Anonym bruker Skrevet 23. april 2023 #1 Skrevet 23. april 2023 Jeg skal bake en sitronkake i anledning min bror sitt bryllup. Både dagen før og på selve dagen blir det travelt for meg. Lurer på om jeg skal bake kaken uken i forveien og fryse den, så er det bare glasuren igjen. Men vil det kunne kjennes på smaken/konsistensen? Jeg er ingen erfaren baker,vil gjerne ha innspill. Dette er kaken jeg skal bake: https://www.detsoteliv.no/oppskrift/sitronkake Har laget den bare en gang før, men min bror ble veldig begeistret 😅. En ting til, forresten: noen som vet hvorfor jeg ikke fikk den like høy som på bildet? Jeg var veldig nøye med piskingen. Anonymkode: 36286...df5
Optatium Skrevet 23. april 2023 #2 Skrevet 23. april 2023 Eneste måten å vite om det blir bra for sikkert, er å gjøre en prøvebaking der du fryser. Mange kaker tåler godt å fryses, noen smaker bedre etterpå, og noen verre. Høyde på kaka kan ha med flere faktorer å gjøre, blandet du for mye etterpå, er formen din litt større, hadde du andre egg osv. vanskelig å si for sikkert med andre ord 😊
Anonym bruker Skrevet 23. april 2023 #3 Skrevet 23. april 2023 Hun bruker i oppskriften en form på 22 cm, det er en mindre form enn e vanlige bløtkakeformene. Så om du brukte en form på 24 eller 26 cm ble den lavere. Slike formkaker kan fint fryses Anonymkode: 9df7e...043
Anonym bruker Skrevet 23. april 2023 #4 Skrevet 23. april 2023 Tusen takk for begge svar! Anonymkode: 36286...df5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå