Gå til innhold

Idiotisk å kjøpe en Tesla Model S?

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Ah, denne så jeg nå. Min rasjonelle side bablet i vei om forsikring og garanti. 

Men du, hvis du kjenner det risler litt ekstra, dette beriker livet mitt, og du tåler den smellen om noe skulle mot formodning skje. Go for it girl 🥳 I beste fall skjer ingenting og du storkoser deg med bilen i mange år. 

Anonymkode: f6175...8b4

Jaaa det kribler 🤩

Anonymkode: c8925...0f4

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (19 timer siden):

Akkurat kjøpt en eldre S selv, så synes absolutt det er en super ide.

Men jeg brukte lang tid på å finne den rette S'en.

Anonymkode: 371b6...919

Så koselig å høre 

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Jaaa det kribler 🤩

Så gøy! Hvor ofte kjenner du det kribler i livets periode midtlivskrisa? Sjelden! 

Håper du hopper i det og alt går på skinner. (Jada, lever ut midtlivskrisa mi gjennom deg nå, men altså, hvor ofte får vi muligheten til å være litt gærne da? 😂)

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Så gøy! Hvor ofte kjenner du det kribler i livets periode midtlivskrisa? Sjelden! 

Håper du hopper i det og alt går på skinner. (Jada, lever ut midtlivskrisa mi gjennom deg nå, men altså, hvor ofte får vi muligheten til å være litt gærne da? 😂)

Ja. Nettop 🤩 men føler ikke at jeg er i midlivskrisen. Jeg hadde en Toyota MR2 for noen år siden, mange mente det også var idiotisk 😅 men jeg elsket den

Hi

Anbefaler ikke tesla i det hele tatt. Kjenner fler som har det, og de er veldig fornøyd med bilen i seg selv. Men.. trenger du nye deler, eller vil benytte reklamasjon/garanti, så er alle vrange. Verkstedet krever folk med nok kunnskap, og de er vanskelig å få tak i. Det holder ikke å være mekaniker for å jobbe på tesla. I tillegg står bilene ofte på verksted i lang tid, og alt som må byttes koster mye fordi man 1. ikke kan bytte det selv og 2. delene koster nye, og jobben tar lang tid. De jeg kjenner som ikle har hatt noe feil på bilen er strålende fornøyd. Samtlige som har hatt alt fra en bitteliten feil til store feil angrer på kjøpet fordi de har brukt mye tid og krefter på verksted og reklamasjon/garanti. I tillegg sliter de med å få leiebil mens bilen er på verksted i flere uker. Eller de må vente i flere mnd på den splitter nye bilen de har kjøpt. Lengste jeg kjenner til var 6 mnd. 

Anonymkode: 78a14...7f4

Anonym bruker skrev (25 minutter siden):

Ja. Nettop 🤩 men føler ikke at jeg er i midlivskrisen. Jeg hadde en Toyota MR2 for noen år siden, mange mente det også var idiotisk 😅 men jeg elsket den

Hi

😅 Sorry, ikke meningen å antyde altså, jeg selv definerer meg som i en boble av tilpasning og kompromiss fra ungene blir født til pensjonist (eller 66 når du kan gjøre som du vil). Det er min definisjon av midtlivskrise 🙈

Når jeg blir 70 skal jeg dyrke cannabis i bakhagen og røyke pipe 😆 Iført flagrende plagg med mye farger. 

Annonse

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

😅 Sorry, ikke meningen å antyde altså, jeg selv definerer meg som i en boble av tilpasning og kompromiss fra ungene blir født til pensjonist (eller 66 når du kan gjøre som du vil). Det er min definisjon av midtlivskrise 🙈

Når jeg blir 70 skal jeg dyrke cannabis i bakhagen og røyke pipe 😆 Iført flagrende plagg med mye farger. 

😅😅

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Anbefaler ikke tesla i det hele tatt. Kjenner fler som har det, og de er veldig fornøyd med bilen i seg selv. Men.. trenger du nye deler, eller vil benytte reklamasjon/garanti, så er alle vrange. Verkstedet krever folk med nok kunnskap, og de er vanskelig å få tak i. Det holder ikke å være mekaniker for å jobbe på tesla. I tillegg står bilene ofte på verksted i lang tid, og alt som må byttes koster mye fordi man 1. ikke kan bytte det selv og 2. delene koster nye, og jobben tar lang tid. De jeg kjenner som ikle har hatt noe feil på bilen er strålende fornøyd. Samtlige som har hatt alt fra en bitteliten feil til store feil angrer på kjøpet fordi de har brukt mye tid og krefter på verksted og reklamasjon/garanti. I tillegg sliter de med å få leiebil mens bilen er på verksted i flere uker. Eller de må vente i flere mnd på den splitter nye bilen de har kjøpt. Lengste jeg kjenner til var 6 mnd. 

Hvor har du det fra? Vi bestilte i april og fikk levering i april. Min fetter derimot, som bestilte en wolkwagen Id i fjor, venter fremdeles, nesten 100 000 opp i pris. Skifte av rute tok tid, 4 mnd, det var i det krigen i Ukraina slo til. Ingen problem, de bare ventet på ny rute. Tidligere modell vi kjøpte var det trøbbel med hengerfeste, den var inne ett par ganger, aldri kranglet på noe. Alt loggføres i app. 

Forsøk å bestille en Volvo polestar. Den får du tidligst i oktober. Eller gjør ett forsøk på å selge en Porsche taycan. Da er du fucked. 

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

😅😅

Anyways 😅 Sjekk forsikring hos sparebank1, tryg og if. De kommer godt ut med elbil, premium dekning, leiebil and all that jazz 👌🏻 

Gjør livet lettere når det trengs. 

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Hvor har du det fra? Vi bestilte i april og fikk levering i april. Min fetter derimot, som bestilte en wolkwagen Id i fjor, venter fremdeles, nesten 100 000 opp i pris. Skifte av rute tok tid, 4 mnd, det var i det krigen i Ukraina slo til. Ingen problem, de bare ventet på ny rute. Tidligere modell vi kjøpte var det trøbbel med hengerfeste, den var inne ett par ganger, aldri kranglet på noe. Alt loggføres i app. 

Forsøk å bestille en Volvo polestar. Den får du tidligst i oktober. Eller gjør ett forsøk på å selge en Porsche taycan. Da er du fucked. 

Jeg har det fra teslaeiere. Problemet de har hatt er ikke at de får beskjed om at bilen kommer til Norge om 6 mnd. Men at de har bestilt en bil som skal komme om 2 mnd, og så blir det utsatt. Som sagt, de som ikke har hatt problemer med bilen er strålende fornøyd, ig de som har hatt det angrer på kjøpet. De fleste jeg kjenner har tesla av en eller annen grunn

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har det fra teslaeiere. Problemet de har hatt er ikke at de får beskjed om at bilen kommer til Norge om 6 mnd. Men at de har bestilt en bil som skal komme om 2 mnd, og så blir det utsatt. Som sagt, de som ikke har hatt problemer med bilen er strålende fornøyd, ig de som har hatt det angrer på kjøpet. De fleste jeg kjenner har tesla av en eller annen grunn

Det høres rart ut, for min erfaring nå nylig ble den levert før estimert tid 🤔 Mulig forskjell på modellene? Jeg gikk rett inn i statistikken og bestilte modell Y. De kommer på løpende bånd før tiden akkurat nå, med gunstig rente. 

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Det høres rart ut, for min erfaring nå nylig ble den levert før estimert tid 🤔 Mulig forskjell på modellene? Jeg gikk rett inn i statistikken og bestilte modell Y. De kommer på løpende bånd før tiden akkurat nå, med gunstig rente. 

Tesla er ved den bilen som det er flest misfornøyde kunder på. Selv om den er veldig populær. At det funket en gang betyr ikke at det funker hver gang.

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Biler bør "brukes opp", ikke vrakes ett noen få år fordi det har kommet mer moderne varianter. En bil nør holde i minst 15-20 år. Det er ikke noe galt i å kjøpe en bruktbil som har gått en del. Problemet er eventuelt at tidligere eier ikke forstår hvor mye de faller i verdi i løpet av de første 3 årene.

Anonymkode: 327e3...445

Vi kjøper gjerne to-tre år gammel bil, fordi da slipper vi det første enorme verditapet. Men mange bytter da bil hvert fjerde-femte år. Det er da slett ikke uvanlig. 15-20 år er et voldsomt anslag, åtte-ti år bør være minimum. Eldre enn 12 år er ordentlig gammel bil. 

Anonymkode: e7922...f82

Annonse

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Tesla er ved den bilen som det er flest misfornøyde kunder på. Selv om den er veldig populær. At det funket en gang betyr ikke at det funker hver gang.

Flest pluss og minus. Joda, statistikk tilsier vel en Lexus eller e-Niro. Akkurat levering stusser jeg litt på, mulig vi har hatt flaks, men de rundt oss ramlet inn i samme flaks nå. Levert før estimert. 

Tesla er en smule mer vanesak. Som tidligere yrkessjåfør har jeg kjørt 😆(Sorry) det meste av biler. Få biler som har gitt meg gleden av å oppleve noe nytt. Jeg kan sette pris på en Toyota rav-4 når vinteren kommer. Eller Outlander. Tesla er krise om du ikke vet hvordan du setter på vindusvisker når styrtregnet kommer (for den er ikke opplagt i farta), mye fantombremsing, Y har særs dårlig svingradius og med ny optisk teknologi er tesla pr nå litt udugelig på sensor. Det er de negative sidene. Menyen er som å kjøpe sin første iPhone, jøss, var det så logisk? Hysteriske duppeditter, jeg ler fremdeles av hen som fikk jobben å utvikle prompepute og gjør teslafolket som ikke blinker til spott og spe (hva er mer gøy enn promp hver gang du blinker) eller lysshow som er det kleineste og mest absurde på en bil noensinne. G-krefter som får deg til å holde deg fast og tro du er på en karusell, ikke E-18. 

Smak og behag. Moralen er vel å velge den bilen som gir deg mest glede i hverdagen, vi er nå tross alt bare stjernestøv og skal med sikkerhet dø en dag. Mest mulig gøy frem til det. 

Forsikring dekker jo ikke «bruksting» som ville vært dekket av garanti. Vi pleier kjøpe bil som er et til to år gamle evt bare demokjørt. De byttes ut før garantien går ut. En så gammel Tesla hadde jeg ALDRI tatt sjansen på. 

Anonymkode: 828ec...dcb

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Gratis lading vil jo dessverre ikke Hi få.

Anonymkode: a050a...305

Det er massevis av Teslaer til salgs med gratis lading, hvorfor tenker du at en av dem ikke kan kjøpes av HI?

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

1. man kan bytte alle mekaniske deler selv, samt alle elektriske om man tør. Garantien er uansett ute. Om man ikke vil skru selv kan man benytte et hvilket som helst annet verksted. Hvor lang ventetid det er på Tesla verksted er selvsagt avhengig av hvilket av dem man ønsker å benytte. Hvor lenge man må vente på nybil er jo heller ikke relevant for hi som skal kjøpe bruktbil. 
Tesla har også mobilt verksted. De kommer hjem til deg å utfører reparasjonen i din egen garasje om feilens art tillater det.

2. man trenger ikke kjøpe originale deler. Bl.a. Autodoc har et stort utvalg.

Den perfekte mor, påan igjen skrev (1 time siden):

Det er massevis av Teslaer til salgs med gratis lading, hvorfor tenker du at en av dem ikke kan kjøpes av HI?

1. man kan bytte alle mekaniske deler selv, samt alle elektriske om man tør. Garantien er uansett ute. Om man ikke vil skru selv kan man benytte et hvilket som helst annet verksted. Hvor lang ventetid det er på Tesla verksted er selvsagt avhengig av hvilket av dem man ønsker å benytte. Hvor lenge man må vente på nybil er jo heller ikke relevant for hi som skal kjøpe bruktbil. 
Tesla har også mobilt verksted. De kommer hjem til deg å utfører reparasjonen i din egen garasje om feilens art tillater det.

2. man trenger ikke kjøpe originale deler. Bl.a. Autodoc har et stort utvalg.

Tusen takk for info ❤️

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Vi kjøper gjerne to-tre år gammel bil, fordi da slipper vi det første enorme verditapet. Men mange bytter da bil hvert fjerde-femte år. Det er da slett ikke uvanlig. 15-20 år er et voldsomt anslag, åtte-ti år bør være minimum. Eldre enn 12 år er ordentlig gammel bil. 

Gjennomsnittsalder for vraking av biler i Norge er 18 år. Det vil si at det er veldig mange biler som etter din mening er ordentlig gamle.

Anonym bruker skrev (53 minutter siden):

Gjennomsnittsalder for vraking av biler i Norge er 18 år. Det vil si at det er veldig mange biler som etter din mening er ordentlig gamle.

Det stemmer. Det ruller mange gamle biler på norske veier, vi har en av dem, en 16 år gammel holk. 

Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Gratis lading vil jo dessverre ikke Hi få.

Anonymkode: a050a...305

Hva baserer du det på?

All Tesla registrert før mai 2017 kom med gratis superlading. Den eneste unntakene er de som har vært innom Tesla igjen som innbytterbil. Da fjetner de gratis lading før de selger den igjen.

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Hva baserer du det på?

All Tesla registrert før mai 2017 kom med gratis superlading. Den eneste unntakene er de som har vært innom Tesla igjen som innbytterbil. Da fjetner de gratis lading før de selger den igjen.

Rar påstand ja. Er gratis lading på den jeg ønsker å kjøpe 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...