Anonym bruker Skrevet 23. april 2023 #1 Del Skrevet 23. april 2023 Vår snart 15 åring som til vanlig sitter med tryne i den telefonen har nå, etter å ha skulket 2 skoletimer, vært fratatt den siden fredag, med lov om en halvtimes bruk frem til i morgen, vært verdens blideste og hyggligste jente. Hun er så omgjengelig, finner frem brettspill og spiller med oss og småsøsken f.eks. Hun har en helt annen ro. Jeg tror den mobilen gjør mange ungdom stresset, de må se på den hele tiden, få med seg alt som skjer og svare hundre snapper daglig. Sier det til henne og hvordan hun er nå, roser henne og sier det er koselig å være sammen med hun. Da bare smiler hun😊 Hun fikk og husarrest og har måtte være sammen med oss, hatt en veldig fin helg sammen, syns vi da, hun skulle vel helst vært sammen med kjæresten. Får vel høre her nå at dette er veldig strengt osv, men det ligger mere bak her som gjør at det ble sånn nå. Men igjen, den mobilen tror jeg ødelegger mange ungdom, ikke alle så klart, men mange. Men i morgen igjen er det vel tilbake til det gamle... Anonymkode: f8a2b...7a2 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144439782-hva-en-mobiltelefon-gj%C3%B8r-med-mange-barnungdommer/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 23. april 2023 #2 Del Skrevet 23. april 2023 Anonym bruker skrev (17 minutter siden): Vår snart 15 åring som til vanlig sitter med tryne i den telefonen har nå, etter å ha skulket 2 skoletimer, vært fratatt den siden fredag, med lov om en halvtimes bruk frem til i morgen, vært verdens blideste og hyggligste jente. Hun er så omgjengelig, finner frem brettspill og spiller med oss og småsøsken f.eks. Hun har en helt annen ro. Jeg tror den mobilen gjør mange ungdom stresset, de må se på den hele tiden, få med seg alt som skjer og svare hundre snapper daglig. Sier det til henne og hvordan hun er nå, roser henne og sier det er koselig å være sammen med hun. Da bare smiler hun😊 Hun fikk og husarrest og har måtte være sammen med oss, hatt en veldig fin helg sammen, syns vi da, hun skulle vel helst vært sammen med kjæresten. Får vel høre her nå at dette er veldig strengt osv, men det ligger mere bak her som gjør at det ble sånn nå. Men igjen, den mobilen tror jeg ødelegger mange ungdom, ikke alle så klart, men mange. Men i morgen igjen er det vel tilbake til det gamle... Anonymkode: f8a2b...7a2 Du har helt sikkert rett i det. Har noen ganger lyst til å ta med familien på tre måneders ferie et sted uten mobildekning. Er du sikker på at hun viser sitt sanne jeg nå? Jeg hadde hatet foreldrene mine hvis de hadde nektet meg å gå ut. Anonymkode: eb487...14a Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144439782-hva-en-mobiltelefon-gj%C3%B8r-med-mange-barnungdommer/#findComment-149948859 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 23. april 2023 #3 Del Skrevet 23. april 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): Du har helt sikkert rett i det. Har noen ganger lyst til å ta med familien på tre måneders ferie et sted uten mobildekning. Er du sikker på at hun viser sitt sanne jeg nå? Jeg hadde hatet foreldrene mine hvis de hadde nektet meg å gå ut. Anonymkode: eb487...14a Nei, det er ikke sikkert hun gjør, da skjuler hun det godt, men de er jo eksperter. Hun får bare hate oss så mye hun vil, men når du skulker og gjør andre ting så blir det konsekvensen. Det må hun skjønne. Som sagt så er det flere ting her som gjør at det blir sånn. Hi Anonymkode: f8a2b...7a2 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144439782-hva-en-mobiltelefon-gj%C3%B8r-med-mange-barnungdommer/#findComment-149948874 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 23. april 2023 #4 Del Skrevet 23. april 2023 På generelt grunnlag då er jeg enig i at mobiltelefonen gjør ungdom mer asosiale, til tross for at det er av sosiale grunner at de henger på den. Det gjelder forresten oss voksne og (jeg sliter litt med egen avhengighet) Men, det var ikke sånn at jeg var supersosial med familien som ungdom selv. Jeg satt bare i stua hvis jeg skulle se noe på tv, resten av tiden tilbrakte jeg på eget rom. Og jeg var ikke en racer i å invitere venner til å finne på noe. Jeg hadde en og kanskje to venninner jeg gjorde det med, men fordi jeg ikke bodde rett i nærheten av disse, så tilbrakte jeg mye tid for meg selv og. Men jeg slapp jo å se på sosiale medier hva alle andre fant på, selv om det var kjipt nok å høre om det på skolen dagen etter. Anonymkode: f0a22...cfc Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144439782-hva-en-mobiltelefon-gj%C3%B8r-med-mange-barnungdommer/#findComment-149948900 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 23. april 2023 #5 Del Skrevet 23. april 2023 Mobilen gjør samme skade på oss voksne. Jeg er en av dem... Anonymkode: 8c956...535 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144439782-hva-en-mobiltelefon-gj%C3%B8r-med-mange-barnungdommer/#findComment-149948906 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå