Gå til innhold

Kjære med-fattige, hva skal dere i sommerferien?

Anbefalte innlegg

Vi skal kjøre rundt i Norge og sove i telt. Fricamping. Så stikker vi innom en campingplass når vi trenger dusjing vasking av klær. Er heldige som har fått alt utstyr vi trenger til jul og bursdag for nå trengte vi nytt. Vi har gjort dette i mange år, og vi har alltid hatt det veldig hyggelig. Aldri brukt ei krone mer enn det vi ville gjort om vi var hjemme. Blitt mye bålmat og grilling på engangsgrill. Perfekte minner. At de er i syden med far hvert år er ikke så viktig for dem. De liker faktisk feriene mine bedre enn hans, og det hadde jeg aldri trodd nå som de er tenåringer

Anonymkode: 0c0fb...ed6

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Det er akkurat det! Mine besteforeldre, for all del en raus tanke, tok med hele familien til Granka da vi var rundt 10 år. Det jeg husker var artig godteri, løshunder vi ikke fikk lov til å klappe, ett ikke-oppvarmet basseng jeg bodde i til jeg var blå, mye sand i badetøyet, engangstruser i papir som min bestemor fikk for seg var det Shit og en bestefar i spido 😅 

Men alle campingturer til vår lille, egne plass om sommeren. Så mye gøy, alt fra å bli kjent med tyske turister hvor jeg lærte hva maur er på tysk til å smugspise potetgull i soveposen fordi sol gjør meg sugen på salg. Hemmelig strand (trodde vi 😆). Hele dagen var å være, ingen forventning, ingen funksjon å fylle. Magisk. Telt var jo helt topp den tiden, sov mye i teltet mitt om sommeren. Med en kassettspiller, lommelykt og batterier var jo kvelden fullkommen 😅

Anonymkode: 48335...fa3

Ååååå🤩 magisk! Der minnet du meg om våre campingturer der jeg møtte ei jente år etter år, til tross for at vi bodde 100 mil fra hverandre så møttes vi hver sommer fordi foreldrene våre likte samme campingplass (hadde ikke fastplass). Gjensynsglede hvert år, var veldig spesielt å bli kjent med noen og møte de igjen på den måten 😊

Spise potetgull i soveposen var gøy husker jeg, men plagsomt mye smuler 🤣

Anonymkode: bd91f...b06

Anonym bruker skrev (38 minutter siden):

Har kun minstetakst av AAP å er alenemamma som absolutt påstå at vi har dårlig råd. Likevel skal vi overnatte i Kristiansand,gå i dyreparken og på kaptein sabeltann show. Jeg betaler en dyr utgift hver måned så innen vi er kommet til juli så er overnatting,parken og kaptein sabeltann billetter kjøpt. Veldig greit å fordele utgiften over mange månender så det ikke blir så dyrt på en måned.

Anonymkode: f8b46...de9

Kjempelurt😊👌

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Vi skal kjøre rundt i Norge og sove i telt. Fricamping. Så stikker vi innom en campingplass når vi trenger dusjing vasking av klær. Er heldige som har fått alt utstyr vi trenger til jul og bursdag for nå trengte vi nytt. Vi har gjort dette i mange år, og vi har alltid hatt det veldig hyggelig. Aldri brukt ei krone mer enn det vi ville gjort om vi var hjemme. Blitt mye bålmat og grilling på engangsgrill. Perfekte minner. At de er i syden med far hvert år er ikke så viktig for dem. De liker faktisk feriene mine bedre enn hans, og det hadde jeg aldri trodd nå som de er tenåringer

Anonymkode: 0c0fb...ed6

Kjenner meg igjen i dette. Er flotte dyre ferier med far, fint det altså. Men er så glad for at barna koser seg med de opplevelsene vi har og minnene vi skaper🥰 de husker mer fra feriene våre enn feriene med far, selv om de har det fint på tur med han også 😊

Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Ååååå🤩 magisk! Der minnet du meg om våre campingturer der jeg møtte ei jente år etter år, til tross for at vi bodde 100 mil fra hverandre så møttes vi hver sommer fordi foreldrene våre likte samme campingplass (hadde ikke fastplass). Gjensynsglede hvert år, var veldig spesielt å bli kjent med noen og møte de igjen på den måten 😊

Spise potetgull i soveposen var gøy husker jeg, men plagsomt mye smuler 🤣

Å herlighet, det var tider 🤩 Den gang man sovnet tross smuler, mens nå må det nesten stå til tempur for en god natt søvn. Takk for mimring, ett behagelig avbrekk fra klesvask og dovask. Ble i riktig så godt humør. 🥰

Aleneforeldreforeningen arrangerer sommerferieturer 😄

Håper å få plass der i år også!

Blå kors har ferieturer for alle med lav inntekt, og Røde Kors har sommerferieturer.

Anonymkode: 2aac4...186

Annonse

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Å herlighet, det var tider 🤩 Den gang man sovnet tross smuler, mens nå må det nesten stå til tempur for en god natt søvn. Takk for mimring, ett behagelig avbrekk fra klesvask og dovask. Ble i riktig så godt humør. 🥰

😂 en smule i senga i dag ville vært døden for nattesøvnen 😂

Selv takk 🥰

Vi er ikke fattige men  vi har campingvogn og spikertelt ca en time hjemmefra. Barna elsker å være hjemme når vi har ferie, men vi kan være på campingen i perioder også. Der er det strand. Det viktigste er å slappe av og ha fri 🤗

Anonymkode: c60d5...f7d

Jeg vil ikke akkurat kalle oss fattige, selv om utenlandsferie eller hotellovernattinger utgår. Vi er heldige og kan låne to hytter så her blir det både fjellturer og lek i fjæra. Ellers bor vi fint til og kan tusle ned for et kveldsbad når andre pakker sammen strandbagen for dagen. En liten kjøretur unna har vi funnet vårt paradis for bading, snorkling, lek og overnatting i hengekøye når været er bra. Her vi bor kan vi låne kano gratis av kommunen, noe som gir fine turer. Jeg er vokst opp med utenlandsferie hver sommer (stort sett til europeiske storbyer). Selv synes jeg late dager, turer og overnatting i telt er minst like bra. Hele familien setter pris på stundene sammen. 

Anonymkode: d1b3f...c2f

Vi har leid ut huset. Tre uker fordelt i løpet av sommeren.
Får inn over 60k på det, minus skatt. Vi trenger nesten alle pengene for å komme i mål på en nødvendig oppgradering på huset. 
Stort sett skal vi være på hytta, og kose oss med bading, grilling, besøk, brettspill og kos. Det overskuddet vi får på utleie av huset minus byggekostnader blir kanskje til en liten miniferie. 

Anonymkode: 23d71...e3b

Anonym bruker skrev (27 minutter siden):

Hvis man har hytte, reiser til syden eller kjøper valp syns jeg ikke man skal kalle seg fattig. 

Anonymkode: a2387...8d1

Altså, ikke alle eier hytta de reiser til, har hytte i familien for eksempel. 
Valp kan man anskaffe på mange måter. Man kan f.eks. være fosterhjem for dyrebeskyttelsen, uten at det koster ei krone. Eller anskaffe en blandingsrase uten stamtavle for en billig penge. 
Kanskje folk selv kan vurdere sin egen økonomiske status?

Anonymkode: 23d71...e3b

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...