Anonym bruker Skrevet 24. april 2023 #1 Skrevet 24. april 2023 Jeg var sykemeldt pga migrene over lengre tid og fikk beskjed fra lege om at jeg måtte be om en tilrettelegging på jobben min. Komme fram til en løsning som kunne funke bedre for meg. Jeg har sittet i et åpent kontorlandskap og har nå fått et eget kontor i fred. Helt nydelig. Jeg tror ikke sjefen min var hent fornøyd med dette hun mente jeg skulle fortsette i landskapet men finne en plass med mindre støy. Det går jo ikke, man er likevel omringet av mennesker og støy hele dagen noe jeg har forklart henne trigger migrenen min. Jeg har nå sittet på eget kontor i nesten tre måneder og sjefen min har ikke en eneste gang vært inne på kontoret mitt, eller spurt hvordan det fungerer for meg. Er ikke dette litt rart? Bør ikke en leder følge opp sånt? Anonymkode: fdca0...56a
Anonym bruker Skrevet 24. april 2023 #2 Skrevet 24. april 2023 Jo. Men sitt rolig i båten, nå har du kontoret. Anonymkode: b23ef...66d
Anonym bruker Skrevet 24. april 2023 #3 Skrevet 24. april 2023 Så lenge du er på jobb og produserer så er det vel åpenbart at det fungerer. Anonymkode: a2508...c15
Anonym bruker Skrevet 24. april 2023 #4 Skrevet 24. april 2023 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Jo. Men sitt rolig i båten, nå har du kontoret. Anonymkode: b23ef...66d Jeg har ikke tenkt å si noe, men jeg lurte bare på om det var normalt fra en sjef. Anonymkode: fdca0...56a
Anonym bruker Skrevet 24. april 2023 #5 Skrevet 24. april 2023 Det burde i alle fall ikke være normalt for en sjef. Men du skal ikke se bort i fra at det er det... Ikke alle sjefer er like gode på personalbehandling. Anonymkode: d33f2...370
Sommerkroppen 2029 Skrevet 24. april 2023 #6 Skrevet 24. april 2023 Det finnes så mange rare sjefer der ute, men det bør ikke være normalen dette er. Virker som om hun mangler kunnskap rundt personal behandling.
Himmel og hav Skrevet 24. april 2023 #7 Skrevet 24. april 2023 Det burde sjefen absolutt ha gjort. Ikke bare for å høre hvordan det går med deg på kontoret, men også for å høre om det er andre tiltak som vil minske sjansene for anfall.
Frida_22 Skrevet 24. april 2023 #8 Skrevet 24. april 2023 Da må du få klarhet i om arbeidsplassen din kan tilrettelegge for deg i all fremtid, eller om dette er midlertidig tilrettelegging. Det siste alternativet er det mest vanlige. Høres for meg ut som om du må i dialog med nav, lege og arbeidsgiver for å finne arbeidsgrad uten varig tilrettelegging.
