Gå til innhold

Koster campinghytte enkel standard 1000 kr per natt?😵

Anbefalte innlegg

Sitter og leter etter campinghytte, enkleste standard mulig. Greier bare ikke sove i telt etter dårlig erfaring fra tidligere. Er ikke ute etter luksus, men vil ha tak over hodet. 

Billigste jeg finner er 600 kr per natt, men utvask på 200 kr kommer i tillegg. Sengetøy i tillegg, men dette kan vi ta med selv. 

4400 kr for en uke høres ikke så ille ut, men vi skal hoppe litt rundt og 800 kr for en natt er dyrt. Vi kommer til å telte også, men på sparket fordi værmeldinga må være på vår side. 

Vet dere om ok campingplasser med rimelige helt enkle hytter?

Drammen, Tønsberg, Larvik, Kragerø. Tja, i de trakter. Kan også være over mot Moss og de trakter. Noen som er lokalkjent og kan tipse meg?

Anonymkode: 8a9e2...77a

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Sitter og leter etter campinghytte, enkleste standard mulig. Greier bare ikke sove i telt etter dårlig erfaring fra tidligere. Er ikke ute etter luksus, men vil ha tak over hodet. 

Billigste jeg finner er 600 kr per natt, men utvask på 200 kr kommer i tillegg. Sengetøy i tillegg, men dette kan vi ta med selv. 

4400 kr for en uke høres ikke så ille ut, men vi skal hoppe litt rundt og 800 kr for en natt er dyrt. Vi kommer til å telte også, men på sparket fordi værmeldinga må være på vår side. 

Vet dere om ok campingplasser med rimelige helt enkle hytter?

Drammen, Tønsberg, Larvik, Kragerø. Tja, i de trakter. Kan også være over mot Moss og de trakter. Noen som er lokalkjent og kan tipse meg?

https://www.rorestrandcamping.no/hytter/ Det er helt nydelig der og stranden er superflott. 

Anonymkode: ed848...fab

Du finner nok ikke noe billigere. Har reist mye rundt og leid hytter, for jeg liker atmosfæren og kommer aldri til å telte. Billigste hotellrom var på 900 ifjor, og rimeligste hytte på 800. Ofte ligger begge deler på 1000 pluss. Avhengig av hvor attraktivt det ligger + standard da! 

Endret av ReneRene
Anonym bruker skrev (25 minutter siden):

https://www.rorestrandcamping.no/hytter/ Det er helt nydelig der og stranden er superflott. 

Anonymkode: ed848...fab

Hytter med 4 sengeplasser.

Kr 800 for 2 stk personer.

Dersom flere enn 2 personer:

Kr 100 tillegg pr. voksen pr. døgn

Kr 50 tillegg pr. barn (3-15år) pr. døgn

Obligatorisk utvask av hytte: Kr 300,-

Takk, men det utgår dessverre.

Blir 1200 kr per natt 😵 

Jeg tror ikke du kan forvente å få noe rimeligere enn det, altså. 600 kr for hytte med strøm er virkelig ikke dyrt. 

Anonymkode: 3cd4b...fc2

Vet veldig godt at det ikke er dyrt med strøm og alt. Men nå spør jeg om det finnes noe rimeligere og helt enkelt. Dvs de gode gamle hyttene på 5 kvadrat med ingenting annet enn 2 køyesenger. Er ikke ute etter kjøkken, sofa, innlagt strøm og vann.

Annonse

ReneRene skrev (17 minutter siden):

Du finner nok ikke noe billigere. Har reist mye rundt og leid hytter, for jeg liker atmosfæren og kommer aldri til å telte. Billigste hotellrom var på 900 ifjor, og rimeligste hytte på 800. Ofte ligger begge deler på 1000 pluss. Avhengig av hvor attraktivt det ligger + standard da! 

Så det finnes ingen enkle hytter lenger? Har leid campinghytte der det kun er gulv, tak, 4 vegger og 2 køyesenger. Ikke så mye som en krakk eller et campingbord ekstra. 

Så synd, skal jo oppleve Norge og kun sove i hytta. Trenger ikke noe mer enn senga egentlig. Men som sagt, telt blir ikke aktuelt😳

Men til andre som trykker seg inn her, nå har jeg fått to svar ang at jeg ikke finner noe billigere. Så ikke flere identiske svar takk 😊 Orker ikke 8 sider lang tråd med "det må du forvente å betale", for med strøm og alt så er jeg klar over det👍

Hvis noen mot formodning skulle bo et sted der du vet de har disse helt enkle "sovehyttene", så svar gjerne 🤩

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Så det finnes ingen enkle hytter lenger? Har leid campinghytte der det kun er gulv, tak, 4 vegger og 2 køyesenger. Ikke så mye som en krakk eller et campingbord ekstra. 

