Anonym bruker Skrevet 23. april 2023 #1 Skrevet 23. april 2023 Noen med erfaring? Når har dere spisevindu? Hvor mange ganger spiser dere i den tiden? Hva spiser dere? Noen effekt? Anonymkode: 2fe75...caf
Anonym bruker Skrevet 23. april 2023 #2 Skrevet 23. april 2023 Jepp! Forandret livet mitt! Spiser to måltider i døgnet, kl 11.30 og rundt kl 18. Teller ikke kalorier, men fokuserer på å spise mat med gode råvarer og mye næring. Er kvitt 18 kg og alle tendenser til å være "hangry" og sensitiv for blodsukkersvinginger. Anbefales varmt! Anonymkode: 1c67d...156
Anonym bruker Skrevet 23. april 2023 #3 Skrevet 23. april 2023 Funker som bare det, også for meg som er slank og vik holde meg der, men som skal ned et par tre kosekilo etter vinteren. Akkurat nå går jeg ned et kg i uken, og er dermed ship shape på 3 uker 🤩 Men da teller jeg kalorier i tillegg og ligger godt under. En liten detox på noen uker. Jeg har spisevindu mellom 11 og 19, spiser i utgangspunktet to måltider lunsj (rundt 11/12 tiden) og middag (16/17 tiden), men siden jeg trener mye må jeg ofte inn med noen knekkebrød eller et par egg til kvelds (senest 19) for å ikke havne for mye i kaloriunderskudd. Spiser vanlig middag med familien, men passer på mengden, ingen overspising. Og spiser salat, brødmat, omelett, egg eller lignende til lunsj. Om jeg trener sent og ikke er hjemme før 21 hender det at jeg tar kveldsmåltidet såpass sent. Ingen krise å bryte fasten med et par timer en sjelden gang. Betyr heller ingen ting å bryte fasten hvis det skjer noe spesielt. Det er jo ingen kur, men en livsstil, og den tåler unntaksvise avvik godt. Anonymkode: 039b5...08a
Anonym bruker Skrevet 23. april 2023 #4 Skrevet 23. april 2023 Jeg spiser mellom 12 og 21. Altså 15 timer jeg ikke spiser. Men jeg teller eller har ganske kontroll på inntak i tillegg. Funker bra og går ned i vekt Anonymkode: 31ddb...8af
Anonym bruker Skrevet 23. april 2023 #5 Skrevet 23. april 2023 Begynner imorgen. Spiser mellom 11-19. Spiser middag som vanlig med familien, men mer salat/grønnsaker og mindre stivelse. Mye proteiner i frokosten så den holder lenge. Spiser alt mellom 2-3 måltider. Spørs hvordan dagen er. Anonymkode: 41cb6...7f5
Anonym bruker Skrevet 23. april 2023 #6 Skrevet 23. april 2023 Takk for svar. Da starter jeg opp i morgen, om det blir fra kl.11-19, eller 12-20 må jeg se an i forhold til hvordan det passer med pause på jobb (har pause ei halvtime tidligere enn jeg bruker i morgen), og hvor sulten jeg er. Anonymkode: 2fe75...caf
Anonym bruker Skrevet 23. april 2023 #7 Skrevet 23. april 2023 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Takk for svar. Da starter jeg opp i morgen, om det blir fra kl.11-19, eller 12-20 må jeg se an i forhold til hvordan det passer med pause på jobb (har pause ei halvtime tidligere enn jeg bruker i morgen), og hvor sulten jeg er. Anonymkode: 2fe75...caf Jeg startet med en app for ca 3 uker siden. Det er nokså stivt å gå rett på et 8-timersvindu, så det anbefales å trappe sakte opp. Jeg har kjørt 14/10 ganske lenge, og endret i går til 15/9. Hvis jeg trives med det og merker at jeg klarer å gjøre det enda strammere, skal jeg forsøke 16/8. Anonymkode: e6ed6...31a
Anonym bruker Skrevet 23. april 2023 #8 Skrevet 23. april 2023 Anonym bruker skrev (48 minutter siden): Jeg startet med en app for ca 3 uker siden. Det er nokså stivt å gå rett på et 8-timersvindu, så det anbefales å trappe sakte opp. Jeg har kjørt 14/10 ganske lenge, og endret i går til 15/9. Hvis jeg trives med det og merker at jeg klarer å gjøre det enda strammere, skal jeg forsøke 16/8. Anonymkode: e6ed6...31a Hvilken app bruker/brukte du? Anonymkode: 63fba...f91
Anonym bruker Skrevet 24. april 2023 #9 Skrevet 24. april 2023 Jeg vil gjerne starte jeg også, men sliter med å drikke morgenkaffe uten bittelitt melk. Er det ok tenker dere eller bryter jeg fasten da? Står litt ulikt når jeg googler. Anonymkode: 1ebd4...371
Anonym bruker Skrevet 24. april 2023 #10 Skrevet 24. april 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg vil gjerne starte jeg også, men sliter med å drikke morgenkaffe uten bittelitt melk. Er det ok tenker dere eller bryter jeg fasten da? Står litt ulikt når jeg googler. Anonymkode: 1ebd4...371 Du bryter jo fasten når du får i deg melk. Anonymkode: d0555...ec6
Pobie Skrevet 24. april 2023 #11 Skrevet 24. april 2023 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Du bryter jo fasten når du får i deg melk. Anonymkode: d0555...ec6 Selv om det strengt tatt ikke er faste i medisinsk forstand, kan man likevel innta en liten mengde kalorier og kalle det faste. F eks på 5:2 fasten har man lov til å spise 800 kalorier de dagene man "faster". Jeg drikker melk med kaffe mens jeg faster og går ned i vekt likevel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå