Gå til innhold

Hvilken bunad har du, og hvilken bunad er landets fineste?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har en rekonstruksjon av 1700-tallsdrakt fra Gudbrandsdalen. 

Den fineste? Helt umulig å si! Det er da vanvittig subjektivt. Den blå nordlandsbunaden ble for noen år siden kåret til Norges fineste. 

Anonymkode: 74546...1c7

Annonse

Jeg syns  menn som har hvit jakke, vest og sånne bukser i svart til knærne er aller finest av alle som  er fine. Jeg aner ikke hvor de er fra, men herregud. En mann med sånn bunad er veldig fint! 

Alle bunader er fine. Og det mener jeg. 

ReneRene skrev (22 minutter siden):

Jeg syns  menn som har hvit jakke, vest og sånne bukser i svart til knærne er aller finest av alle som  er fine. Jeg aner ikke hvor de er fra, men herregud. En mann med sånn bunad er veldig fint! 

Alle bunader er fine. Og det mener jeg. 

Denne?

Screenshot_20230429_195237_Samsung Internet.jpg

Anonymkode: 801d0...e8b

Annonse

Forøvrig kunne jeg godt tenkt med en IBO-drakt, laget av fantastisk flinke Ingunn Birkeland, som jeg gikk på barneskolen med. 
En ren fantasi-drakt, men likevel helt nydelig! ❤️

Finner den her- sammen med utrolig mange andre nydelige kreasjoner 

https://instagram.com/ingunnbirkelandoslo?igshid=YmMyMTA2M2Y=

Endret av LillaGorilla♥♥
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Jeg og min datter har Rogaland, Frafjord bunad.. jeg i blå og hun svart 🥰

Anonymkode: 53f23...603

Jeg har den svart, synes den er veldig fin 🙂. Valgte den siden søsteren min og mamma hadde den. Men jeg synes Karmøybunaden er den fineste, hadde valgt den hvis jeg hadde valgt i dag. Kjekt med en bunad fra hjemstedet. 

Anonymkode: ea7d3...213

Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Jeg har Sunnmørsbunad (Ørskog) og i mine lyne er den finest, men det er sikkert bare pga affeksjon 

https://www.bunadspesialisten.no/product/2811/635/sunnmrsbunad-rskog

Anonymkode: fecab...496

Den sydde jeg til min datters konfirmasjon. Hun kunne velge mellom en del ulike, fordi familien hennes er fra ulike deler av Norge, men det var denne hun likte aller best. Det skjønner jeg faktisk, selv om jeg også med glede ville sydd den jeg selv har. Ekstra stas for henne at jeg har brodert og sydd både skjorte og bunad. 

Jeg fikk jelsabunaden fra Rogaland til konfirmasjonen fordi pappa var fra Jæren. Jeg synes den er kjempefin, for all del, men i hele mitt voksne liv har jeg siklet på Hallingdalbunaden og kjøpte den i fjor. Den har den store fordelen at man ikke kan vokse ut av den!

Iiiiik skrev (54 minutter siden):

Den sydde jeg til min datters konfirmasjon. Hun kunne velge mellom en del ulike, fordi familien hennes er fra ulike deler av Norge, men det var denne hun likte aller best. Det skjønner jeg faktisk, selv om jeg også med glede ville sydd den jeg selv har. Ekstra stas for henne at jeg har brodert og sydd både skjorte og bunad. 

Så fantastisk!! Det blir nok bare viktigere og viktigere. Min farmor broderte min, og det betyr så mye! 

Anonymkode: fecab...496

Jeg har romeriksbunad, sjørønn. Jeg synes ikke det er den peneste, men jeg er veldig glad i den for den viser hvor jeg er fra.

Jeg liker veldig mange bunader jeg, synes de fleste har noe pent i seg. Åmli bunaden har vi i familien og den er vakker. Liker også hardanger godt, nydelig med perlebroderiet på bringa 

Anonymkode: 8150e...461

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...