Anonym bruker Skrevet 26. april 2023 #76 Del Skrevet 26. april 2023 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Dette er et perfekt eksempel på svada som spys ut som et "argument" mot saklige fakta... Anonymkode: 3f43b...8b1 Det er ingenting som ble spydd ut. Tvert om så er det jeg skrev et helt realistisk bilde på hvordan det kan være på noen arbeidsplasser. Anonymkode: 92397...c39 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144439850-flere-som-vurderer-%C3%A5-slette-brukeren-sin/page/4/#findComment-149950132 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 26. april 2023 #77 Del Skrevet 26. april 2023 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Det er ingenting som ble spydd ut. Tvert om så er det jeg skrev et helt realistisk bilde på hvordan det kan være på noen arbeidsplasser. Anonymkode: 92397...c39 Sikkert for de som har en litt forskrudd virkelighetsoppfatning. For andre er det svada og funnet opp som et "argument" som passer der og da. Anonymkode: 3f43b...8b1 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144439850-flere-som-vurderer-%C3%A5-slette-brukeren-sin/page/4/#findComment-149950137 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 26. april 2023 #78 Del Skrevet 26. april 2023 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Sikkert for de som har en litt forskrudd virkelighetsoppfatning. For andre er det svada og funnet opp som et "argument" som passer der og da. Anonymkode: 3f43b...8b1 Jeg syns du skal lese litt om ukultur på arbeidsplasser, og om hva som kjennetegner et dårlig miljø også. Det er masse artikler på nettet om dette. Der står det om alt fra hva mobbing er og hva som kan skape et dårlig miljø, og ansvar hver enkelt har for å bedre det Du kan også lese om helt konkrete varslingssaker og hva som kom fram i kjølvannet av varslene. Anonymkode: 92397...c39 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144439850-flere-som-vurderer-%C3%A5-slette-brukeren-sin/page/4/#findComment-149950140 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 26. april 2023 #79 Del Skrevet 26. april 2023 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Jeg syns du skal lese litt om ukultur på arbeidsplasser, og om hva som kjennetegner et dårlig miljø også. Det er masse artikler på nettet om dette. Der står det om alt fra hva mobbing er og hva som kan skape et dårlig miljø, og ansvar hver enkelt har for å bedre det Du kan også lese om helt konkrete varslingssaker og hva som kom fram i kjølvannet av varslene. Anonymkode: 92397...c39 Kanskje du kan finne en link da siden du har lest så mye om dette? Anonymkode: 3f43b...8b1 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144439850-flere-som-vurderer-%C3%A5-slette-brukeren-sin/page/4/#findComment-149950141 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 26. april 2023 #80 Del Skrevet 26. april 2023 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Kanskje du kan finne en link da siden du har lest så mye om dette? Anonymkode: 3f43b...8b1 Jeg gjør ikke det da dette ikke handler om arbeidsplasser og også fordi det er altfor mye stoff å velge mellom. Hvis du ikke vil lese om det så er det helt i orden, men er du interessert så er det veldig mye å finne hvis du vil. Anonymkode: 92397...c39 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144439850-flere-som-vurderer-%C3%A5-slette-brukeren-sin/page/4/#findComment-149950145 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 26. april 2023 #81 Del Skrevet 26. april 2023 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Jeg gjør ikke det da dette ikke handler om arbeidsplasser og også fordi det er altfor mye stoff å velge mellom. Hvis du ikke vil lese om det så er det helt i orden, men er du interessert så er det veldig mye å finne hvis du vil. Anonymkode: 92397...c39 Helt klassisk det, hehe. Anonymkode: 3f43b...8b1 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144439850-flere-som-vurderer-%C3%A5-slette-brukeren-sin/page/4/#findComment-149950147 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Iiiiik Skrevet 26. april 2023 #82 Del Skrevet 26. april 2023 Jeg har ikke tenkt å slette brukeren min, men håper på at stemningen på forumet kommer tilbake til noe som ligner det jeg har oppsøkt til og fra i nærmere 20 år. Det ser ut som om det er to grupperinger her nå - de som trivdes før det kom nye stemmer inn høsten 22, og de som tenker at endelig er det noen som tør å si fra. For meg er det vanskelig å skjønne behovet for å endre noe som mange har vært fornøyde med lenge. Den digitale verden er jo full av muligheter, så hvorfor oppsøke noe man mener bør være annerledes. I den forstand er jo også sammenligningen med arbeidslivet ikke helt relevant. Man velger seg ikke like lett inn og ut av en jobb. Jeg prøver å sitte stille i båten, og håper på at nykommerne eller de reformvennlige roer seg og klarer å bruke forumet på en måte som ikke river i stykker det samholdet mange av oss har trivdes med i mange år. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144439850-flere-som-vurderer-%C3%A5-slette-brukeren-sin/page/4/#findComment-149950150 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Østerdølen Skrevet 26. april 2023 #83 Del Skrevet 26. april 2023 Anonym bruker skrev (46 minutter siden): Dette er et perfekt eksempel på svada som spys ut som et "argument" mot saklige fakta... Anonymkode: 3f43b...8b1 Like mye svada andre innlegget også. Er ikke automatisk fakta fordi noen "føler eller mener" noe om en bruker. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144439850-flere-som-vurderer-%C3%A5-slette-brukeren-sin/page/4/#findComment-149950152 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 26. april 2023 #84 Del Skrevet 26. april 2023 Iiiiik skrev (3 minutter siden): Jeg har ikke tenkt å slette brukeren min, men håper på at stemningen på forumet kommer tilbake til noe som ligner det jeg har oppsøkt til og fra i nærmere 20 år. Det ser ut som om det er to grupperinger her nå - de som trivdes før det kom nye stemmer inn høsten 22, og de som tenker at endelig er det noen som tør å si fra. For meg er det vanskelig å skjønne behovet for å endre noe som mange har vært fornøyde med lenge. Den digitale verden er jo full av muligheter, så hvorfor oppsøke noe man mener bør være annerledes. I den forstand er jo også sammenligningen med arbeidslivet ikke helt relevant. Man velger seg ikke like lett inn og ut av en jobb. Jeg prøver å sitte stille i båten, og håper på at nykommerne eller de reformvennlige roer seg og klarer å bruke forumet på en måte som ikke river i stykker det samholdet mange av oss har trivdes med i mange år. Hvem er det som har trivdes med samholdet her? Jeg ønsker at du er ærlig , og svarer på om det har vært beskyldninger om mobbing her tidligere, og om det har vært forsøk på ekskludering før -22 også? Hvordan har nye brukere blitt tatt i mot før og hva kreves for å bli inkludert her, og samtidig, hvor mye annerledeshet og eventuell kritikk tåles her? Dette er viktige spørsmål å få svar på. Anonymkode: 92397...c39 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144439850-flere-som-vurderer-%C3%A5-slette-brukeren-sin/page/4/#findComment-149950154 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 26. april 2023 #85 Del Skrevet 26. april 2023 Østerdølen skrev (4 timer siden): Igjen,det er DIN opplevelse og ikke dermed automatisk sannhet.Og som andre her inne svarer,dere er sykelig opphengt i en enkelt bruker,slik oppførsel er langt fra normalt. Du påstår at du ikke er ufin?Les innlegget ditt en gang til. Men hvorfor er min opplevelse av forumet mindre verd enn din? Hvorfor føler du at du har myndighet til å korrigere meg? Og hvem er dere du snakker om? Jeg står kun til ansvar for mine kommentarer. Anonymkode: 930ac...0a5 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144439850-flere-som-vurderer-%C3%A5-slette-brukeren-sin/page/4/#findComment-149950160 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kira Skrevet 26. april 2023 #86 Del Skrevet 26. april 2023 Jeg vurderer ikke å slette brukeren min. Innimellom kommer det nye brukere som provoserer, irriterer og kverulerer. Dette skjer med jevne mellomrom, men som regel varer de ikke så lenge. Enten fordi de bryter reglene gang på gang eller fordi det er mest moro i starten. Ønsker man ikke gå i debatt med vedkommende er det bare å unngå og svare. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144439850-flere-som-vurderer-%C3%A5-slette-brukeren-sin/page/4/#findComment-149950162 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Østerdølen Skrevet 26. april 2023 #87 Del Skrevet 26. april 2023 Anonym bruker skrev (14 minutter siden): Hvem er det som har trivdes med samholdet her? Jeg ønsker at du er ærlig , og svarer på om det har vært beskyldninger om mobbing her tidligere, og om det har vært forsøk på ekskludering før -22 også? Hvordan har nye brukere blitt tatt i mot før og hva kreves for å bli inkludert her, og samtidig, hvor mye annerledeshet og eventuell kritikk tåles her? Dette er viktige spørsmål å få svar på. Anonymkode: 92397...c39 Det foregår mobbing her, i mer eller mindre former. Etter mitt syn har det ALLTID vært slik, lenge før -22. Det er lite takhøyde for ulike meninger og enten velger folk å tilpasse seg, eller så blir de borte, slik har det ALLTID vært. Jeg er en av de som liker meningsmotstand og som synes det er spennende når ikke alle mener det samme, derfor er jeg her. Alle gangene jeg tar til motmæle mot denne ekstreme jakten på en enkelt bruker, blir jeg møtt med massiv hersketeknikk, hets og ulike nedsettende smilefjes for å gjøre narr av meg. Jeg er "av samme alen", får jeg beskjed om og jeg får beskjed om å ikke blande meg inn. Ikke bare skal den enkelte brukeren tas, men også de som er så dumme å forsvare henne. Jeg opplever ikke dette samholdet, men så er ikke jeg en del av "Mean Girls gjengen", heller. All denne oppførselen blir unnskyldt og bortforklart med å "si i fra, lufte frustrasjon" osv. Dette er damer som selv har unger og jeg skjønner jo godt hvorfor det er så mye mobbing og ubehag i skole og kommentarfelt. Våre unger har noen "gode" forbilder. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144439850-flere-som-vurderer-%C3%A5-slette-brukeren-sin/page/4/#findComment-149950163 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Østerdølen Skrevet 26. april 2023 #88 Del Skrevet 26. april 2023 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Men hvorfor er min opplevelse av forumet mindre verd enn din? Hvorfor føler du at du har myndighet til å korrigere meg? Og hvem er dere du snakker om? Jeg står kun til ansvar for mine kommentarer. Anonymkode: 930ac...0a5 Da snur jeg spørsmålet, hvorfor er DIN opplevelse mer sannferdig enn min? Er du mer verdt enn meg? Du forsøker å korrigere andre (spesielt en bruker) men tåler ikke at andre påpeker din egen oppførsel?Hvorfor deltar du i en debatt da?Om du ikke tåler å bli motsagt?! Og dere er alle som syter og klager og legger all skyld på en enkelt bruker, uten å evne å se deres eget bidrag i saken. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144439850-flere-som-vurderer-%C3%A5-slette-brukeren-sin/page/4/#findComment-149950164 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 26. april 2023 #89 Del Skrevet 26. april 2023 Østerdølen skrev (3 timer siden): Nei, kanskje like overraskende som oppførselen til "Mean Girls-gjengen". Min oppfordring går til deg også, logg av om du misstrives så her inne. Måk snø eller bruk dagen på noe annet fornuftig. Gå ut å måk snø er et godt forslag du selv burde ta til deg, det er ikke meg som raser over tråden her med ørten kommentarer. Anonymkode: 9b958...758 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144439850-flere-som-vurderer-%C3%A5-slette-brukeren-sin/page/4/#findComment-149950169 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Østerdølen Skrevet 26. april 2023 #90 Del Skrevet 26. april 2023 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Gå ut å måk snø er et godt forslag du selv burde ta til deg, det er ikke meg som raser over tråden her med ørten kommentarer. Anonymkode: 9b958...758 Nei, men så sitter ikke jeg å annonserer som en 14 åring at jeg skal slette konto her inne heller, som visse andre. Blir som tenåringen som må slamre ekstra med døra, kun for oppmerksomhet. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144439850-flere-som-vurderer-%C3%A5-slette-brukeren-sin/page/4/#findComment-149950171 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 26. april 2023 #91 Del Skrevet 26. april 2023 Østerdølen skrev (Akkurat nå): Nei, men så sitter ikke jeg å annonserer som en 14 åring at jeg skal slette konto her inne heller, som visse andre. Blir som tenåringen som må slamre ekstra med døra, kun for oppmerksomhet. Vel, det har ikke jeg heller gjort. Så den hersketeknikken din kan du gå et annet sted med. Anonymkode: 9b958...758 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144439850-flere-som-vurderer-%C3%A5-slette-brukeren-sin/page/4/#findComment-149950172 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 26. april 2023 #92 Del Skrevet 26. april 2023 Østerdølen skrev (25 minutter siden): Da snur jeg spørsmålet, hvorfor er DIN opplevelse mer sannferdig enn min? Er du mer verdt enn meg? Du forsøker å korrigere andre (spesielt en bruker) men tåler ikke at andre påpeker din egen oppførsel?Hvorfor deltar du i en debatt da?Om du ikke tåler å bli motsagt?! Og dere er alle som syter og klager og legger all skyld på en enkelt bruker, uten å evne å se deres eget bidrag i saken. Jeg responderer på din kommentar til meg. Hvem er dere, og hvorfor mener du at jeg skal stå til ansvar for andre? Anonymkode: 930ac...0a5 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144439850-flere-som-vurderer-%C3%A5-slette-brukeren-sin/page/4/#findComment-149950173 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 26. april 2023 #93 Del Skrevet 26. april 2023 Østerdølen skrev (9 minutter siden): Det foregår mobbing her, i mer eller mindre former. Etter mitt syn har det ALLTID vært slik, lenge før -22. Det er lite takhøyde for ulike meninger og enten velger folk å tilpasse seg, eller så blir de borte, slik har det ALLTID vært. Jeg er en av de som liker meningsmotstand og som synes det er spennende når ikke alle mener det samme, derfor er jeg her. Alle gangene jeg tar til motmæle mot denne ekstreme jakten på en enkelt bruker, blir jeg møtt med massiv hersketeknikk, hets og ulike nedsettende smilefjes for å gjøre narr av meg. Jeg er "av samme alen", får jeg beskjed om og jeg får beskjed om å ikke blande meg inn. Ikke bare skal den enkelte brukeren tas, men også de som er så dumme å forsvare henne. Jeg opplever ikke dette samholdet, men så er ikke jeg en del av "Mean Girls gjengen", heller. All denne oppførselen blir unnskyldt og bortforklart med å "si i fra, lufte frustrasjon" osv. Dette er damer som selv har unger og jeg skjønner jo godt hvorfor det er så mye mobbing og ubehag i skole og kommentarfelt. Våre unger har noen "gode" forbilder. Takk for at du svarte, og jeg har samme opplevelse. Det har blitt tatt opp tidligere i tråder både i nyere tid og for lang tid tilbake. Jeg vet også at når vi velger å forsvare og også rette kritikk mot den harde kjernen her, så er det angrep på angrep. Brukere har blitt borte fra forumet og det også fordi de ble møtt med altfor mye angrep altfor ofte. Derfor mener jeg også at det er en ukultur her med både baksnakking og allianser. Det er også helt tydelige klikker her. Det er helt greit at det er både grupper og allianser her, men det som ikke er greit er at de ekskluderer andre, mener at de har større rettigheter til et offentlig forum og bruker antall år som bruker her for å hevde en større rett til å bli hørt. Det er en forkastelig holdning som nye brukere blir møtt med som ren hersketeknikk og en bruker alene må ofte forholde seg til flere mot seg. Alle vet det her og likevel brukes argument om at alt var så mye hyggeligere før den eller de nye kom hit. Å si at mange føler samhold her og at det er så fint og bra, og at det bør fortsette sånn er igjen oss mot en. At jeg velger å være her er fordi det er brukbart forum for å diskutere noen ting, og fordi det er lite norske alternativ. Jeg begynner bare å bli så inderlig lei den ukulturen med mobbingen som skjer her av voksne damer. Disse trådene som popper opp gang på gang, og alle oppfordringene til andre om å rapportere og blokkere. Jeg fatter ikke at så mange har denne skjulte siden som kommer fram hver gang noen irriterer eller skiller seg ut. Da er plutselig de strikke og hagedamene