Anonym bruker Skrevet 23. april 2023 #1 Skrevet 23. april 2023 Kan disse bruke til festdrakt hvis jeg bare får dekket til logoen? Kan ikke gå med bunadsko for det et helt forferdelig for beina når jeg skal gå og stå så mye. Anonymkode: b77f9...70a
Anonym bruker Skrevet 23. april 2023 #2 Skrevet 23. april 2023 Selvfølgelig kan du, men pent er det absolutt ikke. Svarte pumps, hvis bunadsko ikke er et alternativ. Anonymkode: f1713...7ec
Anonym bruker Skrevet 23. april 2023 #4 Skrevet 23. april 2023 Nei! Nei nei NEI! Om du ikke "kan" bruke bunadsko, kan du heller ikke ha bunad! Kjøp noen andre klær der du kan bruke andre typer sko. Anonymkode: 3922e...1e0
Anonym bruker Skrevet 23. april 2023 #5 Skrevet 23. april 2023 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Nei! Nei nei NEI! Om du ikke "kan" bruke bunadsko, kan du heller ikke ha bunad! Kjøp noen andre klær der du kan bruke andre typer sko. Anonymkode: 3922e...1e0 Har en billig festdrakt fra spar kjøp,ikke bunad. Anonymkode: b77f9...70a
Anonym bruker Skrevet 23. april 2023 #6 Skrevet 23. april 2023 Selvfølgelig kan du. Personlig ville jeg heller prøvd å finne noen sko som var litt mindre røffe og grove, men allikevel gode å gå i. F. eks. mokkasiner eller Sketchers ballerina. Anonymkode: e83bc...b65
Anonym bruker Skrevet 23. april 2023 #7 Skrevet 23. april 2023 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Har en billig festdrakt fra spar kjøp,ikke bunad. Anonymkode: b77f9...70a Ja, hvis det er vulgært og syntetisk over hele fjøla kan du jo bare ødelegge det totalt. Skoene kan uansett ikke berge inntrykket, er det det du mener? Anonymkode: 9a2df...dc2
Anonym bruker Skrevet 24. april 2023 #8 Skrevet 24. april 2023 Bunader og festdrakter er så lange at jeg ALDRI legger merke til hvilke sko folk har på seg under. For min del kan du godt gå i tøfler om du ønsker det. Kjør på Anonymkode: a21c1...f22
Anonym bruker Skrevet 24. april 2023 #9 Skrevet 24. april 2023 Anonym bruker skrev (9 timer siden): Har en billig festdrakt fra spar kjøp,ikke bunad. Anonymkode: b77f9...70a Skjønner ikke hvorfor du gidder å ha en billig festdrakt fra spar kjøp med stygge sko til, da er det mye finere med en pen kjole med et par rene, pene joggesko til. Hvis du først skal ha en billig festdrakt må tilbehøret være ordentlig og trekke totalinntrykket opp. Har du en ordentlig bunad vil et par sko som ikke passer til ikke ha så mye å si. Det samme gjelder andre kjoler og penklær. Har man en kjole som et lite lite pyntet kan man pynte den opp med tilbehøret og et kjolen egentlig litt for pyntet til anledningen man bruker den kan man med mer "hverdagslig" tilbehør gjøre at det er ok likevel. Hvis du kjøper bunadsko som er en størrelse for store (og ikke i plast, men skinn) og leker i såler med litt demping er det en mye bedre løsning enn disse skoene og du får mindre vondt i beina enn uten såle. Anonymkode: 58d42...9cc
Yellow Brick Road Skrevet 24. april 2023 #10 Skrevet 24. april 2023 Selvfølgelig kan du det! Det kommer til å gå helt fint. Jeg synes absolutt at 17.mai er en av de gangene i året som man skal kle seg pent, ikke bare for seg selv, men for å ta hensyn til andre. Men det kan være mange grunner til at man ikke klarer å gå i pensko / bunadsko. Da tar man noe annet som er så nøytralt som mulig. Folk bør ha andre ting å drive med enn å studerer hva slags sko andre går med.
Anonym bruker Skrevet 24. april 2023 #11 Skrevet 24. april 2023 Alle skjønner hvorfor man må ha avvikende sko til pentøy - ingen velger det om man ikke har fysiske plager som må tas hensyn til, alle vet jo at det ikke er pent. Jeg har et par gulljoggesko jeg har brukt til fotsid kjole ved et par anledninger, det var enten det eller å bli hjemme. Det er jo ikke noens førstevalg. Det er en måte å gjøre det beste ut av situasjonen. Anonymkode: 4147e...8ff
Anonym bruker Skrevet 24. april 2023 #12 Skrevet 24. april 2023 Ja bruk de du. Jeg har brukt svarte Ecco til bunaden min. Anonymkode: c7f32...596
Optatium Skrevet 24. april 2023 #13 Skrevet 24. april 2023 Du er klar over at skikkelige bunadssko kan være gode å gå i? Prøv ulike typer. Jeg hadde personlig aldri satt på meg de skoene til en festdrakt, det blir for meg helt feil. Men, basert på hva man ser ute er det åpenbart mange som gjør det.
Anonym bruker Skrevet 24. april 2023 #15 Skrevet 24. april 2023 Ser nå at du skriver at det er en sånn Sparkjøp-drakt, og da tenker jeg du iallefall bør skippe hele greia. En bunadsetterligning med joggesko kan til nød gå på en 2 åring, men som voksen dame er det et stort NEI! Da tar du heller en penbukse og bluse, det er omtrent 100 ganger bedre. Og til de som påstår at "ingen legger merke til skoene"... 17.mai kan jeg love deg at slikt blir lagt merke til! Det er stas å se alle vakre, ulike bunader, og sko vises absolutt uansett hvor lang stakken er! Man steiler om man ser joggesko til bunad på voksne folk. Blir som gummistøvler til gallakjole! Anonymkode: 3922e...1e0
Anonym bruker Skrevet 24. april 2023 #16 Skrevet 24. april 2023 Anonym bruker skrev (17 timer siden): Kan disse bruke til festdrakt hvis jeg bare får dekket til logoen? Kan ikke gå med bunadsko for det et helt forferdelig for beina når jeg skal gå og stå så mye. Anonymkode: b77f9...70a Nei, det synes jeg faktisk ikke du kan. Hadde de vært hvite, hadde det vært noen helt annet. Men du gjør som du vil selvsagt. Anonymkode: f443f...782
Anonym bruker Skrevet 24. april 2023 #17 Skrevet 24. april 2023 Sorry, men det vil virkelig ikke se bra ut. Billig festdrakt fra Sparkjøp er lite stilig i seg selv, og det blir ikke akkurat bedre med de skoa. Jeg er ikke noe bunadspoliti. Har ikke bunad selv, fordi jeg ikke prioriterer det økonomisk. Det er ingen som sier at man må ha bunad på 17-mai, men det er mye penere med en helt vanlig sommerkjole enn det der. Anonymkode: b3cc2...4a8
Anonym bruker Skrevet 24. april 2023 #18 Skrevet 24. april 2023 Anonym bruker skrev (18 timer siden): Har en billig festdrakt fra spar kjøp,ikke bunad. Anonymkode: b77f9...70a Gå med det du vil. 😊 Jeg var i bryllup i helga. Hadde pensko, på kvelden byttet jeg til helt enkle hvite joggesko. Ligner på dem vi hadde da vi var små. Kostet 499 på eurosko. Anonymkode: c0f17...54f
Anonym bruker Skrevet 24. april 2023 #19 Skrevet 24. april 2023 Hjelp, hva slags gørr folk klarer å spytte ut 😳 Håper ikke du blir lei deg av det. Festdrakt er da veldig hyggelig? Og gå med de skoene du føler for. Jeg hadde egentlig tenkt til å si at jeg synes man får lide litt for skjønnheten akkurat på 17.mai, men nå fikk jeg lyst til å gå med converse eller noe annet upassende til bunaden selv bare for å få opp blodpumpen på suretrynene. Anonymkode: 3367b...24b
Anonym bruker Skrevet 24. april 2023 #20 Skrevet 24. april 2023 Så klart kan du det! Jeg har akkurat kjøpt nye bunadsko, da de gamle er så vonde. Og jeg vil helst ha bunadsko til bunaden min. Men hva andre gjør kunne jeg ikke brydd meg mindre om. Bær festdrakta di fra sparkjøp med stolthet, og gå med de skoa du vil. Du kommer helt sikkert til å se både festkledd og fin ut 🤩 Anonymkode: 401e3...cd0
Anonym bruker Skrevet 24. april 2023 #21 Skrevet 24. april 2023 Bruker alltid sorte diskre sko til bunad. jeg sliter med smerter så godt skotøy er viktig. årene da datter gikk i 17.mai tog brukte hun joggesko. Anonymkode: 08686...133
Anonym bruker Skrevet 24. april 2023 #22 Skrevet 24. april 2023 Festdrakt fra Spar Kjøp og disse skoene? Kjør på - folk trenger sikkert noe å le av. Anonymkode: decb0...ae1
Anonym bruker Skrevet 24. april 2023 #23 Skrevet 24. april 2023 Anonym bruker skrev (15 minutter siden): Festdrakt fra Spar Kjøp og disse skoene? Kjør på - folk trenger sikkert noe å le av. Anonymkode: decb0...ae1 Ingen kommer til å le. Jeg ler ikke av deg, men jeg syns synd på deg. Håper det går bra med deg. ❤️ Anonymkode: c0f17...54f
Anonym bruker Skrevet 24. april 2023 #24 Skrevet 24. april 2023 Anonym bruker skrev (43 minutter siden): Festdrakt fra Spar Kjøp og disse skoene? Kjør på - folk trenger sikkert noe å le av. Anonymkode: decb0...ae1 Av alle svar jeg har sett her inne de 15 årene jeg har hengt her, er dette det aller nedrigste. Anonymkode: 3367b...24b
Anonym bruker Skrevet 24. april 2023 #25 Skrevet 24. april 2023 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Ja bruk de du. Jeg har brukt svarte Ecco til bunaden min. Anonymkode: c7f32...596 Takk! Skal sjekke ut de fra ecco. Anonymkode: b77f9...70a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå