Gå til innhold

Hvor mye er vanlig å gi i konf. Som fadder?

Anbefalte innlegg

Har vert usikker på hva jeg eg skal gi. Tenkt på 1500, og følte nesten det var mye, da eg ikke har mer enn 15000 å rutte med i mnd. Og det er før alt av regninger osv er betalt. Fikk høre at andre faddere hadde spart tusen kr i året til henne. Og skal gi det samlet nå. Det har ikke jeg hatt mulighet til. Har to barn selv. Og følte med ett att det ble kjipt og lite. Vet man ikke skal sammenligne osv, men jeg er tanten, de andre er "bare" venner av foreldrene. 

Anonymkode: b9610...f6e

Fortsetter under...

Man gir etter evne, fadder eller ei. 

Jeg vet at min kusine (gudmor til sønnen) har spart 200 kr pr mnd som ham får til konfirmasjonen. 

De to andre fadderne er mine brødre og vet at dem ikke har spart noe. Ser ikke noe ned på dem for det, de har helt andre liv. 

Anonymkode: 31ae3...384

Ikke sammenlign deg med andre, gi det som passer deg.. Jeg var i konfirmasjon for 2 år siden, er fadder og gav 1400 hvis jeg ikke husker helt feil, jeg har 10 000 mer utbetalt enn deg i måneden. 1500 er mye synes jeg med din inntekt.

Anonymkode: b9d84...850

Annonse

Som mor ville jeg tenkt at alle gaver til min konfirmant kom fra hjertet, og jeg ville ikke sett på summene. 1000 er en kjempeflott gave. 500 er også helt ok! Folk vet at du ikke er noen onkel Skrue 🤗

Anonymkode: 5c9ea...cf3

Jeg er bare fadder til tantebarn, så jeg gir ikke mer til fadderbarn.

Alle tantebarn får likt, 1.500 kr.

Vet min uføre søster gir 700 kr. Hun er singel og ufør på minstesats, selvfølgelig gir hun mindre enn par i full jobb.

Du gir det din økonomi er komfortabel med. Ingen reagerer negativt på det

Anonymkode: a6725...f30

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...