Anonym bruker Skrevet 22. april 2023 #1 Skrevet 22. april 2023 Det har forsvunnet noen dyre smykker hjemme da jeg var i tenårene. Jeg tok det aldri med meg da jeg flyttet ut som 17 åring, for jeg fant dem aldri. De er fremdeles spørløst borte. De har en verdi på noen tusen kroner, så det er ikke bare å skaffe nytt. Spørsmålet mitt er, må jeg erstatte disse selv eller kan jeg kreve at foreldre gjør dette? Jeg vet jo NØYAKTIG hvor jeg la dette hjemme. Men likevel er det ikke der jeg la dem sist , jeg vet jo ikke hvem som har flyttet på eller tatt disse heller.Og det har jo gått mange år nå... Anonymkode: 042d4...0bf
Anonym bruker Skrevet 22. april 2023 #2 Skrevet 22. april 2023 I ditt barndomshjem? Der har du en dårlig sak, gitt. Det var ikke ditt hus. Anonymkode: 8d746...16a
Anonym bruker Skrevet 22. april 2023 #3 Skrevet 22. april 2023 Å komme med krav mange år etter at du mistet / ikke tok godt nok vare på tingene dine er utrolig sært og usmakelig Anonymkode: 635d7...29e
Anonym bruker Skrevet 22. april 2023 #4 Skrevet 22. april 2023 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Å komme med krav mange år etter at du mistet / ikke tok godt nok vare på tingene dine er utrolig sært og usmakelig Anonymkode: 635d7...29e Jeg har spurt etter dem tidligere. Kommer jo ikke med krav nå. Jeg sier jo at jeg vet nøyaktig hvor jeg har lagt de, men når jeg skulle ha de igjen var de ikke der. Det betyr jo at noen andre enn meg har flyttet på dem. Er det min feil? Jeg var ganske ung den gang, så jeg tror min mor kanskje har tatt vare på dem uten å ha sagt det til meg. Men hun husker ikke/vet ikke hvor de er. Anonymkode: 042d4...0bf
Anonym bruker Skrevet 22. april 2023 #5 Skrevet 22. april 2023 Du kan ikke kreve at foreldrene dine erstatter ting du rotet bort før du flyttet hjemmefra. Strengt tatt kunne de vel juridisk gjøre hva de ville med tingene "dine" frem til du ble myndig hvis ikke overformynderiet var inne i bildet. Anonymkode: 92141...6e0
Anonym bruker Skrevet 22. april 2023 #6 Skrevet 22. april 2023 Hvor mange år siden er dette? Anonymkode: 3a67b...8e0
HeiteH Skrevet 22. april 2023 #7 Skrevet 22. april 2023 Hvis jeg skulle erstattet alt min datter hevder hun vet «akkurat hvor hun la» ville jeg blitt ruinert. Heldigvis dukker det alltid opp igjen (der hun la det).
Anonym bruker Skrevet 22. april 2023 #8 Skrevet 22. april 2023 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Du kan ikke kreve at foreldrene dine erstatter ting du rotet bort før du flyttet hjemmefra. Strengt tatt kunne de vel juridisk gjøre hva de ville med tingene "dine" frem til du ble myndig hvis ikke overformynderiet var inne i bildet. Anonymkode: 92141...6e0 Nei, det synes jeg ikke når det er snakk om noe jeg har fått i gave. Det er mitt. Jeg har ikke rotet det bort selv heller. Anonymkode: 042d4...0bf
Anonym bruker Skrevet 22. april 2023 #9 Skrevet 22. april 2023 HeiteH skrev (3 timer siden): Hvis jeg skulle erstattet alt min datter hevder hun vet «akkurat hvor hun la» ville jeg blitt ruinert. Heldigvis dukker det alltid opp igjen (der hun la det). Det er det vel ingen som mener at man bør. Jeg er ikke en rotete person som pleier å miste ting, selv om mange andre til stadighet tydeligvis roter bort ting . Dessuten har dette vært borte i veldig mange år! Anonymkode: 042d4...0bf
Anonym bruker Skrevet 22. april 2023 #10 Skrevet 22. april 2023 Anonym bruker skrev (28 minutter siden): Det er det vel ingen som mener at man bør. Jeg er ikke en rotete person som pleier å miste ting, selv om mange andre til stadighet tydeligvis roter bort ting . Dessuten har dette vært borte i veldig mange år! Anonymkode: 042d4...0bf Skjønner ikke en gang hvordan du kan mene dette en gang. Denne tråden er egentlig i samme gate som «naboene soler seg ute nå». Et forsøk på å dra i gang noe og så mangler du bare det siste kneppet på at det skal bli morsomt. Anonymkode: b2212...921
Anonym bruker Skrevet 22. april 2023 #11 Skrevet 22. april 2023 Anonym bruker skrev (36 minutter siden): Det er det vel ingen som mener at man bør. Jeg er ikke en rotete person som pleier å miste ting, selv om mange andre til stadighet tydeligvis roter bort ting . Dessuten har dette vært borte i veldig mange år! Anonymkode: 042d4...0bf Hvorfor lette du ikke skikkelig da du fant ut at det var borte da? Anonymkode: 92141...6e0
Anonym bruker Skrevet 22. april 2023 #12 Skrevet 22. april 2023 Anonym bruker skrev (45 minutter siden): Det er det vel ingen som mener at man bør. Jeg er ikke en rotete person som pleier å miste ting, selv om mange andre til stadighet tydeligvis roter bort ting . Dessuten har dette vært borte i veldig mange år! Anonymkode: 042d4...0bf Borte i veldig mange år? Javel, da er det bare å skrive dem på kontoen "tapt". Ærlig talt! Anonymkode: 0b707...368
Anonym bruker Skrevet 22. april 2023 #13 Skrevet 22. april 2023 En verdi på noen tusen er ikke dyre smykker, og uansett har du ingen sak når du ikke har tatt tak i dette skikkelig tidkligere. I tillegg så har du sannsynligvis rotet det bort selv. Anonymkode: 2fe40...d05
Anonym bruker Skrevet 23. april 2023 #14 Skrevet 23. april 2023 Det er ikke sikkert foreldrene dine har noe med det å gjøre. Folk du har hatt på besøk kan ha stjålet dem. Du må jo være sinnsykt bortskjemt og egoistisk når du tenker at andre er ansvarlige for noe du hadde ansvaret for. Anse dem som tapt og ta ansvar i eget liv. Anonymkode: d4ef1...9f0
Anonym bruker Skrevet 23. april 2023 #15 Skrevet 23. april 2023 Anonym bruker skrev (15 timer siden): Nei, det synes jeg ikke når det er snakk om noe jeg har fått i gave. Det er mitt. Jeg har ikke rotet det bort selv heller. Anonymkode: 042d4...0bf Mistenker du at dine foreldre eller søsken har solgt smykkene og tatt pengene dine? Anonymkode: 60253...3ad
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2023 #16 Skrevet 20. mai 2023 Nå har de dukket opp, og min mor hadde flyttet på de. Hun innrømmet det. De lå i et rom jeg ikke ville ha lagt dem, pleide ikke å oppholde meg der så kunne umulig lagt de der selv. Utrolig ufine kommentarer fra dere som har kommentert. Selv om det vanligvis er ungene selv som roter bort ting, og selvfølgelig har man ansvar selv for sine ting. Enig i det. Så er det jo noen tilfeller der foreldre har flyttet på ting og da er det ikke min feil. Anonymkode: 042d4...0bf
Admin Skrevet 20. mai 2023 #17 Skrevet 20. mai 2023 Tråden er ryddet for negativ brukerdebatt, latterliggjøring og svar til dette. Admin
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2023 #18 Skrevet 20. mai 2023 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Nå har de dukket opp, og min mor hadde flyttet på de. Hun innrømmet det. De lå i et rom jeg ikke ville ha lagt dem, pleide ikke å oppholde meg der så kunne umulig lagt de der selv. Utrolig ufine kommentarer fra dere som har kommentert. Selv om det vanligvis er ungene selv som roter bort ting, og selvfølgelig har man ansvar selv for sine ting. Enig i det. Så er det jo noen tilfeller der foreldre har flyttet på ting og da er det ikke min feil. Anonymkode: 042d4...0bf Da håper jeg du har takket din mor pent for å ha funnet dem for deg og at du har lært å passe på ting som betyr noe for deg. Anonymkode: 92141...6e0
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2023 #19 Skrevet 21. mai 2023 Anonym bruker skrev (På 20.5.2023 den 12.38): Nå har de dukket opp, og min mor hadde flyttet på de. Hun innrømmet det. De lå i et rom jeg ikke ville ha lagt dem, pleide ikke å oppholde meg der så kunne umulig lagt de der selv. Utrolig ufine kommentarer fra dere som har kommentert. Selv om det vanligvis er ungene selv som roter bort ting, og selvfølgelig har man ansvar selv for sine ting. Enig i det. Så er det jo noen tilfeller der foreldre har flyttet på ting og da er det ikke min feil. Anonymkode: 042d4...0bf Å spørre henne var aldri et alternativ, altså? Ha oss unnskyldt, men det er faktisk normalt å ha dialog med sine egne foreldre før man begynner å tenke på å anmelde dem for smykketyveri. Anonymkode: 60253...3ad
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2023 #20 Skrevet 21. mai 2023 Da har du kanskje lært til neste gang at dine smykker er ditt ansvar, og de skal du oppbevare selv, ikke overlate til de voksne. Du har ingenting å mjaue over. Anonymkode: 8d746...16a
ReneRene Skrevet 21. mai 2023 #21 Skrevet 21. mai 2023 Herregud for noen svar her. Selv om dere syns at det er en merkelig problemstilling så svar som at dere har normal folkeskikk ihvertfall. Kjære vene. Det var bra hun fant dem Ts. Det er kjipt å miste smykker uansett pris, for det er jo sånt som ofte har affeksjonsverdi. Har mistet et smykke og en eng selv, men det tror jeg ble stjålet uten at jeg har bevis. Da må en bare la det gå dessverre. Men fint at du fikk dem tilbake!
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2023 #22 Skrevet 21. mai 2023 ReneRene skrev (1 time siden): Herregud for noen svar her. Selv om dere syns at det er en merkelig problemstilling så svar som at dere har normal folkeskikk ihvertfall. Kjære vene. Det var bra hun fant dem Ts. Det er kjipt å miste smykker uansett pris, for det er jo sånt som ofte har affeksjonsverdi. Har mistet et smykke og en eng selv, men det tror jeg ble stjålet uten at jeg har bevis. Da må en bare la det gå dessverre. Men fint at du fikk dem tilbake! Så bra at vi har deg til å rettlede oss i hvordan vi skal svare. Når begynner du å dele ut fisk og gullstjerner? Anonymkode: 60253...3ad
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2023 #23 Skrevet 22. mai 2023 Anonym bruker skrev (På 20.5.2023 den 12.38): Nå har de dukket opp, og min mor hadde flyttet på de. Hun innrømmet det. De lå i et rom jeg ikke ville ha lagt dem, pleide ikke å oppholde meg der så kunne umulig lagt de der selv. Utrolig ufine kommentarer fra dere som har kommentert. Selv om det vanligvis er ungene selv som roter bort ting, og selvfølgelig har man ansvar selv for sine ting. Enig i det. Så er det jo noen tilfeller der foreldre har flyttet på ting og da er det ikke min feil. Anonymkode: 042d4...0bf Min mor kunne ha gjort akkurat det samme. Men forskjellen er at jeg ville aldri ha oppført meg slik som deg, du høres litt usmakelig ut. Jeg tok ikke med meg alle ting når jeg flyttet ut, og forventer ikke at de skal ligge på samme plass flere år etterpå. Mitt rom er ikke mitt rom lenger, så det er naturlig at ting blir flyttet på. Jeg hadde spurt mamma pent om hun kunne se etter det og hvis hun ikke hadde funnet det, så ville det ha vært mitt ansvar. Anonymkode: 13d8a...ebb
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2023 #24 Skrevet 24. mai 2023 ReneRene skrev (På 21.5.2023 den 19.11): Herregud for noen svar her. Selv om dere syns at det er en merkelig problemstilling så svar som at dere har normal folkeskikk ihvertfall. Kjære vene. Det var bra hun fant dem Ts. Det er kjipt å miste smykker uansett pris, for det er jo sånt som ofte har affeksjonsverdi. Har mistet et smykke og en eng selv, men det tror jeg ble stjålet uten at jeg har bevis. Da må en bare la det gå dessverre. Men fint at du fikk dem tilbake! Hvor mistet du engen? Bak låven? Anonymkode: c2e00...983
ReneRene Skrevet 24. mai 2023 #25 Skrevet 24. mai 2023 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Hvor mistet du engen? Bak låven? Anonymkode: c2e00...983 Nei, den ble bygd ut. Sånn litt "Lyckliga gatan, du finns inte mer" Veldig trist faktisk 😪
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå