Gå til innhold

Veldig slapp før mensen, vanlig?

Anbefalte innlegg

Jeg er 42 år og opplever oftere og oftere at jeg blir skikkelig slapp og energiløs 2-3 dager like før mensen kommer. Det er akkurat som når man er syk med feber, bare uten å være faktisk syk. Orker liksom ingenting, blir kjempesliten av selv en rolig halvtimes tur med hunden, alt er liksom litt tungt og tiltak. Ikke at jeg er en energibombe sånn til vanlig heller, men det er f.eks. ikke noe problem til vanlig å gå 1-2 timers tur med hunden i friskt tempo i terrenget og deretter lage middag, rydde litt osv. Men disse dagene... helt kjempeslapp! Det er ikke mer enn noen måneder siden jeg sjekket hormonnivået av litt andre årsaker, og null tegn til overgangsalder, så det er ikke derfor heller. Det var ikke slik før, PMS ja, men ikke denne enorme slappheten. 

Anonymkode: 95b54...0b3

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144439774-veldig-slapp-f%C3%B8r-mensen-vanlig/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har det sånn. Når jeg våkner opp på morgenen og nesten ikke får opp øynene og føler meg helt utslått.. 
Da vet jeg at jeg får mensen om 5 dager. 

Og de fem dagene er skikkelig tunge. Trøtt og mange flere PMS plager. Det ble stadig verre for ca 5 år siden. Nå er jeg 45. 

Anonymkode: c8af0...4bb

Off, det høres lite lovende ut når dere beskriver at det blir verre med årene. Jeg er 34 og sliter med det samme. Synes det ble verre etter jeg fikk barn for noen år siden. Slapp, ekstremt trøtt, svimmelhetsanfall, oppblåst kropp, irritabel, vanskelig å konsentrere seg, blir fort mentalt sliten av «alt».. Av og til er jeg så utslått at jeg må bruke en egenmeldingsdag. Dagen etter at mensen har kommet er jeg som et nytt menneske igjen

Anonymkode: 09ed2...0e5

Dette kom litt etter hetetoktene begynte å sette inn. Når jeg begynte å bli litt vant til dette kom også svimmelheten dagen før mensen kom og mensen har kommet som en foss, noe den ikke gjorde før. 
Hatt det slik ett år og nå er jeg 41. Jeg tenkte ikke overgangsalderen men heller noe med coronavaksina siden så mange har klaget på at den har forstyrret. Men da mamma så hvordan jeg var så sa hu velkommen etter og velkommen i klubben. Jeg svetter i en strek nedover panna akkurat som hun, svetten renner selv om det er mange minus ute og jeg går i shorts. 

Jeg har heller aldri hatt vondt når jeg hsr hatt mensen før, men nå føles det ut som noen leker med en sløv kniv inni der. Har liggi i fosterstilling på baderomsgulvet noen ganger for det er så vondt at jeg ikke tørr å sette meg opp eller stå. Heldigvis varer det ikke lenge, men slår meg helt ut. Først nå jeg skjønner at ungene kanskje ikke var så dramatiske før. Yngste startet tidlig på p-piller for å prøve å dempe smertene litt. Hun lå også i fosterstilling på baderomsgulvet. Litt kjipt at jeg ikke hadde så mye sympati, for jeg trodde hun overdrev noe voldsomt…. Hun har fått en unnskyldning. 

Anonymkode: 6828e...ce5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...