Anonym bruker Skrevet 24. april 2023 #9 Skrevet 24. april 2023 Frida_22 skrev (2 minutter siden): Da må du få klarhet i om arbeidsplassen din kan tilrettelegge for deg i all fremtid, eller om dette er midlertidig tilrettelegging. Det siste alternativet er det mest vanlige. Høres for meg ut som om du må i dialog med nav, lege og arbeidsgiver for å finne arbeidsgrad uten varig tilrettelegging. Det må bli en varig tilrettelegging ja, og det skal ikke være noen problem at jeg sitter på eget kontor. Jeg synes det er så merkelig at sjefen først er uenig i løsningen for så å overse meg helt. Spesielt med tanke på et evnt møte med lege og nav. Anonymkode: fdca0...56a
Anonym bruker Skrevet 24. april 2023 #10 Skrevet 24. april 2023 Høres ut som om du har en sjef som er drit-sur fordi du har migrene!! Anonymkode: fdeaf...e9d
Anonym bruker Skrevet 25. april 2023 #11 Skrevet 25. april 2023 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Jeg var sykemeldt pga migrene over lengre tid og fikk beskjed fra lege om at jeg måtte be om en tilrettelegging på jobben min. Komme fram til en løsning som kunne funke bedre for meg. Jeg har sittet i et åpent kontorlandskap og har nå fått et eget kontor i fred. Helt nydelig. Jeg tror ikke sjefen min var hent fornøyd med dette hun mente jeg skulle fortsette i landskapet men finne en plass med mindre støy. Det går jo ikke, man er likevel omringet av mennesker og støy hele dagen noe jeg har forklart henne trigger migrenen min. Jeg har nå sittet på eget kontor i nesten tre måneder og sjefen min har ikke en eneste gang vært inne på kontoret mitt, eller spurt hvordan det fungerer for meg. Er ikke dette litt rart? Bør ikke en leder følge opp sånt? Anonymkode: fdca0...56a Hvis du fortsatt er sykmeldt burde dere selvfølgelig ha oppfølgingssamtaler. Uansett bør det avklares hvir lenge tilretteleggingen skal vare, evt om det er permanent. Tilrettelegging for en vil nesten alltid skape en byrde for andre. At du har gått eget kontor som du okkuperer 100% betyr feks at det blir færre stillerom til de andre, at andre min tilsvarende tilretteleggingsbehov ikke får samme mulighet etc. Anonymkode: 6e1d9...ae3
Anonym bruker Skrevet 25. april 2023 #12 Skrevet 25. april 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): Hvis du fortsatt er sykmeldt burde dere selvfølgelig ha oppfølgingssamtaler. Uansett bør det avklares hvir lenge tilretteleggingen skal vare, evt om det er permanent. Tilrettelegging for en vil nesten alltid skape en byrde for andre. At du har gått eget kontor som du okkuperer 100% betyr feks at det blir færre stillerom til de andre, at andre min tilsvarende tilretteleggingsbehov ikke får samme mulighet etc. Anonymkode: 6e1d9...ae3 Det er i utgangspunktet en varig løsning ja, har vært sykemeldt en god stund nå. Det er støyen rundt meg som knekker meg rett og slett, ikke selve jobben. Vi har en del kontorer til rådighet så det er flere av de som står ledige for andres bruk. Anonymkode: fdca0...56a
Anonym bruker Skrevet 25. april 2023 #13 Skrevet 25. april 2023 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Høres ut som om du har en sjef som er drit-sur fordi du har migrene!! Anonymkode: fdeaf...e9d Mine erfaringer tilsier at mange ledere ikke liker å «skusle bort» ressurser son enekontor på ansatte som ikke er en del av deres indre sirkel. Sjefen driter nok i HI og hennes migrene, men er sur fordi hun(?) har vært nødt til å go HI en «fordel» hun helst skulle hatt tilgjengelig for noen andre. Anonymkode: 3260d...4b1
Anonym bruker Skrevet 25. april 2023 #14 Skrevet 25. april 2023 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Mine erfaringer tilsier at mange ledere ikke liker å «skusle bort» ressurser son enekontor på ansatte som ikke er en del av deres indre sirkel. Sjefen driter nok i HI og hennes migrene, men er sur fordi hun(?) har vært nødt til å go HI en «fordel» hun helst skulle hatt tilgjengelig for noen andre. Anonymkode: 3260d...4b1 Akkurat det tror jeg du har veldig rett i. Sjefen min er en type dame som er veldig glad i de få som spiller 100% på lag med henne, hele tiden. Det er gjerne de som drar fordeler av dette og utnytter det akkurat som de vil. Det er veldig skjevfordelt hos oss, og jeg er en av dem som aldri får noe som helst Anonymkode: fdca0...56a
Anonym bruker Skrevet 25. april 2023 #15 Skrevet 25. april 2023 Anonym bruker skrev (14 minutter siden): Akkurat det tror jeg du har veldig rett i. Sjefen min er en type dame som er veldig glad i de få som spiller 100% på lag med henne, hele tiden. Det er gjerne de som drar fordeler av dette og utnytter det akkurat som de vil. Det er veldig skjevfordelt hos oss, og jeg er en av dem som aldri får noe som helst Anonymkode: fdca0...56a Snakk med fastlege og verneombud så du er forberedt. For meg er slike ting helt gjennomsiktig og jeg skjønner ikke at ledelsen ikke skjems. På min arbeidsplass har de fleste noe ubekvem arbeidstid. Noen få slipper som tilrettelegging mens ledelsens kjæledegger slipper fordi «de har så mye å gjøre». Gjett hvem som stadig presses for å begynne å ta disse vaktene igjen? Det er de som har tilrettelegging på medisinsk grunnlag. Det stilles aldri spørsmål ved behovet til dem som slipper på grunn av status. Om noen andre har behov for tilrettelegging en periode på grunn av arbeidsmengde eller helse, er det en lang prosess der ledelsen er nøye på å fortelle den ansatte hvor enormt vanskelig dette er. For meg er det som sagt opplagt at de vil spare fleksibiliteten til favoritter, ofte fordi det er bra for lederne selv med tanke på eget og arbeidsplassens rykte i de riktige miljøene. De holder altså tilbake tilrettelegging for «vanlige ansatte» for å fremme egen karriere. Anonymkode: 3260d...4b1
Anonym bruker Skrevet 25. april 2023 #16 Skrevet 25. april 2023 Hvor stor arbeidsplass er det snakk om og hvor mange ansatte har din sjef ansvar for? Anonymkode: fdec1...817
Anonym bruker Skrevet 25. april 2023 #17 Skrevet 25. april 2023 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Hvor stor arbeidsplass er det snakk om og hvor mange ansatte har din sjef ansvar for? Anonymkode: fdec1...817 Hun har ansvar for ca 40 personer. Vi er 10 stk på den avdelingen jeg jobber. Anonymkode: fdca0...56a
Anonym bruker Skrevet 25. april 2023 #18 Skrevet 25. april 2023 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Det er i utgangspunktet en varig løsning ja, har vært sykemeldt en god stund nå. Det er støyen rundt meg som knekker meg rett og slett, ikke selve jobben. Vi har en del kontorer til rådighet så det er flere av de som står ledige for andres bruk. Anonymkode: fdca0...56a Allikevel ett mindre dersom du okkuperer det ene 100% av tiden. Varig tilrettelegging skaper en praksis. Når neste man kommer med migrene, høreselsproblemer eller fysiske utfordringer må også denne personen få enekontor dersom vedkommende har behov for det. Og neste man….. og neste man…. utfordringen ligger jo i støyen slik du forklarer det. Enten har dere arbeidsoppgaver som ikke egner seg å utføre i et kontorlandskap eller dere har en dårlig kultur hvor ansatte skaper unødvendig støy. Det er disse tingene man burde gjort noe med, altså kollektive tiltak foran permanente individuelle tiltak. personlig synes jeg kontorlandskap er en stor uting. Med mindre man har arbeidsoppgaver som krever kontinuerlig samarbeid og kommunikasjon. For arbeid som krever konsentrasjon og hvor man arbeider alene har det ingen misjon utenom økonomi. Anonymkode: 6e1d9...ae3
Anonym bruker Skrevet 25. april 2023 #19 Skrevet 25. april 2023 Jeg er leder og alle våre ansatte sitter i landskap. Vi har noen få cellekontor som kan bookes når man skal ha møter på teams osv. Hvis man ikke kan sitte i landskap kan man ikke jobbe hos oss, men vi har regler for støy, temperatur osv. Å ha et cellekontor er uvanlig og ikke noe man kan forvente i dagens arbeidsliv. Jeg ville ikke latt èn ansatt legge beslag på ett av få cellekontor som en varig løsning da det får konsekvenser for andre. Når det ee sagt følger jeg alltid opp ansatte tett under og etter en sykemelding. Anonymkode: 44757...0de
Anonym bruker Skrevet 25. april 2023 #20 Skrevet 25. april 2023 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Jeg er leder og alle våre ansatte sitter i landskap. Vi har noen få cellekontor som kan bookes når man skal ha møter på teams osv. Hvis man ikke kan sitte i landskap kan man ikke jobbe hos oss, men vi har regler for støy, temperatur osv. Å ha et cellekontor er uvanlig og ikke noe man kan forvente i dagens arbeidsliv. Jeg ville ikke latt èn ansatt legge beslag på ett av få cellekontor som en varig løsning da det får konsekvenser for andre. Når det ee sagt følger jeg alltid opp ansatte tett under og etter en sykemelding. Anonymkode: 44757...0de Du tenker seriøst at flere uføre er bedre enn tilrettelegging? Det er det som blir resultatet om en argumenterer for at en kun kan ha ansatte som tåler en kontorløsning som all forskning viser at folk blir syke av. Da blir ansatte slitedeler som arbeidsplassen har rett til å slite ut før de går over på uføretrygd. Anonymkode: 3260d...4b1
Anonym bruker Skrevet 25. april 2023 #21 Skrevet 25. april 2023 Anonym bruker skrev (14 minutter siden): Du tenker seriøst at flere uføre er bedre enn tilrettelegging? Det er det som blir resultatet om en argumenterer for at en kun kan ha ansatte som tåler en kontorløsning som all forskning viser at folk blir syke av. Da blir ansatte slitedeler som arbeidsplassen har rett til å slite ut før de går over på uføretrygd. Anonymkode: 3260d...4b1 100% enig! Anonymkode: 33030...666
Anonym bruker Skrevet 25. april 2023 #22 Skrevet 25. april 2023 Anonym bruker skrev (17 minutter siden): Du tenker seriøst at flere uføre er bedre enn tilrettelegging? Det er det som blir resultatet om en argumenterer for at en kun kan ha ansatte som tåler en kontorløsning som all forskning viser at folk blir syke av. Da blir ansatte slitedeler som arbeidsplassen har rett til å slite ut før de går over på uføretrygd. Anonymkode: 3260d...4b1 Vi har regler for støy. Man prater ikke ved pulten, men går ut dersom man skal prate. Vi har skillevegger mellom pultene og stille tastaturer. Vi trenger de få cellekontorene vi har til fordeling på alle ansatte når de har teamsmøter. Hvordan skal det bli for de andre ansatte om èn medarbeider skal ta beslag på ett kontor? Jeg har flere å ta hensyn til. Det er mange som ønsker seg cellekontor og mange som har diverse helseplager om man leter etter grunner for å kreve tilrettelegging. Anonymkode: 44757...0de
Anonym bruker Skrevet 25. april 2023 #23 Skrevet 25. april 2023 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Vi har regler for støy. Man prater ikke ved pulten, men går ut dersom man skal prate. Vi har skillevegger mellom pultene og stille tastaturer. Vi trenger de få cellekontorene vi har til fordeling på alle ansatte når de har teamsmøter. Hvordan skal det bli for de andre ansatte om èn medarbeider skal ta beslag på ett kontor? Jeg har flere å ta hensyn til. Det er mange som ønsker seg cellekontor og mange som har diverse helseplager om man leter etter grunner for å kreve tilrettelegging. Anonymkode: 44757...0de Altså trenger egentlig ingen ansatte tilrettelegging? Anonymkode: 3260d...4b1
Anonym bruker Skrevet 25. april 2023 #24 Skrevet 25. april 2023 Jeg har en veldig bra sjef. Men han suger på slike ting. Tror bare han ikke gidder å spørre om ting fungerer fordi han regner med å høre noe om ting ikke fungerer. 😂 Jeg hadde ikke en gang fundert over dette. Plager det deg? I så tilfelle så får du ta initiativ til en oppfølgingssamtale. Anonymkode: 66b14...308
Anonym bruker Skrevet 25. april 2023 #25 Skrevet 25. april 2023 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Altså trenger egentlig ingen ansatte tilrettelegging? Anonymkode: 3260d...4b1 Jo, men ikke i form av eget kontor når arbeidsstedet ikke har dette. Anonymkode: 44757...0de
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå