Anonym bruker Skrevet 24. april 2023 #1 Skrevet 24. april 2023 Jeg har begynt på en medisin som skal tas om morgenen. På den første pakken står det "til mat" og den andre "til måltid". Jeg ble forklart at det ikke er helt nødvendig, men lurt fordi maten får magesekken til å produsere (mer) magesyre og dermed gjøre opptaket av medisinen lettere og raskere. Der og da glemte jeg selvfølgelig å spørre om det jeg nå lurer på, nemlig mengden mat. Jeg har aldri vært noe frokostmenneske og sliter skikkelig med å spise tidlig på dagen. Det går med noen salte nøtter eller et par druer, men stort mer klarer jeg ikke uten å presse det i meg og bli skikkelig kvalm. Er dette nok tror dere? Det er jo mat, så det øker vel også produksjonen av magesyre? Jeg skal selvfølgelig spørre neste gang jeg er der, men det er to uker til enda. Anonymkode: eb6d5...a96
Anonym bruker Skrevet 24. april 2023 #2 Skrevet 24. april 2023 Noen nøtter og druer kan ikke kalles et måltid, men det er matvarer og vil sette i gang fordøyelsen, produksjon av insulin og magesyre slik at det hjelper opptaket av medisinen, så det er helt klart bedre enn ingenting. Anonymkode: 88df8...a27
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå