Gå til innhold

Barnetrygd etter 18 år?

Anbefalte innlegg

Stopper barnetrygden den måneden barnet fyller 18 år?! Man har jo gjerne hjemmeboende 18- åringer som går siste år på videregående det året! Det er jo utrolig dyrt for en enslig forsørger å fø på en 18-åring og i tillegg skal de være russ og eventuelt kanskje også kunne ta rappen. 

Anonymkode: 00858...6fc

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144439870-barnetrygd-etter-18-%C3%A5r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Stopper barnetrygden den måneden barnet fyller 18 år?! Man har jo gjerne hjemmeboende 18- åringer som går siste år på videregående det året! Det er jo utrolig dyrt for en enslig forsørger å fø på en 18-åring og i tillegg skal de være russ og eventuelt kanskje også kunne ta rappen. 

Ja, det stopper, men da er jo også ungdommen gammel nok til å tjene litt selv.

Anonymkode: 2c867...fd1

Anonym bruker skrev (40 minutter siden):

Ja, det stopper, men da er jo også ungdommen gammel nok til å tjene litt selv.

Hvis de får jobb der de bor ja, og ikke uten at det kan gå ut over karakterene.

Det er 3500 tenåringen MÅ tjene, ellers risikerer de å verken ha telefon, busskort, klær eller lommepenger. Jeg ser st jeg ikke kommer til å ha råd til å dekke dette det siste året ungdommen går på VGS, i tillegg til mat og annet. 

Barnetrygden burde i det minste løpe t.o.m det året barnet avslutter VGs med ungdomsrett 

Hårreisende at ikke dette er tatt initiativ til å endres på av AP, SP og SV

Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Det er 3500 tenåringen MÅ tjene, ellers risikerer de å verken ha telefon, busskort, klær eller lommepenger. Jeg ser st jeg ikke kommer til å ha råd til å dekke dette det siste året ungdommen går på VGS, i tillegg til mat og annet. 

Barnetrygden burde i det minste løpe t.o.m det året barnet avslutter VGs med ungdomsrett 

3500 kroner i måneden til å bruke på seg selv er mye, unødvendig mye.

Anonymkode: c63ec...894

Anonym bruker skrev (1 time siden):

3500 kroner i måneden til å bruke på seg selv er mye, unødvendig mye.

Er du morsom?

I tillegg til tak over hodet og strøm, så behøver en 18- åring både mat, telefonabonnement, busskort og lommepenger. 

Det er ikke uten grunn at nøktern kostnad for å ha en tenåring i hus er beregnet av staten til å være minimum 5600,-. 

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Er du morsom?

I tillegg til tak over hodet og strøm, så behøver en 18- åring både mat, telefonabonnement, busskort og lommepenger. 

Det er ikke uten grunn at nøktern kostnad for å ha en tenåring i hus er beregnet av staten til å være minimum 5600,-. 

Du skrev 3500 til telefon, busskort, klær eller lommepenger. Og nei, jeg er ikke morsom.

Annonse

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Hårreisende at du forventer statsstøtte til russetid og lappen, og at du ikke har planlagt bedre. Jeg har fire ungdommer i hus, tror du virkelig de bruker nesten 25 000 av lønna mi?

Anonymkode: 90b5a...bbe

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Seriøst? 3500 til telefon, busskort, klær og lommepenger??? Utrolig mye penger å bruke på seg selv på 1 mnd! Overforbruk, etter min mening. Hvis det er sånne summer ungdommen er vant med forstår jeg godt mange sliter med de økte prisene på mat, strøm og renter....

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Hvor får du 3500 fra? Barnetrygden er på drøyt 1000. Hvis dette er ditt eneste barn og du har utvidet barnetrygd er den knapt 2500. I tillegg kan ungdommen søke stipend fra lånekassen om dere har veldig lav inntekt. Barnebidrag vil heller ikke stoppe.

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Hvor får du 3500 fra? Barnetrygden er på drøyt 1000. Hvis dette er ditt eneste barn og du har utvidet barnetrygd er den knapt 2500. I tillegg kan ungdommen søke stipend fra lånekassen om dere har veldig lav inntekt. Barnebidrag vil heller ikke stoppe.

Tenåringene mine får foresten 1000 pr mnd. Det dekker alt av klær, sko, frisør, sminke, snop, kino, gaver ol.

Da er de gamle nok til å tjene egne penger. Russetiden kan de sponse selv ved å ha dugnader. Et busskort koster noen hundre og lappen er helt frivillig og i utgangspunktet «luksus». Lappen har både du og ungdommen visst om noen år så her hadde det feks gått an å spare. 

Anonymkode: a17a6...45e

Annonse

Men vi har jo 18 år på å spare? Jeg "måtte" betale lappen for min 18 åring fordi hun egentlig fikk det som gave til konfirmasjon av ett annet familiemedlem, som trakk gaven tilbake. Hadde hun ikke fått den gaven hadde jeg jeg tenkt hun skulle betale selv. 
Russetiden har jeg sponset med russepakka med dress og sånn fjas, kosta 2000. Alt annet får hun betale selv. Det samme gjelder søsknene

Anonymkode: a2815...9ab

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...