Gå til innhold

Kjøttdeig av svin vs. vanlig kjøttdeig av storfe

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det stor forskjell på kjøttdeig av svin og vanlig kjøttdeig av storfe, og kan det brukes til det samme?

La merke til i dag at kjøttdeig av svin var under halve prisen av vanlig kjøttdeig samt at jeg vet at svinekjøtt er mye mer miljøvennlig enn kjøtt av storfe. Å kunne bytte ut vanlig kjøttdeig med kjøttdeig av svin vil jo da være bra for både lommeboken og miljøet...

Anonymkode: 8d167...5b9

Fortsetter under...

Skrevet

Smaken er jo forskjellig men ellers kan du bruke dem om hverandre i taco, pastasaus, etc.

Anonymkode: f7e90...9ae

Skrevet

Jeg bruker kyllingkjøttdeig, eller karbonadedeig. Passer på å kjøpe karbonadedeig da det er på tilbud, koster 59 kr pakken på meny nå. 

Anonymkode: 3a379...ff0

Skrevet
Anonym bruker skrev (36 minutter siden):

Jeg bruker kyllingkjøttdeig, eller karbonadedeig. Passer på å kjøpe karbonadedeig da det er på tilbud, koster 59 kr pakken på meny nå. 

Vi bruker også en del kyllingdeig, men til andre ting enn kjøttdeig.

Den karbonadedeigen der er fremdeles nesten dobbelt så dyr, så at kjøttdeig av svin kostet kr 32,- på Kiwi i dag

HI

Skrevet

Jeg pleier å blande av og til når jeg lager kjøttkaker, blir godt det. 

Kjøttboller funker også med svinekjøttdeig. 

Skrevet

Vi bruker svinekjøttdeig fordi det er billigere. Kjøper kun kjøttdeig av storfe hvis det er på tilbud. Bruker det i alt 

Anonymkode: bb633...f02

Annonse

Skrevet (endret)

Svinekjøttdeig. Det er best. Burgere fks er det eneste jeg ikke klarer å spise under noen omstendighet. Jeg spyr bare ved tanken, og jeg er lite kresen og spiser det meste. Men storfe og særlig oksekjøtt er disgusting! 

Endret av ReneRene
Skrevet

Stor forskjell i smak. Personlig liker jeg ikke kjøttdeig av svin for jeg blir dårlig av svinekjøtt (får løs mage, smerter, diare) 

Anonymkode: c3ee2...8a7

Skrevet

Jeg klarer ikke svin i det hele tatt, ikke i den formen. Det har en eller annen bismak som ikke jeg fikser. Men om du liker det er det jo bare å bruke det? Alle steder du tenker det passer med kjøttdeig?

Anonymkode: 01a84...21d

Skrevet
Anonym bruker skrev (19 timer siden):

Vi bruker også en del kyllingdeig, men til andre ting enn kjøttdeig.

Den karbonadedeigen der er fremdeles nesten dobbelt så dyr, så at kjøttdeig av svin kostet kr 32,- på Kiwi i dag

HI

Jeg spiser ikke svin. Er ikke av religiøse årsaker. Liker best kyllingkjøttdeig, og bruker det til det meste. Men noen ganger er det noen retter det er bedre med karbonadedeig.

Skrevet

Vi bruker bare svin. Synes ikke det er så annerledes i smaken. 

Anonymkode: b065c...597

Skrevet

Om ikke du har megaomtåelig nese som meg, svin lukter tiss, så er det definitivt ett bedre valg. Krymper litt mer ved steking, ellers takknemlig for både krydder og andre tilsetninger 👌🏻

Anonymkode: d4ed0...568

Skrevet

Jeg synes at svinekjøttdeig er litt tørrere på smak.

Anonymkode: 5de57...600

Annonse

Skrevet

Jeg synes jo det smaker forskjellig, så det er alt etter smak. Vi bytter på, alt etter hva vi skal ha. Personlig foretrekker jeg storfe.

Skrevet

Jeg går ofte for lammekjøttdeig, rimeligere enn storfe og jeg liker smaken.

Anonymkode: a0cad...90d

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg går ofte for lammekjøttdeig, rimeligere enn storfe og jeg liker smaken.

Anonymkode: a0cad...90d

Hvor får du tak i det, kan ikke huske jeg har sett det i butikken.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...