Gå til innhold

Kake på jobb når det er bursdag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hos oss er det vanlig å ha med kake, is, fruktsalat eller lignende når en har bursdag. Vi er ca 35 ansatte, så det blir for dyrt for meg med fruktsalat. Blir også tungt å ta med på bussen. Har konkludert med at jeg baker ei kake i langpanne. MEN, så har vi en med cøliaki og to med laktoseintoleranse/ melkeallergi. Jeg føler jo at jeg bør ta hensyn til dette, eller må jeg det? Hva tenker dere?

Anonymkode: d67cc...f93

Fortsetter under...

Skrevet

Hva gjør de andre kollegaene dine når de har bursdag da? Tar de hensyn til allergikerene?

Anonymkode: 84a51...7bd

Skrevet

Kan du ikke utfordre tradisjonen litt da og ta med deg en stor pose smågodt som du tømmer i en pen skål? Og skriv på et kort: gratulerer med dagen til meg!

Sannsynligheten for at det er flere som har litt utfordringer rundt denne kakeordningen er jo absolutt tilstede med så mange ansatte.

Anonymkode: 84a51...7bd

Skrevet

Is, nonstop og peanøtter. Funker som fjell.

Anonymkode: e0663...033

Skrevet

Da ville jeg gått for en toro sjokoladekake langpanne - den er både gluten og melkefri 😁

Anonymkode: 32872...c81

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Da ville jeg gått for en toro sjokoladekake langpanne - den er både gluten og melkefri 😁

Anonymkode: 32872...c81

Husk på å lage den med olje og ikke smør da, for smør er et melkeprodukt

Anonymkode: dda58...931

Annonse

Skrevet
Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Ikke hvis du bruke soft flora blå, den er melkefri

Anonymkode: 284a6...8f0

Skrevet
Anonym bruker skrev (42 minutter siden):

Eller med margarin. Melange fungerer tipp topp.

Anonymkode: 5232b...abf

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Eller med margarin. Melange fungerer tipp topp.

Anonymkode: 5232b...abf

Bare pass på å bruke den blå melkefri Melange da, for vanlig Melange er ikke melkefri (mange som ikke vet at vanlig margarin ikke er melkefritt).

Anonymkode: 9a818...560

Skrevet

Jeg hadde kjøpt småsjokolader og eller smågodt

Anonymkode: 59045...aa7

Skrevet

Du må ikke ta hensyn, men det er jo veldig hyggelig og blir satt veldig pris på. Jeg er så heldig og har aldri hatt noen matallergier så har kunnet spise alt jeg vil. Nå har jeg imidlertid fått et barn med melkeallergi og siden jeg ammer, må jeg også leve melkefritt. Det er utrolig kjipt! Ikke bare savner jeg bl.a ost og sjokolade, men det er så ofte jeg ikke kan spise det som blir servert. Jeg gjør ikke noe ut av det, men synes det er tungt å se på de andre kose seg. Når jeg er ferdig å amme, kommer jeg definitivt til å tenke mer på allergikere.

Skrevet

Hvordan kan en kake holde til 35 personer? Får de et stykke på fem× tre cm hver? 

Men ellers, ja, du lager selvsagt så alle kan spise. Hvordan tenker du her? At du skal sette den fram og so at det dessverre ikke er for de som er allergiske. Smart. 

Skrevet

Der jeg jobber nå er det ofte kaker, har selv blitt ett kakemonster etter å ha begynt der. Vi har ikke alltid kaker alle kan spise, men vi har is i frysen som alle kan spise. Også har sjefen en godteskuff han drar frem noen ganger i slike anledninger. 

Jeg ville nok prøvd å lage en kake som flest mulige kunne spist. Jeg lager appelsinkake av toro muffins som blir veldig god, den er gluten og melkefri. Har også en krydderkake jeg kan bake, eneste allergenet der er egg. Disse er gode og har prøvd meg frem slik at jeg har kaker å tilby alle i barnebursdager. Jeg syns ikke så mye om å ha noe eget kun for en eller to, da kan jeg lage kakene slik at alle kan spise. 
Men hva som er vanlig hos dere vet du vel kanskje selv. Hadde vi kun hatt kake når det er bursdag på jobb hos meg, så hadde en prøvd å lage noe alle kunne spise siden det er en gang i året. Hos oss så har vi med rester fra bursdager, om noen bakte i helgen osv ikke alltid bakt med tanke på jobb. Menom du ikke kan dette, så kan det være en tanke å ha med noe de også kan spise. Om det er is, kjøpekake, godteri osv. 

Anonymkode: db6da...27a

Annonse

Skrevet

Takker for innspill folkens👍.

Jeg vet faktisk ikke helt hvordan andre gjør det, er litt variert tror jeg. Jeg jobber på en skole, så alle sitter ikke ned samtidig og spiser. Selv sitter jeg aldri på  lærerrommet i lunsjen, da jeg rett og slett ikke har tid. Det gjør at is blir litt vanskelig, for jeg må sette ut og ta inn. Kan rekke å sette ut, men ikke ta den inn etterpå. Kake er greiest sånn sett. Mulig jeg baker ei kake, og kjøper en melkefri is utenom? Da har i alle fall alle noe de kan spise.

Hi

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Jeg vet faktisk ikke helt hvordan andre gjør det, er litt variert tror jeg. Jeg jobber på en skole, så alle sitter ikke ned samtidig og spiser. Selv sitter jeg aldri på  lærerrommet i lunsjen, da jeg rett og slett ikke har tid. Det gjør at is blir litt vanskelig, for jeg må sette ut og ta inn. Kan rekke å sette ut, men ikke ta den inn etterpå. Kake er greiest sånn sett. Mulig jeg baker ei kake, og kjøper en melkefri is utenom? Da har i alle fall alle noe de kan spise.

Hi

Men det er veldig enkelt å lage kake melkefritt! Hvilke kake tenker du å lage? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (35 minutter siden):

Hi

Bak kjeks eller cookies. Du kan bake de fleste med glutenfritt mel og melkefritt smør, men det finnes også egne oppskrifter.

Lett å sette frem når folk spiser i flere etapper. Et eksempel:

https://detgladekjokken.no/oppskrift/glutenfrie-havrekjeks-med-sjokolade/

Anonymkode: 59045...aa7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...