Gå til innhold

Hundeeiere - kaster du hundeposen i andres søppeldunker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bor ved siden av en vei der nesten alle hundeeiere i nabolaget går for å komme til skogen. Jeg finner stadig hundeposer i min søppeldunk, og så lenge det er kaldt i været er det jo greit, men om sommeren så hender det jo at det stinker hundedritt. Det er jo ikke snakk om posene fra én hund, men etter fargene på de posene som lå i dunken i dag så er det sikkert 4-5 stykker. Jeg vil selvsagt heller at det havner i min søppelkasse enn i veikanten, men hvorfor tar ikke hundeeiere det med seg hjem til sin egen dunk?

Anonymkode: 5d66f...964

Skrevet

Nei, det kunne ikke falle meg inn, det er en forferdelig uskikk.

Skrevet

Denne tråden følger jeg. 

Jeg er ganske fersk hundeeier og har fått med meg at det er ganske kontroversielt å kaste bæsjepose i andres søppel, så det gjør jeg ikke. Men jeg må innrømme at jeg ikke helt skjønner greia, det er bæsj godt pakket inn i plast som blir hentet av renovasjonsbilen, så at det skal være et problem ser jeg altså ikke. Jeg går ganske lange turer med hunden min og pga at kommunen suger på å sette ut søppeldunker blir jeg lett gående i 1-2 timer med plastposen dinglende i hånden. Da ser jeg lengselsfullt mot alle de søppeldunkene jeg passerer, altså. 

Heller 10 poser ekstra i min dunk enn 10 ruker på veien. 

Anonymkode: 63977...218

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Jeg bor ved siden av en vei der nesten alle hundeeiere i nabolaget går for å komme til skogen. Jeg finner stadig hundeposer i min søppeldunk, og så lenge det er kaldt i været er det jo greit, men om sommeren så hender det jo at det stinker hundedritt. Det er jo ikke snakk om posene fra én hund, men etter fargene på de posene som lå i dunken i dag så er det sikkert 4-5 stykker. Jeg vil selvsagt heller at det havner i min søppelkasse enn i veikanten, men hvorfor tar ikke hundeeiere det med seg hjem til sin egen dunk?

Jeg ergrer meg over det samme, men det kunne enda gå an om de la dem i riktig dunk. De skal i restavfallet. Jeg liker ikke å måtte plukke ut andres hundeposer fra papir, mat eller plastkonteinerene mange ganger i uka. Nå gar jeg satt på lås, så er i det problemet borte.

Anonymkode: f325c...6e2

Skrevet

Nei, aldri. Kaster i kommunale, men ikke i private. 

Anonymkode: 3884f...430

Skrevet

Ja, noen ganger gjør jeg det, men det kommer litt ann på hvor langt jeg har kommet på turen min og hvor jeg er på tur…

Anonymkode: a789c...9d0

Skrevet

Kaster kun i de som har merket søppelkassen med at det er ok. Tar ellers med meg hjem.

Anonymkode: de62b...39b

Skrevet (endret)

Jeg syns det er komisk hvordan noen får et så absurd eierforhold til alt som er deres. En søppeldunk liksom? 😅 Det hender at jeg hiver oppi andres ja, og det hender noen hiver oppi våre her. Hvem bryr seg om sånt? Det er ikke akkurat sånn at en dunk blir fylt opp, men her klarer vi alle å lese da, og har enda ikke funnet noen i annet enn restavfall. 

Endret av ReneRene
Skrevet

Her hos meg kaster de dem i matavfallet. Det skal visstnok være greit om posene er komposterbare. Grunnen til at jeg ikke synes det er greit er at det stinker hundedritt når sola står på dunken. Hadde det vært en og annen pose, så hadde det også vært greit, men når det er 4-5 poser om dagen så blir det en god del i løpet av en uke. 

Skrevet
ReneRene skrev (36 minutter siden):

Jeg syns det er komisk hvordan noen får et så absurd eierforhold til alt som er deres. En søppeldunk liksom? 😅 Det hender at jeg hiver oppi andres ja, og det hender noen hiver oppi våre her. Hvem bryr seg om sånt? Det er ikke akkurat sånn at en dunk blir fylt opp, men her klarer vi alle å lese da, og har enda ikke funnet noen i annet enn restavfall. 

Som jeg skulle skrevet det selv! Og jeg er ikke hundeeier en gang!

Anonymkode: 030df...ae2

Skrevet

Det hadde ikke falt meg inn 😱

Anonymkode: 4f114...01c

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Her hos meg kaster de dem i matavfallet. Det skal visstnok være greit om posene er komposterbare. Grunnen til at jeg ikke synes det er greit er at det stinker hundedritt når sola står på dunken. Hadde det vært en og annen pose, så hadde det også vært greit, men når det er 4-5 poser om dagen så blir det en god del i løpet av en uke. 

Tøm eddik på papir og hiv i bunn på dunken. Hiv gjerne oppi noen flere papirballer etterhvert. Nøytraliserer lukt veldig effektivt. 

Skrevet

Vi har klistremerke på vår " kast hundeposen her" så her er det greit å kaste. Søppeldunkene står vendt mot veien der mange går forbi, hadde kanskje tenkt anderledes hvis dunkene sto helt inntil husveggen. 

Anonymkode: 73eb3...89d

Skrevet

Jeg tar med meg hundeposene hjemmefra, samler sammen en 4-5 stykker i forskjellige farger, for å levere hos andre. Så jeg slipper lukten av det.

Anonymkode: 3dc09...082

Skrevet

Jeg gjør det ikke etter å ha sett hatet folk får her inne når de gjør det. Men hadde ikke brydd meg en eneste kalori om noen gjorde det i min bossbøtte. Av alt det går an å irritere seg over i verden er dette nesten på sisteplass. Det er ganske irriterende når hunden driter i starten på turen og man skal gå langt så skjønner godt de som kaster dem i en bossbøtte på veien. 

Anonymkode: 52715...950

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Jeg gjør det ikke etter å ha sett hatet folk får her inne når de gjør det. Men hadde ikke brydd meg en eneste kalori om noen gjorde det i min bossbøtte. Av alt det går an å irritere seg over i verden er dette nesten på sisteplass. Det er ganske irriterende når hunden driter i starten på turen og man skal gå langt så skjønner godt de som kaster dem i en bossbøtte på veien. 

Av ren nysgjerrighet. Hva så du for deg da du skaffet hund? At den aldri skulle bæsje i starten på en tur? 

Skrevet

Det hender en sjelden gang. Har derimot ingenting imot at andre kaster i min. Det er jo søppel!!! Har hatt tre unger. Tenk på alle bæsjebleier som har ligget i søpla i årenes løp. Gikk helt fint det. Stakk aldri nesa oppi, hverken da eller nå, for å lukte. Om dere har småbarn på besøk da? Må de ta med bæsjebleiene sine hjem?? Heller hundeposer i søpla enn kattebæsj i bed, pallekarm og sandkasse!!

Anonymkode: 9d443...394

Skrevet

Nei, det gjør jeg ikke. Ser flere kaster hos oss, og det gjør meg fint lite, men jeg kunne ikke fått meg til å kaste hos andre da jeg ikke vet om det plager dem. 

Anonymkode: 50fad...a1b

Skrevet

For jeg regner med at dere som ikke vil ha hundebæsj i søpla ikke har katter som bæsjer i grønnsakshagen til naboene?

Anonymkode: 9d443...394

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Av ren nysgjerrighet. Hva så du for deg da du skaffet hund? At den aldri skulle bæsje i starten på en tur? 

Hva har det med saken å gjøre? Det kastes i en lukket pose sammen med alt annet søppel. Lukter det godt av den andre søpla di? Jeg skjønner virkelig ikke hva problemet er. At folk er sååå fisefine på søpla si som står utendørs.»

Skrevet
ReneRene skrev (18 minutter siden):

Tøm eddik på papir og hiv i bunn på dunken. Hiv gjerne oppi noen flere papirballer etterhvert. Nøytraliserer lukt veldig effektivt. 

Det kan jeg ikke. Da får vi påpakk fra renovasjonsanlegget for at ikke alt er pakket inn. Jeg glemte å knyte en pose en gang og fikk sint lapp. Dessuten, hvorfor skal jeg løpe til og fra og prøve og nøytralisere lukten fra andres kjæledyr? De kan jo bare ta med seg etterlatenskapene hjem. Når de har kommet fra turen sin og passerer mine kasser så er det bare snakk om noen hundre meter før de er hjemme hos seg selv 

Skrevet
Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Jeg har lært hunden min til å tisse og bæsje på kommando, så da tar vi det unna før vi går på tur. Veldig praktisk 😅

Anonymkode: 3884f...430

Skrevet

Hva har det med saken å gjøre? Det kastes i en lukket pose sammen med alt annet søppel. Lukter det godt av den andre søpla di? Jeg skjønner virkelig ikke hva problemet er. At folk er sååå fisefine på søpla si som står utendørs.»

Man har faktisk ikke lov til å kaste søppel i andres dunker. Dessuten kaster jeg veldig lite matsøppel. Kanskje en pose i uka og da med veldig lite som lukter annet enn om jeg en sjelden gang har spist reker. 

https://www.abcnyheter.no/helse-og-livsstil/2013/10/22/184889/du-kan-nekte-naboen-a-bruke-soppelkassen-din?redirect=true

Skrevet

Det kan jeg ikke. Da får vi påpakk fra renovasjonsanlegget for at ikke alt er pakket inn. Jeg glemte å knyte en pose en gang og fikk sint lapp. Dessuten, hvorfor skal jeg løpe til og fra og prøve og nøytralisere lukten fra andres kjæledyr? De kan jo bare ta med seg etterlatenskapene hjem. Når de har kommet fra turen sin og passerer mine kasser så er det bare snakk om noen hundre meter før de er hjemme hos seg selv 

Jeg tror nok ikke at de bryr seg om en ball med papir dynket i eddik ligger løst altså. Du får forklare dem dette alvorlige problemet med at andre hiver noen poser med hundebæsj i dunken din. Du kan sikkert få montert en slags beholder på innsiden av lokket hvis de som tømmer blir sure. DIY- prosjekt som bør være enkelt å få til med god dobbeltsidig teip 😊 jeg går ikke rundt med en pose to km for at noen blir krenket av at jeg kaster i deres kasse altså. Får være grenser til hvor ydmyk man skal være. 

Skrevet
ReneRene skrev (2 minutter siden):

Jeg tror nok ikke at de bryr seg om en ball med papir dynket i eddik ligger løst altså. Du får forklare dem dette alvorlige problemet med at andre hiver noen poser med hundebæsj i dunken din. Du kan sikkert få montert en slags beholder på innsiden av lokket hvis de som tømmer blir sure. DIY- prosjekt som bør være enkelt å få til med god dobbeltsidig teip 😊 jeg går ikke rundt med en pose to km for at noen blir krenket av at jeg kaster i deres kasse altså. Får være grenser til hvor ydmyk man skal være. 

Sånne egoister som deg gir hundeeiere dårlig rykte.

Anonymkode: 029b0...32c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...