Så synd, skal jo oppleve Norge og kun sove i hytta. Trenger ikke noe mer enn senga egentlig. Men som sagt, telt blir ikke aktuelt😳

Jeg vet. Det var en hytte med kun køye med dobbeltseng under og ett bord med to stoler pluss trakter ett sted. Ingenting annet. 900 kr. lengst unna sanitæranlegg også. 

Må legge til at dette var på et populært sted i høysesong da. For det er tross alt litt billigere utenom den sesongen og på litt mer avsidesliggende plasser. 

Endret av ReneRene
ReneRene skrev (10 minutter siden):

Jeg vet. Det var en hytte med kun køye med dobbeltseng under og ett bord med to stoler pluss trakter ett sted. Ingenting annet. 900 kr. lengst unna sanitæranlegg også. 

Å, skjønner 🥴

Rimeligere å leie seg en bobil eller campingvogn kanskje 🤔

Hytter med 4 sengeplasser.

Kr 800 for 2 stk personer.

Dersom flere enn 2 personer:

Kr 100 tillegg pr. voksen pr. døgn

Kr 50 tillegg pr. barn (3-15år) pr. døgn

Obligatorisk utvask av hytte: Kr 300,-

Takk, men det utgår dessverre.

Blir 1200 kr per natt 😵 

Det er virkelig ikke dyrt!! Tror du må skru ned forventningene litt eller faktisk telte. 

Anonymkode: ac958...d37

Annonse

Teltplass koster vel rundt 200-400 kroner, då da er rett under tusenlappen ikke veldig mye for en hytte. Som flere sier over her, så tror jeg du må skru ned forventningene!

Anonymkode: 6854f...8ba

Dessverre finnes det færre av den type hytter, men de finnes i alle fall uten om de mest sentrale plassene.  Men det er ikke mange hyttene igjen til 400 kroner. Vi reiser mye og bor mye på campinghytter, men erfaringen er at det blir færre av de enkle, billige hyttene.  Og jo nærmere Sørlandet og området i nærheten man kommer, jo færre blir det av dem. 

I tillegg er vår erfaring at under pandemien ble sluttrengjøring lagt inn i prisen mange steder, forståelig nok, og flere har beholdt dette. 

Anonymkode: 7ab24...713

Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Det er virkelig ikke dyrt!! Tror du må skru ned forventningene litt eller faktisk telte. 

Anonymkode: ac958...d37

Tror du må lese det jeg skriver før du drar inn forventninger 🤦‍♀️

Leide en hytte til 400 kr for bare noen få år siden.  Det var 2 køysenger. Men det var en nydelig plass i Trøndelag. 

Anonymkode: 2a60a...c10

Dette! Må da finnes enda 😊 husker du hva plassen heter? 

Teltplass koster vel rundt 200-400 kroner, då da er rett under tusenlappen ikke veldig mye for en hytte. Som flere sier over her, så tror jeg du må skru ned forventningene!

Anonymkode: 6854f...8ba

🤯

Dessverre finnes det færre av den type hytter, men de finnes i alle fall uten om de mest sentrale plassene.  Men det er ikke mange hyttene igjen til 400 kroner. Vi reiser mye og bor mye på campinghytter, men erfaringen er at det blir færre av de enkle, billige hyttene.  Og jo nærmere Sørlandet og området i nærheten man kommer, jo færre blir det av dem. 

I tillegg er vår erfaring at under pandemien ble sluttrengjøring lagt inn i prisen mange steder, forståelig nok, og flere har beholdt dette. 

Anonymkode: 7ab24...713

Ja ser dette går igjen hos mange. Fant en til 600 kr inkl rengjøring, sendte mail og spurte om jeg kunne vaske hytta selv og det var ok. Så 400 kr for en overnatting ble det der.. kun ei "dukkestue" av ei hytte, men det er det jeg et ute etter 👍

Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Vi bodde på en campingplass i nærheten av Risør i fjor til 400kr natten. Uten do og bad den da. Vasket og ryddet selv. 

Anonymkode: 277b0...652

Husker du hva det heter? 

Trenger ikke do og bad, selv om flere her inne mener jeg bør skru ned forventningene mine 😅🙈

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...