Gå til innhold

Dress konfirmant

Anbefalte innlegg

Jeg hadde trodd min gutt var den enkleste i verden å kjøpe dress til da han alltid har sklidd rett inn i størrelsene , men nå var det ikke så enkelt gitt. Prøvd dresser i dag og det var få som satt pent. Jakke i 48 ble feks passe over skuldrene , men gjerne for stor rundt livet. Samme med bukser, men de kan legges opp. Dere som har gutter som er ca 177cm høye, veier rundt 75 kilo og er slanke i livet/brede over skuldrene … hvor fant dere dress? 

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144439897-dress-konfirmant/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dressmann her også, uten problemer, og det hadde jeg aldri trodd. Nydelig i stoffet, tynn ull, og de har mange modeller inkludert forskjellige lengder på jakke og bukseben. Veldig lett å finne noe som passet både til min sønn Stælken Gundersen og til kameraten som likner mer Solan Gundersen. Eller Ludvig. 

Endret av amandine

Annonse

Anonym bruker skrev (38 minutter siden):

Hvor høy var guttene som kjøpte dress hos dressmann? 

Min er kun 159 og tror ikke at dressmann har dressmann til han. Han er tynn også 😉

Anonymkode: 23719...300

Vår var rett over 160cm og tynn. Og vi fikk ny bukse året etter når den hadde blitt for kort mens jakka fortsatt var ok.

Anonymkode: 75820...18b

Anonym bruker skrev (49 minutter siden):

Min er kun 159 og tror ikke at dressmann har dressmann til han. Han er tynn også 😉

Min er 159 og 43 kg. Minste str på Dressmann i slimfit og belte i livet. Det satt veldig fint på han.

Anonymkode: ac3f6...555

Annonse

Anonym bruker skrev (13 timer siden):

Min er på samme størrelse og det var ikke noe problem å få dress på dressmann, men guttungen ville ha en mørkeblå og da måtte vi bestille jakka for de hadde ikke jakka inne i riktig størrelse.

Anonymkode: c681f...126

Da ble det dress fra Dressmann her også. 30% avslag og jakke, bukse, vest, skjorte, slips, lommetørkle, dresspose og dress-sokker kom på 3500kr. Ikke minst satt dressen pent. Vi endte med str 32 i bukse som var AKKURAT passe på lengden og satt som et skudd i livet. M   Skjorte, M i vest , 48 i jakke og alt var i slimfit. Fornøyd unge og fornøyd mamma. 

mamma til adhd gutt<3 skrev (5 minutter siden):

Da ble det dress fra Dressmann her også. 30% avslag og jakke, bukse, vest, skjorte, slips, lommetørkle, dresspose og dress-sokker kom på 3500kr. Ikke minst satt dressen pent. Vi endte med str 32 i bukse som var AKKURAT passe på lengden og satt som et skudd i livet. M   Skjorte, M i vest , 48 i jakke og alt var i slimfit. Fornøyd unge og fornøyd mamma. 

Så bra! Vi har akkurat samme erfaring fra våre tre sønner. Det er fine dresser med god passform og veldig overkommelig pris, som er perfekt til disse ungdommene som uansett har en tendens til å vokse ut av konfirmasjosdressen sin i løpet av et års tid. 

Anonymkode: 2cdfa...945

Anonym bruker skrev (54 minutter siden):

Vi fikk i en på cubus. Men nå vet jeg ikke om den er fin nok for en konfirmant. Alle kjøper jo dresser til flere tusen kroner

Hvor mye kostet det på Cubus da?

Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Så bra! Vi har akkurat samme erfaring fra våre tre sønner. Det er fine dresser med god passform og veldig overkommelig pris, som er perfekt til disse ungdommene som uansett har en tendens til å vokse ut av konfirmasjosdressen sin i løpet av et års tid. 

Anonymkode: 2cdfa...945

Ikke sant. Guttens lag kompiser hadde nesten alle som en dress som var i minste laget på julebordet i fjor og det var jo kun måneder etter konfirmasjonen.

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Ja. Han er bare 159 høy. 

Skjønner. Prismessig blir det noe annet når ungene er ferdig med barneavdelingen. Passer dressen og sitter pent så er jo det faktisk det eneste som betyr noe. Jeg synes vi fikk tak i en rimelig dress , men i forhold til det du betalte så blir det jo mye.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...