Gå til innhold

Best strategi å jobbe med en 3-delt eksamensoppgave?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kommer an på. Er det tredelt som i 3 helt ulike oppgaver? Da hadde jeg konsentrert meg om én og én. Er den tredelt i deloppgaver, hadde jeg tatt én og én med et helhetlig og overordnet blikk, men passet på at de hadde glidende overganger om det hadde passet seg. 

Anonymkode: cdad2...3a4

Lag en plan for alle tre, og så konsentrer deg om én om gangen. Da surrer de andre to litt i bakhodet, og hvis du plutselig kommer på noe lurt, kan du skrive det ned til rett oppgave sånn at det er klart til det er den oppgaven sin tur.

Anonymkode: a37a3...9c6

Se over alle oppgavene først. Få et inntrykk av vanskelighetsgrad. Teller de likt? Hvis de teller ulik så tenk på det i tidsbruken. Velg de enkleste oppgavene først, men sett av godt med tid til de(n) som er vanskelig. 
Er en oppgave f.eks. vektet lavt, men du synes den er vanskelig, så skriv en del på denne og gå så videre til de andre. Når du føler at de andre er godt nok dekket så returner til denne. Som en over sier. Ha gjerne alle oppgavene i bakhodet, men med tilnærmet full fokus på en av gangen. Husk å sette av nok tid til alle oppgavene slik at ikke en del blir kjempebra, mens de to andre er glissen. 

Anonymkode: 357f0...cd5

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...