Gå til innhold

Pcos og ungdom

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Du skal da virkelig ikke diagnostisere din niese Og i tillegg på spinklest mulig grunnlag. Deprimert og spiseforstyrrelser betyr da ikke pcos! Dette skal du overlate til folk som kan det. Jeg håper din niese får hjelp.

Anonymkode: 8a1ca...501

Jeg prøver å hjelpe. De har søkt hjelp hos bup. Men ikke mye hjelp å få ennå. 

Anonymkode: 424d1...e11

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Da er det større sjanse for uoppdaget ADHD. Det viser seg at det er en skremmende stor sammenheng hos kvinner mellom angst, depresjon og spiseforstyrrelser, og uoppdaget ADHD.

Anonymkode: f0ae3...0f7

Tror ikke hun har ADHD. Hun er veldig rolig 

Annonse

Da de oppdaget pcos hos meg var jeg undervektig, så det er ikke nødvendigvis tilfelle at man må være kraftig. Da jeg kom inn til time for å sjekke dette hos gynekolog, startet legen med å kommentere at han ikke forstod hvorfor jeg var der som ikke «så ut» som en typisk pcos. Endret seg fort underveis i undersøkelsen. 

Skader ikke å sjekke, uten at jeg kan si noe om sånn eller slik. Håper hun får riktig hjelp, det er vondt å se noen man bryr seg om ha slike utfordringer. 

Anonymkode: 4be47...608

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Da de oppdaget pcos hos meg var jeg undervektig, så det er ikke nødvendigvis tilfelle at man må være kraftig. Da jeg kom inn til time for å sjekke dette hos gynekolog, startet legen med å kommentere at han ikke forstod hvorfor jeg var der som ikke «så ut» som en typisk pcos. Endret seg fort underveis i undersøkelsen. 

Skader ikke å sjekke, uten at jeg kan si noe om sånn eller slik. Håper hun får riktig hjelp, det er vondt å se noen man bryr seg om ha slike utfordringer. 

Hvor gammel var du da? Hun er bare 15 år. 

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Tror ikke hun har ADHD. Hun er veldig rolig 

Det er ikke uvanlig at jenter med ADHD er hypoaktive i stedet for hyperaktive, eller at hyperaktiviteten ligger innvendig (tankekjør og uro). Uansett regner jeg med at hun får hjelp, og at dette forhåpentligvis er noe behandlerne tenker over og vurderer. 

Anonymkode: f0ae3...0f7

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Man sender ikke en stakkar 15 åring til gynekolog for å sjekke for PCOS bare fordi hun er deprimert. Da må hun jo ha andre symptomer/plager. Det finnes ingen kur mot PCOS uansett. Det er livsstil og behandling av symptomer. Hjelp til depresjon og spiseforstyrrelsen må hun få uansett om hun har PCOS eller ei. Uansett er det frarådet å gi PCOS-diagnose til så unge da både multicystiske ovarier og uregelmessig menstruasjon er vanlig hos ungdommer.

Anonymkode: ee7ce...457

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...