Gå til innhold

Sulten VS mett

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Når jeg ikke spiser og sikkert er sulten føler jeg meg "ok med kroppen " Men så fort jeg spiser noe og føler meg stapp mett føles det som om jeg har gått opp mange kg og føler meg feit.    
Flere som har det sånn?

Anonymkode: e3ce6...591

Er helt lik, derfor spiser jeg aldri mye. Er tynn som en strek da, men det er ikke så rart da jeg spiser så lite. 

Anonymkode: 5a079...e33

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Nei, jeg er stressa og rastløs, trøtt og sur, når jeg er sulten, men rolig, fornøyd, blid og avslappet når jeg er mett. 

Anonymkode: d5128...2d2

Du blir som Hulk når du er sulten, og Bruce Banner når du er nett? 

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Er helt lik, derfor spiser jeg aldri mye. Er tynn som en strek da, men det er ikke så rart da jeg spiser så lite. 

Det er jo ikke rart at du føler deg stappmett når du knapt er vant til å spise.

Anonymkode: 10404...6bc

Anonym bruker skrev (54 minutter siden):

Når jeg ikke spiser og sikkert er sulten føler jeg meg "ok med kroppen " Men så fort jeg spiser noe og føler meg stapp mett føles det som om jeg har gått opp mange kg og føler meg feit.    
Flere som har det sånn?

Må du spise deg stappmett når du spiser da?

Anonymkode: d812b...3f0

Annonse

Anonym bruker skrev (32 minutter siden):

Jeg blir stappmett av litt mat.      I dag spiste jeg en fiskekake og 1 potet.    Uvel i flere timer etterpå.    
Sånn er det etter et måltid uansett hva jeg spiser.       

Det høres ut som om du har en alvorlig spiseforstyrrelse. Bestill time hos legen for å få hjelp.

Anonymkode: 24a1f...1b8

Anonym bruker skrev (34 minutter siden):

Jeg blir stappmett av litt mat.      I dag spiste jeg en fiskekake og 1 potet.    Uvel i flere timer etterpå.    

Du har tydlelig en spiseforstyrrelse.

Anonym bruker skrev (42 minutter siden):

Et menneske blir ikke stappmett av såpass lite mat uten at det er noe galt, enten fysisk eller psykisk. Hos deg høres det ut som det er psykisk? En spiseforstyrrelse rett og slett.

Anonymkode: 271fe...44d

Joda,jeg vet at jeg har en spiseforstyrrelse.       Har fått god hjelp lenge,men skal nå klare meg selv.      Spiser mat for at jeg vet jeg må det,og det går greit,men blir så mett og uvel etter måltider.        Så jeg lurte på om dette var normale tanker flere kjente på.     

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Joda,jeg vet at jeg har en spiseforstyrrelse.       Har fått god hjelp lenge,men skal nå klare meg selv.      Spiser mat for at jeg vet jeg må det,og det går greit,men blir så mett og uvel etter måltider.        Så jeg lurte på om dette var normale tanker flere kjente på.     

Nei, det er ikke normale tanker.

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Jeg kjenner på det, men det er fordi jeg går på en medisin som gjør meg fortere mett. Å ha det sånn uten en åpenbar grunn er ikke normalt. 

Anonymkode: 2f2af...f4d

Annonse

Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Nei, det er tanker og følelser som følger spiseforstyrrelsen din.

Håper det blir lettere for deg etterhvert.

Anonymkode: 271fe...44d

Jeg ville ikke si noe om at jeg har en spiseforstyrrelse.    Ville høre om dette var normale tanker.       
Jobber veldig i hverdagen med alle tanker.     
Har lært mye og vet jo hva jeg skal gjøre,men ikke alltid like lett.     
Takk for svar

Kjære Trådstarter

Jeg må dessverre stenge tråden din. Årsaken til det er at vi moderatorer ikke kan passe tråden din konstant og luke ut svar du kan få som kan være skadelig for deg i den situasjonen du er i nå. En annen grunn er at vi ikke vet noe om hvilke kompetanse som ligger til grunn for de svarene du måtte få.

Jeg vil oppfordre deg til å ta kontakt med Rådgivning Om Spiseforstyrrelser.  De kan du kontakte på både mail og telefon. De har bred erfaring med spiserelaterte problemer, og kan være gode å snakke med når man er i en vanskelig situasjon, slik du beskriver.

Snakk også gjerne med legen din eller noen du kjenner om problemene, det er vondt å sitte med slike ting alene. Det samme har IKS, som er Interessegruppe for Spiseforstyrrelser. Hvis du synes det er vanskelig å ta opp, kan du vise dem det du har skrevet her.

Lykke til!
Admin

• Admin låste denne emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...