Gå til innhold

Gravid uten hjelp i en alder av 48 år?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

I Norge er gjennomsnittsalderen for å komme i overgangsalderen 52 år.

Man kan bli gravid helt frem til mensen blir borte, men det blir færre og færre gode egg, så sjansen blir mindre og mindre.

Jeg kjenner ei som ble gravid da hun var 46 år, overhodet ikke planlagt så hun trodde hun hadde kommet i overgangen da hun mistet mensen og ble så hormonell. Hun var over halvveis i svangerskapet da hun fant det ut, så det var for sent å ta abort. Hun fikk et barn med downs.

Anonymkode: ba0b4...dcc

Jeg har holdt på med slektsforskning i mange år. Endel av mine forfedre har fått barn rundt 50-års alder, så absolutt mulig.

Det enkleste for å sjekke om en fortsatt har mulighet, er å kontakte lege å få tatt blodprøve for å sjekke eggreserve.

Anonymkode: 67462...e9a

Annonse

Anonym bruker skrev (35 minutter siden):

Er det virkelig noen som orker unger da? 

Anonymkode: 7081d...906

Problemet er jo ikke småbarn når man er 50. Det orker nok de fleste. Å følge opp tenåringer skikkelig når man er i slutten av 60-årene derimot. Det tror jeg mange ville slite med.

Anonymkode: 18f81...9a6

Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Jeg har holdt på med slektsforskning i mange år. Endel av mine forfedre har fått barn rundt 50-års alder, så absolutt mulig.

Det enkleste for å sjekke om en fortsatt har mulighet, er å kontakte lege å få tatt blodprøve for å sjekke eggreserve.

Anonymkode: 67462...e9a

Men hvor sikkert er det da at  den rundt 50 faktisk var forelder til barnet. ved eldre dame er det jo mer sikkert selvsagt! Fryktelig mange i mine aner som ar hatt det  man kan kalle fornuftsekteskap med ung dame/eldre mann eller ung gutt/eldre dame....

Anonymkode: 50dbd...bc1

Jeg var til undersøkelse i forbindelse med en operasjon, og fikk beskjed om at jeg fortsatt var fruktbar og ikke måtte finne på å slutte med prevensjon ennå om jeg ikke ønsket flere barn. Jeg 46 år og har fire barn, siste født da jeg var 41. 

Anonymkode: 34223...554

Anonym bruker skrev (13 timer siden):

Men hvor sikkert er det da at  den rundt 50 faktisk var forelder til barnet. ved eldre dame er det jo mer sikkert selvsagt! Fryktelig mange i mine aner som ar hatt det  man kan kalle fornuftsekteskap med ung dame/eldre mann eller ung gutt/eldre dame....

Anonymkode: 50dbd...bc1

Det er nok tilfeller der det egentlig var et barnebarn også.

Anonymkode: 142b7...696

• 2 uker senere...

Annonse

Anonym bruker skrev (På 27.4.2023 den 23.11):

Det er nok tilfeller der det egentlig var et barnebarn også.

Anonymkode: 142b7...696

Jeg møtte en godt voksen kvinne uten barn da jeg var ung. Hun var ikle skamful over å låne andres når omsorgstrangen var stor… 😂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...