Gå til innhold

Ambulansesjåfør/kriminaltekniker spørsmål.

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har veldig lyst til å utdanne meg til å bli ambulansesjåfør eller krimtekniker. 

Men jeg lurer på, dere som er det - møter dere ikke utrolig mange forferdelige syn i arbeidet? Og hvordan klarer man å håndtere dette, kan man være for følsom for yrket? 

Klarer dere å distansere dere fra ofrene/pasientene? 

Fortsetter under...

shewolf skrev (1 time siden):

Hei! Jeg har veldig lyst til å utdanne meg til å bli ambulansesjåfør eller krimtekniker. 

Men jeg lurer på, dere som er det - møter dere ikke utrolig mange forferdelige syn i arbeidet? Og hvordan klarer man å håndtere dette, kan man være for følsom for yrket? 

Klarer dere å distansere dere fra ofrene/pasientene? 

Disse to yrkene har da null og nada med hverandre å gjøre. Hvordan kan du sette dem i samme kategori? Det ene er vel en utdannelse på vgs-nivå med fagbrev. Det andre er årevis med praksis etter politiutdannelse, med høyst spesialisert fagfelt.
Bortsett fra at begge yrker møter forferdelige syn, så har de ikke så mye til felles. Man skulle nesten tro at det var blod og gørr og sensasjoner du lot deg tiltrekke av, ikke arbeidsoppgavene som sådan...

Anonymkode: 5b518...e23

Eksen min var politi. Det er jo innen samme arena for å si sånn - med forferdelige syn og opplevelser. Men jeg tror egentlig du må ha et driv som er høyere enn ubehageligheter. .Sånn at du ikke blir avsstumpa ( med tiden desverre) som de fleste blir. De spyr og gråter ved første og tredje drap. 

Min eks beundret mer amouls personell fordi de alltid hadde hodet så klart og gjorde det som måtte gjøres - uten den utdannelsen min eks og politiet ellers har. Ikke sant? 

Ta det til deg. Uten at du får vite alt 🙂 dette er yrkene med integrert. 

Endret av ReneRene

Min kompis er paramedic. Det er mye stygge syn. Noe går selvsagt mer innpå han. De har god oppfølging og debreef etter de tøffe oppdragene. 
På ett av hans første oppdrag var han med å lete etter kroppsdeler etter en som hadde kastet seg foran toget. Da måtte han faktisk i tenkeboksen på om han ville dette. Men oppfølging og psykolog så bestemte han seg for å bli. Nå har han utdannet og spesialisert seg og driver også undervisning. Han er virkelig bare helt super i jobben sin. 

Anonymkode: e8f00...910

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...