Gå til innhold

Hvordan ville du disponert pengene?

Anbefalte innlegg

Ny måned. Det ser ut som jeg har 7000 kr. Det skal holde til mat, underholdning, penger til busskort og lommepenger til en ungdom. Skal på en sosial tilstelning som koster litt. Og burde vært hos tannlegen. Håper å få det til å gå rundt. Takk for svar. 

Anonymkode: 347d9...42e

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144439875-hvordan-ville-du-disponert-pengene/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (34 minutter siden):

Ny måned. Det ser ut som jeg har 7000 kr. Det skal holde til mat, underholdning, penger til busskort og lommepenger til en ungdom. Skal på en sosial tilstelning som koster litt. Og burde vært hos tannlegen. Håper å få det til å gå rundt. Takk for svar. 

Hvor mye koster busskortet?

Anonymkode: 6ca43...475

Anonym bruker skrev (36 minutter siden):

Hvordan er matstatusen fra før, har du noe mat eller må du kjøpe det meste?

Annonse

ReneRene skrev (1 time siden):

Underholdning? Hva er det og til hvem?.

Det eneste jeg ser at den summen går til er mat og transport. 

Og sosial tilstelning?? 

Dropp alt unødvendig og ha til mat og transport.

Til ungdommen. 

Er ikke mye det går til.

Er bedt på et arrangement jeg selv har veldig lyst på. 

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Til ungdommen. 

Er ikke mye det går til.

Er bedt på et arrangement jeg selv har veldig lyst på. 

Jeg tror det holder hardt. Jeg er ikke så opptatt av økonomi, men har jo oversikt. Jeg aner ikke hvordan du skal klare dette. 

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Mat for deg og en ungdom(100% eller?) får du for 3000 kr om du kombinerer med ting du allerede har og tenker smart. Jeg personlig hadde klart 2000, så spørs hvor økonomisk og kreativ du er. 

7000 minus mat = 4000. Minus busskort = 3000. Underholdning og lommepenger til ungdom et en og samme ting, vet ikke hvor mye du pleier å gi men 3000 minus lommepenger feks 1000 kr = 2000 kr igjen. Burde vært hos tannlegen betyr ikke at du MÅ denne mnd, men en vanlig sjekk koster fort 1300 kr. Jeg enten satt av 500 kr og gått neste mnd, eller prioritert tannlege. Da har du enten 1500 kr igjen til din sosiale greie om du utsetter tannlege, eller så har du 700 kr til din sosiale greie etter tannlegebesøket. 

Eller noe i den duren.

Anonymkode: 50471...755

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Til meg ca 800 og ca 400. 

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Har litt mat, men må kjøpe en del. 

Matinnkjøpene hadde jeg skåret inn til beinet, hadde kjørt måneden med billigst mulig jeg kunne finne. Kanskje enda lavere enn 4000 kroner. Tannlege, er det en vanlig sjekk du vil til?

Mat 4000
Underholdning og lommepenger til tenåringen 800
Busskort 1400
Sosial tilstelning 0
Tannlege 800 som jeg hadde spart til neste måned, satt av litt mer penger da og gått til tannlegen, med mindre det er noe som haster veldig.

ReneRene skrev (4 timer siden):

Jeg tror det holder hardt. Jeg er ikke så opptatt av økonomi, men har jo oversikt. Jeg aner ikke hvordan du skal klare dette. 

Skjønner. Du har gjerne bedre økonomi så du trenger gjerne ikke tenke så mye på det da. 

Annonse

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Mat for deg og en ungdom(100% eller?) får du for 3000 kr om du kombinerer med ting du allerede har og tenker smart. Jeg personlig hadde klart 2000, så spørs hvor økonomisk og kreativ du er. 

7000 minus mat = 4000. Minus busskort = 3000. Underholdning og lommepenger til ungdom et en og samme ting, vet ikke hvor mye du pleier å gi men 3000 minus lommepenger feks 1000 kr = 2000 kr igjen. Burde vært hos tannlegen betyr ikke at du MÅ denne mnd, men en vanlig sjekk koster fort 1300 kr. Jeg enten satt av 500 kr og gått neste mnd, eller prioritert tannlege. Da har du enten 1500 kr igjen til din sosiale greie om du utsetter tannlege, eller så har du 700 kr til din sosiale greie etter tannlegebesøket. 

Eller noe i den duren.

Anonymkode: 50471...755

Har ikke barnet 100%. Håper jeg klarer med 3000 på mat. Ofte blir det mellom 4/5000 på mat. 

Må ikke til tannlegen. Er sjekken jeg pleier å ha, men utsatt det lenge nå. Så gjerne utsette det en mnd å legge vekk til det til neste mnd. 

Takker for svaret ditt. 

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Skjønner. Du har gjerne bedre økonomi så du trenger gjerne ikke tenke så mye på det da. 

Nei, mulig det, men jeg bor alene og bruker ca 2000 på mat i måneden, noen ganger mer. Og jeg lever nøkternt! Så da tenker jeg at du nok må bruke minst dobbelt så mye på bare mat. Da blir det jo lite til overs til det du nevner. 

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Matinnkjøpene hadde jeg skåret inn til beinet, hadde kjørt måneden med billigst mulig jeg kunne finne. Kanskje enda lavere enn 4000 kroner. Tannlege, er det en vanlig sjekk du vil til?

Mat 4000
Underholdning og lommepenger til tenåringen 800
Busskort 1400
Sosial tilstelning 0
Tannlege 800 som jeg hadde spart til neste måned, satt av litt mer penger da og gått til tannlegen, med mindre det er noe som haster veldig.

Takker så mye for forslaget ditt. Så du hadde droppet arrangementet? Bør gjerne det å prioritere å legge av til tannlege., 

ReneRene skrev (Akkurat nå):

Nei, mulig det, men jeg bor alene og bruker ca 2000 på mat i måneden, noen ganger mer. Og jeg lever nøkternt! Så da tenker jeg at du nok må bruke minst dobbelt så mye på bare mat. Da blir det jo lite til overs til det du nevner. 

Skjønner. Så du klarer deg på ca 2000 kr i mat i mnd? Kanskje jeg må gjøre en enda bedre jobb der for å frigjøre mer penger til annet. 

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

1 nødvendig mat

2 nødvendig transport.

3 tannlege

4 mat litt utover det mest nødvendige

5 lommepenger

6 sosialt

Anonymkode: febb2...c6a

Takk for listen over prioriteringene. 

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Skjønner. Så du klarer deg på ca 2000 kr i mat i mnd? Kanskje jeg må gjøre en enda bedre jobb der for å frigjøre mer penger til annet. 

Ja men husk at jeg lever nøkternt som sagt. Spiser frokost og alltid middag, og så oftest litt til kvelds. Det går mest i varm mat her, så lite brød og pålegg. Og det er jo latterlig dyrt. Så mye frukt utenom egentlig, så mulig det går litt opp i opp. Tenåringer spiser jo gjerne mer. 

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Takker så mye for forslaget ditt. Så du hadde droppet arrangementet? Bør gjerne det å prioritere å legge av til tannlege., 

Ja, det hadde jeg droppet, for at det skulle gå best mulig rundt.

ReneRene skrev (10 minutter siden):

Du bor alene? Er det reelt?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...