Gå til innhold

Jeg trenger å tjene noen tusenlapper ekstra i måneden

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og ønsker å gjøre det hjemmefra da jeg allerede har en 100% stilling utenom og er 100% alene med to barn.

Pengene strekker ikke til når renter, mat, drivstoff og strøm øker og jeg trenger å tjene mer. Har dere tips hva jeg kan gjøre hjemmefra?

Har prøvd spørreundersøkelser, men det gir bare småpenger. Er det noe annet dere kan tipse om?

Jeg sparer inn der jeg kan, og har gått gjennom alt fra forsikringer, strømmetjenester og forbruket i matbutikken. Nå er det ikke mer å hente da jeg ligger på et minimum i forbruk. Likevel snur seg på kronene.

Anonymkode: 7d37a...e8f

Skrevet

Hva tjener du i dag? Jeg er på kanten av brudd og usikker på om jeg greier meg økonomisk alene på min lønn. 

Anonymkode: 761f6...ca0

Skrevet

I overkant av 500 000.

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

I overkant av 500 000.

Brutto? Da er vi i tilfelle ganske likt stilt. Jeg har 3 barn da🥴

Skrevet

Hvorfor skulle dere ikke klare dere? Jeg er alene med 2 barn og har 300.000 (ufør). Alt går. 

Anonymkode: a1390...2d7

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor skulle dere ikke klare dere? Jeg er alene med 2 barn og har 300.000 (ufør). Alt går. 

Anonymkode: a1390...2d7

Så godt å høre:) Har du mye boligutgifter?

Skrevet

Lei ut et rom, parkeringsplass, hytte, båt eller andre ting du har av verdi.

Pass barn i helgene.

Lag og selg nettkurs i noe du er god til.

Anonymkode: 00629...fa2

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Og ønsker å gjøre det hjemmefra da jeg allerede har en 100% stilling utenom og er 100% alene med to barn.

Pengene strekker ikke til når renter, mat, drivstoff og strøm øker og jeg trenger å tjene mer. Har dere tips hva jeg kan gjøre hjemmefra?

Har prøvd spørreundersøkelser, men det gir bare småpenger. Er det noe annet dere kan tipse om?

Jeg sparer inn der jeg kan, og har gått gjennom alt fra forsikringer, strømmetjenester og forbruket i matbutikken. Nå er det ikke mer å hente da jeg ligger på et minimum i forbruk. Likevel snur seg på kronene.

Er nok heller vanene dine du må endre. Er alltid noe. Regner ikke med at du er så dum at du røyker, snuser eller fester hver helg med dårlig råd, men det er alltid noe. Abonnementer for eksempel. 

Anonymkode: 5503f...759

Skrevet

Har du et banklån du kan få bedre rente på? 

Skrevet

Meld deg som verge (Statsforvalteren), tolk/oversetter. Da kan du jobbe hjemmefra.

Anonymkode: 20a6c...9cb

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Meld deg som verge (Statsforvalteren), tolk/oversetter. Da kan du jobbe hjemmefra.

Takk for svar!

Men hvor mange er ok å være verge for når man skal ha det som ekstrajobb?

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Takk for svar!

Men hvor mange er ok å være verge for når man skal ha det som ekstrajobb?

Ingen begrensninger på det. Kjenner ei som er verge for rundt 40 personer. Hun har ikke annet jobb, da.

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Hva går dette ut på og hvor mye kan man tjene på det?

Anonymkode: 676f3...bd5

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 timer siden):

Ingen begrensninger på det. Kjenner ei som er verge for rundt 40 personer. Hun har ikke annet jobb, da.

Skjønner! Men tenker mer på hvor mange som er innafor å ha når man jobber fullt utenom? Hvor mange har man kapasitet til tro? 🤔

Skrevet

Småjobber på Finn

Anonymkode: b122b...ed0

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 timer siden):

Hva går dette ut på og hvor mye kan man tjene på det?

Anonymkode: 676f3...bd5

Du skal ivareta syke eller mindreåriges  personlige og økonomiske interesser. Det kreves opplæring, personlig egnethet og du må ha ordnet økonomi selv. Du får ikke lønn, men en liten årlig godtgjørelse. Du øker ikke din egen månedsinntekt i særlig grad på dette altså. 

Anonymkode: dc846...36f

Skrevet

Det finnes mange måter å tjene noen ekstra tusenlapper på hjemmefra.

Jeg jobber som frilanser som oversetter og tekstforfatter. Det er mange ulike oppdrag man kan få innenfor dette og du kan ta på deg så mye jobb du har tid til.

Spørreundersøkelser betaler svært dårlig, men anbefaler å registrere deg på Upwork (frilans-plattform) så kan du ta oppdrag der.  Anbefaler også denne nettsiden med mye informasjon om å jobbe hjemmefra. https://www.smartinntekt.com/jobbe-som-frilanser/

Anonymkode: 84c6d...16d

Skrevet
Anonym bruker skrev (40 minutter siden):

Det finnes mange måter å tjene noen ekstra tusenlapper på hjemmefra.

Jeg jobber som frilanser som oversetter og tekstforfatter. Det er mange ulike oppdrag man kan få innenfor dette og du kan ta på deg så mye jobb du har tid til.

Spørreundersøkelser betaler svært dårlig, men anbefaler å registrere deg på Upwork (frilans-plattform) så kan du ta oppdrag der.  Anbefaler også denne nettsiden med mye informasjon om å jobbe hjemmefra. https://www.smartinntekt.com/jobbe-som-frilanser/

Takk! 

Hvor finner du jobber hen?

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Takk! 

Hvor finner du jobber hen?

Jeg bruker Upwork.com for det meste og linkedin. Finnes mange jobber på Upwork som handler om å lese inn tekst på norsk for å utvikle AI og lignende eller voice over til filmer og mye mer. Ganske lett å få jobber innen det også :) 

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Jeg bruker Upwork.com for det meste og linkedin. Finnes mange jobber på Upwork som handler om å lese inn tekst på norsk for å utvikle AI og lignende eller voice over til filmer og mye mer. Ganske lett å få jobber innen det også :) 

Så kjekt! Hva er betaling for slikt?

Skrevet

Kan du vere støttekontakt eller besøkshjem for barn? 

Anonymkode: 96a6d...9dc

Skrevet

OnlyFans!

Anonymkode: 9f455...1d4

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Kan hvem som helst dette?

Anonymkode: 5856a...10e

Skrevet
Anonym bruker skrev (21 timer siden):

Så kjekt! Hva er betaling for slikt?

Det er litt forskjellig hva man kan få betalt, men for skrivejobber som å skrive artikler, blogginnlegg bør man forvente 0,08 dollar per ord minimum. Voiceover og slike jobber er jeg usikker på, men det er mange av disse jobbene så lett å få jobb.

Det er lurt å velge klienter som ikke kommer fra land som Kina, India, Pakistan osv da de betaler veldig dårlig. 

Hvis man er helt ny på Upwork, kan det være lurt å ta en del jobber selv om de er litt dårlig betalt for å ha noe å vise til. Har man gode anmeldelser er det enklere å bli invitert til flere jobber.

Skrevet
Anonym bruker skrev (18 timer siden):

Kan hvem som helst dette?

Anonymkode: 5856a...10e

Ja, alle kan det selv uten erfaring. Er bare å lage en profil og skrive litt om seg selv. Etter hvert som man bygger erfaring får man tilbud om flere jobber. :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...