blitt til mobbere fra ungdomsskulen og det er både uakseptabelt og motbydelig. Jeg er ikke en av noen allianse eller gruppe her, og ser nok lettere hvordan de egentlig oppfører seg. Det blir ikke mer akseptabelt fordi de er i flertall. På den måten bare gir de hverandre aksept for å drive på, og evnen til selvkritikk blir helt borte. Anonymkode: 92397...c39 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144439850-flere-som-vurderer-%C3%A5-slette-brukeren-sin/page/4/#findComment-149950174 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Iiiiik Skrevet 26. april 2023 #94 Del Skrevet 26. april 2023 (endret) Anonym bruker skrev (1 time siden): Hvem er det som har trivdes med samholdet her? Jeg ønsker at du er ærlig , og svarer på om det har vært beskyldninger om mobbing her tidligere, og om det har vært forsøk på ekskludering før -22 også? Hvordan har nye brukere blitt tatt i mot før og hva kreves for å bli inkludert her, og samtidig, hvor mye annerledeshet og eventuell kritikk tåles her? Dette er viktige spørsmål å få svar på. Anonymkode: 92397...c39 Jeg orker ikke å stå til ansvar for alt du lurer på, men ja - det har vært både beskyldninger om mobbing og ugrei behandling før 22. Det har vært tilfeller av reell stalking der noen har bestemt seg for å finne ut hvem enkeltbrukere er, og oppsøkt dem hjemme, samt lagt ut navn og adresse. Det er vel sånn at det digitale livet tiltrekker seg litt flere «gærninger» enn andre sosiale settinger. For meg er annerledeshet helt fint, men jeg er ikke så begeistra for Emma Tvertimot. Det er helt fint å være uenig, men jeg blir matt av dem som synes å være uenig på prinsipielt grunnlag. Jeg liker best dem som også bidrar med positive tilbakemeldinger, ikke bare negative reaksjoner. Østerdølen skrev (1 time siden): Det foregår mobbing her, i mer eller mindre former. Etter mitt syn har det ALLTID vært slik, lenge før -22. Det er lite takhøyde for ulike meninger og enten velger folk å tilpasse seg, eller så blir de borte, slik har det ALLTID vært. Jeg er en av de som liker meningsmotstand og som synes det er spennende når ikke alle mener det samme, derfor er jeg her. Alle gangene jeg tar til motmæle mot denne ekstreme jakten på en enkelt bruker, blir jeg møtt med massiv hersketeknikk, hets og ulike nedsettende smilefjes for å gjøre narr av meg. Jeg er "av samme alen", får jeg beskjed om og jeg får beskjed om å ikke blande meg inn. Ikke bare skal den enkelte brukeren tas, men også de som er så dumme å forsvare henne. Jeg opplever ikke dette samholdet, men så er ikke jeg en del av "Mean Girls gjengen", heller. All denne oppførselen blir unnskyldt og bortforklart med å "si i fra, lufte frustrasjon" osv. Dette er damer som selv har unger og jeg skjønner jo godt hvorfor det er så mye mobbing og ubehag i skole og kommentarfelt. Våre unger har noen "gode" forbilder. Jeg kjenner ikke Mean Girls gjengen, og tviler på at den finnes. At det finnes brukere som både stikker og hugger til, kjenner jeg igjen, men tror ikke det finnes en fast etablert gjeng som har det felles at de vil ta andre brukere. For meg går du litt i samme fella som dem du kritiserer når du på grunnlag av et lite innblikk i hvem folk er, med svar og innlegg på et forum som kilde, konkluderer med at de som mødre er dårlige forbilder. For de fleste av oss burde det holde å feie for egen dør, og å leve etter kardemommeloven. Endret 26. april 2023 av Iiiiik Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144439850-flere-som-vurderer-%C3%A5-slette-brukeren-sin/page/4/#findComment-149950175 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 26. april 2023 #95 Del Skrevet 26. april 2023 Iiiiik skrev (3 minutter siden): Jeg orker ikke å stå til ansvar for alt du lurer på, men ja - det har vært både beskyldninger om motstand og ugrei behandling før 22. Det har vært tilfeller av reell stalking der noen har bestemt seg for å finne ut hvem enkeltbrukere er, og oppsøkt dem hjemme, samt lagt ut navn og adresse. Det er vel sånn at det digitale livet tiltrekker seg litt flere «gærninger» enn andre sosiale settinger. For meg er annerledeshet helt fint, men jeg er ikke så begeistra for Emma Tvertimot. Det er helt fint å være uenig, men jeg blir matt av dem som synes å være enig på prinsipielt grunnlag. Jeg liker best dem som også bidrar med positive tilbakemeldinger, ikke bare negative reaksjoner. Jeg kjenner ikke Mean Girls gjengen, og tviler på at den finnes. At det finnes brukere som både stikker og hugger til, kjenner jeg igjen, men tror ikke det finnes en fast etablert gjeng som har det felles at de vil ta andre brukere. For meg går du litt i samme fella som dem du kritiserer når du på grunnlag av et lite innblikk i hvem folk er, med svar og innlegg på et forum som kilde, konkluderer med at de som mødre er dårlige forbilder. For de fleste av oss burde det holde å feie for egen dør, og å leve etter kardemommeloven. Takk for at du også svarte, og jeg forventet ikke at du skal stå til ansvar. Jeg spurte deg siden du er en bruker det går an å stole på og fordi du kom inn i tråden. Anonymkode: 92397...c39 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144439850-flere-som-vurderer-%C3%A5-slette-brukeren-sin/page/4/#findComment-149950176 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 26. april 2023 #96 Del Skrevet 26. april 2023 Det kommer an på hvilket forum man ønsker seg. Jeg er f.eks. for at folk kan skrive det de mener og for filosofiske diskusjoner. Men når folk begynner å gå utenfor rammene av det som er saklig, er diskusjonen for min del uinteressant. Når man f.eks. diskuterer sko for gåturer på diverse underlag og noen tar over debatten ved å hardnakket side opp og side ned påstå at asfalt ikke er hardt underlag går andre debattanter lei. Når noen hele tiden skal leke djevelens advokat og motsier seg selv i annen hver setning/innlegg/tråd, går noen også lei. Når man føler man har en diskusjon med et barn på tre år som hardnakket påstår at den ikke har tatt sjokolade med sjokolade rennene fra munnvikene så går folk også lei. Når noen fjaser i vei i egne tråder er det for så vidt greit, men når det ene temaet etter det andre ødelegges av slik debatt så trekker folk seg bort. Man må gjerne ha andre meninger enn fellesskapet. Endrer man premissene for diskusjonen hele tiden eller lar den går i sirkel for n-te gang med kverulering blir man ikke upopulær for sine meninger, men for å ødelegge diskusjonen. Man kan selvsagt like diskusjoner der noen kjører på med sine egne argument uten å egentlig bry seg om det andre skriver, men bare bruke en annen sitt innlegg i debatten som en mulighet til å skrive enda et innlegg selv. Det blir som to barn som sitter i sandkassen ved siden av hverandre. De har egentlig ingen interaksjon og leker ved side av hverandre med hver sin lek. Selv om det ene barnet plager det andre ved å innimellom kalle dette barnet for dumt, dytte det eller kaste sand, så betyr ikke dette at de leker sammen. Dette til forskjell for de barna som leker med hverandre i fellesskap. Man kan selvsagt like diskusjoner der noen nekter for det de nettopp har skrevet, eller der man vrir og vender på innlegg og svarer på et oppkonstruert bilde av det den andre har skrevet, men man kan ikke forvente at andre skal like den type diskusjon. Som regel har et forum plass til også denne type debatter/debattanter, men når forumet oversvømmes gjør dette noe med forumet og brukerne. Så er det opp til forumsansvarlig å definere hvilket forum de vil ha og hvilke type forumbrukere de ønsker å tiltrekke seg. Anonymkode: 9df7c...a8e Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144439850-flere-som-vurderer-%C3%A5-slette-brukeren-sin/page/4/#findComment-149950178 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 26. april 2023 #97 Del Skrevet 26. april 2023 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Det kommer an på hvilket forum man ønsker seg. Jeg er f.eks. for at folk kan skrive det de mener og for filosofiske diskusjoner. Men når folk begynner å gå utenfor rammene av det som er saklig, er diskusjonen for min del uinteressant. Når man f.eks. diskuterer sko for gåturer på diverse underlag og noen tar over debatten ved å hardnakket side opp og side ned påstå at asfalt ikke er hardt underlag går andre debattanter lei. Når noen hele tiden skal leke djevelens advokat og motsier seg selv i annen hver setning/innlegg/tråd, går noen også lei. Når man føler man har en diskusjon med et barn på tre år som hardnakket påstår at den ikke har tatt sjokolade med sjokolade rennene fra munnvikene så går folk også lei. Når noen fjaser i vei i egne tråder er det for så vidt greit, men når det ene temaet etter det andre ødelegges av slik debatt så trekker folk seg bort. Man må gjerne ha andre meninger enn fellesskapet. Endrer man premissene for diskusjonen hele tiden eller lar den går i sirkel for n-te gang med kverulering blir man ikke upopulær for sine meninger, men for å ødelegge diskusjonen. Man kan selvsagt like diskusjoner der noen kjører på med sine egne argument uten å egentlig bry seg om det andre skriver, men bare bruke en annen sitt innlegg i debatten som en mulighet til å skrive enda et innlegg selv. Det blir som to barn som sitter i sandkassen ved siden av hverandre. De har egentlig ingen interaksjon og leker ved side av hverandre med hver sin lek. Selv om det ene barnet plager det andre ved å innimellom kalle dette barnet for dumt, dytte det eller kaste sand, så betyr ikke dette at de leker sammen. Dette til forskjell for de barna som leker med hverandre i fellesskap. Man kan selvsagt like diskusjoner der noen nekter for det de nettopp har skrevet, eller der man vrir og vender på innlegg og svarer på et oppkonstruert bilde av det den andre har skrevet, men man kan ikke forvente at andre skal like den type diskusjon. Som regel har et forum plass til også denne type debatter/debattanter, men når forumet oversvømmes gjør dette noe med forumet og brukerne. Så er det opp til forumsansvarlig å definere hvilket forum de vil ha og hvilke type forumbrukere de ønsker å tiltrekke seg. Anonymkode: 9df7c...a8e Her vil jeg si at alle omtrent uten unntak kan være usaklige her! Det er enormt mye synsing om andre og enormt mange spark mot enkelte. Igjen blir skylden lagt på enkeltbrukere uten at de som svarer og provoserer blir stilt til ansvar og det fordi de mener å ha rett til å sparke. Ingen har det uansett hvordan noen opptrer. Vi kan ikke mobbe og hakke på folk fordi vi misliker dem. Jeg ser at noen kan lage for mye støy, men når de roer seg så holder fremdeles mobbingen på. Det er ikke snakk om å legge ting bak seg, for det er alt for mange her som ikke kan legge en ball død. Jeg ser at de mer offensive ikke lenger er det, men de blir beskyldt for ting fra lenge siden. Flere ganger har jeg sett dette at alt blir brukt mot noen uansett hvor lenge det er siden. Den eneste løsningen her er at alle tar ansvar for seg selv og slutter å legitimere dårlig oppførsel. Det er den eneste løsningen som vil ordne opp i det som skjer på forumet. Det er heller ikke på den måten at det er visse typer som skal bli foretrukket her. Det er et regelverk alle skal forholde seg til, og utover det bør ingen være mer ønsket av forumeiere. I så fall blir det diskriminering og favorisering. Hold reglene, det er det som er avgjørende for om vi kan være brukere her. Det er også viktig at vi innser at ingen er korrekte til enhver tid. Anonymkode: 92397...c39 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144439850-flere-som-vurderer-%C3%A5-slette-brukeren-sin/page/4/#findComment-149950180 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 26. april 2023 #98 Del Skrevet 26. april 2023 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Et tredje eksempel er den arbeidsplassen hvor det er uheldige grupperinger som styrer stedet med en viss oppførsel som å baksnakke og skape allianser. Det er dessverre mye mer vanlig enn du vet, og så kommer den nye medarbeideren som ikke er blitt kuet og redd represalier fra de som kanskje i årevis har manipulert andre og hatt styringen ved å straffe medarbeidere. De har heller ikke turt å ta det opp med ledelsen fordi en av dem som styrer arbeidsplassen har gitt inntrykk av at nettopp hun har god tone og forhold til sjefen. Det trenger langt fra være dårlig ledelse når mennesket manipulerer andre på en arbeidsplass. Nå har vi nok alle hørt om steder som har hatt oppvask etter år med ukultur og der en ansatt varsler fra og kritiserer mer åpent sånn at ting kommer til overflaten. Anonymkode: 92397...c39 Men nå er ditt eksempel faktisk ikke relevant for dette eksemplet. Forumet fungerte bra på sitt vis inntil begynnelsen av 2022. Frem til det tidspunktet var det alt fra høylydte diskusjoner og uenighet til latter, hverdagsligheter og omsorg for andre. Det var langt fra alle som likte hverandre, men stort sett respekterte folk hverandre og fungerte godt sammen. Uregelmessigheter ble moderert bort, brukere tok selvkritikk for uakseptabel adferd på forumet og valgte å tilpasse seg forumreglene. Folk hadde høy toleranse for andre så lenge brukere ikke bevisst og stadig brøt forumreglene og bevisst spammet forumet med feilinformasjon og løgner. Det som har skjedd siden begynnelsen av 2022 er helt likt det som skjedde i den andre bedriften jeg fortalte om. Det var ingen ukultur på den arbeidsplassen tidligere, de som jobbet der var opptatt av å skape et felles godt arbeidsmiljø, være inkluderende, vise respekt for andre og bygge hverandre opp og vise omtanke når det trengtes. Så kom én person inn, valgte å lyve, trakassere, begå regelbrudd, baktale, til og med lovbrudd. Ledelsen tok ikke tidsnok tak i det tross mange saklige varsler i over et år om vedkommende. Og vedkommende som kom inn og ødela på den måten, den påstod da det du sier, i et håp om å legge skyld på og sverte de som kun hadde forsøkt å være inkluderende og som hadde varslet kun om saklige og dokumenterbare uakseptable handlinger og til og med lovbrudd. Her på forumet har alt dette på samme måte vært dokumentert, brukere har forsøkt å rapportere og varsle saklig om beviselige regelbrudd og uakseptabel adferd på forumet. Uten at forumet har greid å stoppe dette. Følgen er som det ofte er i varslingssaker, det er varslerne som følger regelverket og er saklige og varsler om helt reelle og konkrete uregelmessigheter som blir gjort til syndere. Det er derfor en mengde eksperter ber enkeltpersoner om å ikke varsle om lovbrudd, for de ender ofte selv å bli gjort til synebukk. Det spesielle som har skjedd på forumet er at det er så mange som har varslet saklig om dokumenterbare regelbrudd hos enkeltbruker(e) som nå blir forsøkt gjort til syndebukker. Anonymkode: 7bd98...581 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144439850-flere-som-vurderer-%C3%A5-slette-brukeren-sin/page/4/#findComment-149950188 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 26. april 2023 #99 Del Skrevet 26. april 2023 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Det er ingenting som ble spydd ut. Tvert om så er det jeg skrev et helt realistisk bilde på hvordan det kan være på noen arbeidsplasser. Anonymkode: 92397...c39 Du har helt rett i at det kan være slik du beskrev på noen arbeidsplasser. Eksemplet ditt er bare helt fullstendig irrelevant til den faktiske og dokumenterbare situasjonen på dette forumet siden begynnelsen av 2022. Med andre ord, ditt eksempel er ikke annet enn et forsøk på avsporing. Anonymkode: 7bd98...581 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144439850-flere-som-vurderer-%C3%A5-slette-brukeren-sin/page/4/#findComment-149950192 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 26. april 2023 #100 Del Skrevet 26. april 2023 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Jeg syns du skal lese litt om ukultur på arbeidsplasser, og om hva som kjennetegner et dårlig miljø også. Det er masse artikler på nettet om dette. Der står det om alt fra hva mobbing er og hva som kan skape et dårlig miljø, og ansvar hver enkelt har for å bedre det Du kan også lese om helt konkrete varslingssaker og hva som kom fram i kjølvannet av varslene. Anonymkode: 92397...c39 Det er mange av oss som har mye kunnskap om dette, både praktisk og teoretisk. Ditt eksempel er veldig interessant for en diskusjon i en egen tråd. Men det har ingen relevans for det som har skjedd på dette forumet siden begynnelsen av 2022. Anonymkode: 7bd98...581 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144439850-flere-som-vurderer-%C3%A5-slette-brukeren-sin/page/4/#findComment-149950194 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå