilpasse seg deg? Vi må lage løsninger i vår dunk for at du ulovlig skal kaste din søppel der? Ydmyk? Hvordan er det mulig å ha så egoistisk tankegang? Det er DU som har valgt å ha hund.

Anonymkode: 85d66...715

Skrevet (endret)
Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Så alle andre må tilpasse seg deg? Vi må lage løsninger i vår dunk for at du ulovlig skal kaste din søppel der? Ydmyk? Hvordan er det mulig å ha så egoistisk tankegang? Det er DU som har valgt å ha hund.

Jeg ga bare en løsning på et problem med lukt. 

Jepp, jeg har valgt å ha hund. Jeg er også veldig opptatt av at hunden min skal lære seg å ikke kontakte andre på turer uten avtale med andre som vi møter. Det er folk med problemhunder og mennesker som er redd hunder. Uberegnelige barn ( og voksne ). Mye å passe på. Da vil jeg ikke ha noen pose Hengende på båndet. Jeg vil også mest av alt ha hendene fri. Bare sånn for å forhindre og avverge ting. Jeg har en stor og tildels krevende rase, så mye jobb mens den er valp. Det siste jeg vil er å skremme noen eller at hunden min tror at det er greit å vimse hit og dit. Så er vi lengre hjemmefra så hiver jeg en pose i andres søppel. Ulovlig eller ei. 

Endret av ReneRene
Skrevet
ReneRene skrev (7 minutter siden):

Jepp, jeg har valgt å ha hund. Jeg er også veldig opptatt av at hunden min skal lære seg å ikke kontakte andre på turer uten avtale med andre som vi møter. Det er folk med problemhunder og mennesker som er redd hunder. Uberegnelige barn ( og voksne ). Mye å passe på. Da vil jeg ikke ha noen pose Hengende på båndet. Jeg vil også mest av alt ha hendene fri. Bare sånn for å forhindre og avverge ting. Jeg har en stor og tildels krevende rase, så mye jobb mens den er valp. Det siste jeg vil er å skremme noen eller at hunden min tror at det er greit å vimse hit og dit. Så er vi lengre hjemmefra så hiver jeg en pose i andres søppel. Ulovlig eller ei. 

Løsningen er jo at egoistiske hundeeiere slutter bruke andres søppeldunk. Du greier virkelig ikke finne en eneste løsning på hvordan du skal få med deg posen? Kjøp deg en rompetaske å loppis beregnet for formålet. Du legger posen oppi der og hiver den hjemme. Problem løst. 

Hvorfor et DU fritatt fra loven og folkeskikk, bare fordi det passer deg i akkurat denne saken?

Skrevet
ReneRene skrev (16 minutter siden):

Du er bare full av dårlige unnskyldninger.

Anonymkode: 029b0...32c

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Du er bare full av dårlige unnskyldninger.

Jeg unnskylder ingenting- tvert i mot. 

Jeg forklarer hvor mye det faktisk er å ta hensyn til med en hund på lengre avstander i en by med mange mennesker. For å snu det rundt, så tar jeg heller hensyn til hunden min og alle jeg møter fremfor en egoist som har en i mitt syn, unaturlig forhold til søppeldunken sin 🙃

Skrevet
ReneRene skrev (Akkurat nå):

Jeg forklarer hvor mye det faktisk er å ta hensyn til med en hund på lengre avstander i en by med mange mennesker. For å snu det rundt, så tar jeg heller hensyn til hunden min og alle jeg møter fremfor en egoist som har en i mitt syn, unaturlig forhold til søppeldunken sin 🙃

Jo, du finner på dårlige unnskyldninger. Det er faktisk ikke vanskelig å få med en pose OG passe på en hund. Greier du ikke såpass burde du vel ikke hatt hund?  Er du i en by finnes det da offentlige søppeldunker også? 

Hvordan går det an å si at det er de andre som er egoister når det er DU som utfører den ulovlige og egoistisk handlingen? Utrolig selvsentrert. Forventer jo ikke at noen med slik tankegang ser det selv. 

Skrevet
ReneRene skrev (1 minutt siden):

Jeg har også en stor hund som krever at jeg er «på» når vi går tur, og jeg foretrekker å ha hendene fri. Vet du hvor jeg legger hundeposen? I… trommevirvel… RYGGSEKKEN! SÅ enkelt kan det altså gjøres.

Og jaaaadaaa, det er sikker kjempeuprakrisk, irriterende og beint ut vondt i kropp og sjel for deg å måtte ha med deg ryggsekk KUN for bæsjeposer, men jeg går heller med en liten ryggsekk enn å være en egoistisk og atal hundeeier som dumper dritten til hunden min hos andre.

Anonymkode: 553f2...0bb

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Jo, du finner på dårlige unnskyldninger. Det er faktisk ikke vanskelig å få med en pose OG passe på en hund. Greier du ikke såpass burde du vel ikke hatt hund?  Er du i en by finnes det da offentlige søppeldunker også? 

Hvordan går det an å si at det er de andre som er egoister når det er DU som utfører den ulovlige og egoistisk handlingen? Utrolig selvsentrert. Forventer jo ikke at noen med slik tankegang ser det selv. 

Vi kaster ikke hundeposer i søppeldunker uten lokk her. Det er fordi det er dyr som får tak i dem og ødelegger posene sånn at innholdet blir spredt utover. De fleste steder er det funker som har hull og henger på stolper og er i busskur osv, og det er no go å hive slikt oppi dem. Så etter å ha gått gjennom strekningen i sentrum så er det mer privathus før vi kommer til park og andre friluftsområder. Lite søppeldunker der, mem er det noen så kaster jeg jo selvfølgelig oppi dem! Det er ikke sånn at jeg velger ut private dunker når det er et alternativ liksom 😅

Skrevet
ReneRene skrev (3 minutter siden):

Det er ikke sånn at jeg velger ut private dunker når det er et alternativ liksom 😅

Det er nesten så jeg tror du faktisk gjør det, du har den holdningen.

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Jeg har også en stor hund som krever at jeg er «på» når vi går tur, og jeg foretrekker å ha hendene fri. Vet du hvor jeg legger hundeposen? I… trommevirvel… RYGGSEKKEN! SÅ enkelt kan det altså gjøres.

Og jaaaadaaa, det er sikker kjempeuprakrisk, irriterende og beint ut vondt i kropp og sjel for deg å måtte ha med deg ryggsekk KUN for bæsjeposer, men jeg går heller med en liten ryggsekk enn å være en egoistisk og atal hundeeier som dumper dritten til hunden min hos andre.

I sekken ligger hundegodt, vannflaske og kamera. Jeg vil ikke gå med bædjepose oppi der altså. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hvordan er det mulig for et voksent (?) menneske å ikke se hva som er feil ved å kaste sitt (stinkende) søppel i andre sin private søppeldunk? Det er jo de som eier dunken som betaler for den. Vår er alltid stappe mett så om andre skulle hivd søppel dit og...

Lader du bilen din eller telefonen fin i andres utvendige stikkontakter også fordi de er i nærheten når du trenger strøm? 

Det kan du gjerne si, men jeg klarer altså ikke å se problemet, selv om jeg aksepterer at andre har annet syn på det. At jeg betaler for renovasjon og at det derfor ikke kan kastes små bæsjeposer i min dunk er en helt fjern tanke for meg. Jeg betaler da akkurat like mye uansett hvem som har kastet noe oppi. Jeg er faktisk så raus at så lenge det er plass så er det greit. 

Anonymkode: 63977...218

Skrevet

Tråden er ryddet for brukerangrep.

Admin

Skrevet (endret)
ReneRene skrev (26 minutter siden):

Vi kaster ikke hundeposer i søppeldunker uten lokk her. Det er fordi det er dyr som får tak i dem og ødelegger posene sånn at innholdet blir spredt utover. De fleste steder er det funker som har hull og henger på stolper og er i busskur osv, og det er no go å hive slikt oppi dem. Så etter å ha gått gjennom strekningen i sentrum så er det mer privathus før vi kommer til park og andre friluftsområder. Lite søppeldunker der, mem er det noen så kaster jeg jo selvfølgelig oppi dem! Det er ikke sånn at jeg velger ut private dunker når det er et alternativ liksom 😅

Endret av Nille 76
Skrevet
ReneRene skrev (21 minutter siden):

I sekken ligger hundegodt, vannflaske og kamera. Jeg vil ikke gå med bædjepose oppi der altså. 

Hvorfor ikke?

Skrevet
ReneRene skrev (23 minutter siden):

Ja, hvorfor ikke? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Ja, hvorfor ikke? 

Fordi det er veldig upraktisk og også ekkelt. Er ikke det åpenbart? 

Skrevet
ReneRene skrev (4 minutter siden):

Du kan vel bare ha litt eddik på et papir og ha  det i bunnen av sekken, det løser det jo.

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Du kan vel bare ha litt eddik på et papir og ha  det i bunnen av sekken, det løser det jo.

Er det mulig! 

Skrevet
ReneRene skrev (9 minutter siden):

Men kjøp en rompetaske til å ha den i da, eller en tett plastboks med lokk oppi sekken? Det er en million måter å løse dette på som ikke innebærer å bryte loven eller ha dårlig folkeskikk? Men du vil ikke? Er det ikke det drt står på? Du vil gjøre det som passer deg best, uansett?

Skrevet

Men kjøp en rompetaske til å ha den i da, eller en tett plastboks med lokk oppi sekken? Det er en million måter å løse dette på som ikke innebærer å bryte loven eller ha dårlig folkeskikk? Men du vil ikke? Er det ikke det drt står på? Du vil gjøre det som passer deg best, uansett?

Jeg tror jeg velger å "bryte loven" på dette området ja 🙂 

Skrevet
ReneRene skrev (Akkurat nå):

Jeg tror jeg velger å "bryte loven" på dette området ja 🙂 

Jeg skjønner jo at du velger det. Og da sikkert også på mange andre områder der det passer deg best. Hvordan tror du samfunnet hadde blitt om alle tenkte slik? 

Det er jo sånn tyver tenker og, den der står jo bare der, så da passer det meg å ta den. 

Skrevet

Jeg skjønner jo at du velger det. Og da sikkert også på mange andre områder der det passer deg best. Hvordan tror du samfunnet hadde blitt om alle tenkte slik? 

Det er jo sånn tyver tenker og, den der står jo bare der, så da passer det meg å ta den. 

Ta deg en bolle nå 🙃

Skrevet

Hva gjør du om du går tur i skogen der det ikke finnes noen andres søppelkasser å bruke?

Anonymkode: 0af40...230

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Er det mulig! 

ReneRene sa det var mulig.

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Hva gjør du om du går tur i skogen der det ikke finnes noen andres søppelkasser å bruke?

Anonymkode: 0af40...230

Legger det sikkert i en fuglekasse, gjør samme nytten for henne. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...