Anonym bruker Skrevet 23. april 2023 #26 Del Skrevet 23. april 2023 Anonym bruker skrev (På 22.4.2023 den 10.05): Hei damer og god lørdag til dere alle🥰 Jeg er 166 høy og veier 73kg, har 4 keisersnitt bak meg og har et ganske heng på magen der arret går. Jeg har en BMI på 26,5 og prøver å holde meg til max 1500 kalorier per dag. Har jeg rett til å få prøve den nye slankesprøyten som har kommet? Finnes det andre slankemidler som faktisk fungerer? Jeg har en del kroniske sykdommer som gjør at jeg blir verre når jeg veier mer. Jeg skal starte jogging i tillegg, men sliter å ha lyst på noe søtt ofte og tyr da til proteinbarer. Den jeg liker best inneholder nesten 400 kalorier og fikk sjokk da jeg oppdaget det. knekkebrødene jeg spiser inneholder plutselig 100 kal like mye som en brødskive🤔 Anonymkode: 1474a...976 Tviler. Anonymkode: 7183a...8e8 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144439764-har-jeg-rett-p%C3%A5-hjelp-fra-lege-ang-slankespr%C3%B8yten-eller-annet-p%C3%A5-markedet/page/2/#findComment-149948935 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 23. april 2023 #27 Del Skrevet 23. april 2023 Hva er det som gjør at folk med overvekt tidligere måtte langt opp i BMI for å få medisiner, mens man nå kan få behandling på BMI på ca 24? Er det økonomien ved at det nå er en mulighet for å betale selv? Er det nå færre bivirkninger? Er det holdninger i samfunnet? Noe annet? Anonymkode: 24038...934 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144439764-har-jeg-rett-p%C3%A5-hjelp-fra-lege-ang-slankespr%C3%B8yten-eller-annet-p%C3%A5-markedet/page/2/#findComment-149948949 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 23. april 2023 #28 Del Skrevet 23. april 2023 Det er du med de fire barna som du trenger avlastning til, som vil ha flere stønader etter AAP og som ikke vil betale skatt? Og som nå altså vil at andre skal sørge for at du blir slankere? Gjør jobben sjæl! Anonymkode: 4ff24...2e7 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144439764-har-jeg-rett-p%C3%A5-hjelp-fra-lege-ang-slankespr%C3%B8yten-eller-annet-p%C3%A5-markedet/page/2/#findComment-149949083 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 23. april 2023 #29 Del Skrevet 23. april 2023 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Hva er det som gjør at folk med overvekt tidligere måtte langt opp i BMI for å få medisiner, mens man nå kan få behandling på BMI på ca 24? Er det økonomien ved at det nå er en mulighet for å betale selv? Er det nå færre bivirkninger? Er det holdninger i samfunnet? Noe annet? Anonymkode: 24038...934 ser på kalkulator nå at 24,8 er da det tipper over dra normalvekt til overvekt. Jeg ble litt arg da jeg tok den bmi kalk nå. Jeg må ned på 69 i vekt for å bli normal vekt. Jeg trives best på 72. Jeg veide 88 kg, 167 cm, og fikk resept på ozempic. Veier 80 nå. Vil ned til 72. Men er fornøyd med 75. Jeg fikk resept fordi jeg har mye cravings når jeg har migrene, har flere anfall hver dag, så hjernen vil ha salt og søtt. Er mye kvalm, så cola og salt potetgull er i nærheten. Mange matvarer jeg reagerer på. Tåler 0 av grønnsaker og frukt. 😔Ikke frø, mel, melk, svin, bearbeidet mat. Vanskelig å holde seg sunn. I tillegg er metabolismen helt koko etter en hodetraume. Så selvom jeg har prøvd to mnd med slanking, fasting osv. Gikk ikke ned. Så jeg er glad for at jeg fikk ozempic, men fikk det fordi det hjalp på mange andre måter enn bare vekt. Anonymkode: 7183a...8e8 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144439764-har-jeg-rett-p%C3%A5-hjelp-fra-lege-ang-slankespr%C3%B8yten-eller-annet-p%C3%A5-markedet/page/2/#findComment-149949106 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Østerdølen Skrevet 24. april 2023 #30 Del Skrevet 24. april 2023 Anonym bruker skrev (10 timer siden): Det er du med de fire barna som du trenger avlastning til, som vil ha flere stønader etter AAP og som ikke vil betale skatt? Og som nå altså vil at andre skal sørge for at du blir slankere? Gjør jobben sjæl! Anonymkode: 4ff24...2e7 Skjerp deg a!Du trenger i hvertfall å jobbe med god gammeldags folkeskikkk! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144439764-har-jeg-rett-p%C3%A5-hjelp-fra-lege-ang-slankespr%C3%B8yten-eller-annet-p%C3%A5-markedet/page/2/#findComment-149949195 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sommerkroppen 2029 Skrevet 24. april 2023 #31 Del Skrevet 24. april 2023 Anonym bruker skrev (På 22.4.2023 den 10.05): Hei damer og god lørdag til dere alle🥰 Jeg er 166 høy og veier 73kg, har 4 keisersnitt bak meg og har et ganske heng på magen der arret går. Jeg har en BMI på 26,5 og prøver å holde meg til max 1500 kalorier per dag. Har jeg rett til å få prøve den nye slankesprøyten som har kommet? Finnes det andre slankemidler som faktisk fungerer? Jeg har en del kroniske sykdommer som gjør at jeg blir verre når jeg veier mer. Jeg skal starte jogging i tillegg, men sliter å ha lyst på noe søtt ofte og tyr da til proteinbarer. Den jeg liker best inneholder nesten 400 kalorier og fikk sjokk da jeg oppdaget det. knekkebrødene jeg spiser inneholder plutselig 100 kal like mye som en brødskive🤔 Anonymkode: 1474a...976 Men du er jo ikke særlig overvektig engang? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144439764-har-jeg-rett-p%C3%A5-hjelp-fra-lege-ang-slankespr%C3%B8yten-eller-annet-p%C3%A5-markedet/page/2/#findComment-149949205 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 24. april 2023 #32 Del Skrevet 24. april 2023 Om få år har vi ikke nok hender i helsetjenesten til å møte helseutfordringene i samfunnet. Kan folk vær så vær så vær så snill å ikke belaste legene med tull?! Lett overvekt bør alle mennesker klare å fikse selv. Vær mer aktiv, spis grønnsaker, fisk og fiber. Drikk vann og kaffe eller te. Snack på frukt og bær. Proteinbarer?, slutt å kødd. Ta ansvar. 😡 (dette er ikke til de med fedme og store problemer- her skal man selvfølgelig bruke tjenesten 💛) Anonymkode: 4785f...356 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144439764-har-jeg-rett-p%C3%A5-hjelp-fra-lege-ang-slankespr%C3%B8yten-eller-annet-p%C3%A5-markedet/page/2/#findComment-149949220 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 25. april 2023 #33 Del Skrevet 25. april 2023 Anonym bruker skrev (På 23.4.2023 den 21.54): ser på kalkulator nå at 24,8 er da det tipper over dra normalvekt til overvekt. Jeg ble litt arg da jeg tok den bmi kalk nå. Jeg må ned på 69 i vekt for å bli normal vekt. Jeg trives best på 72. Jeg veide 88 kg, 167 cm, og fikk resept på ozempic. Veier 80 nå. Vil ned til 72. Men er fornøyd med 75. Jeg fikk resept fordi jeg har mye cravings når jeg har migrene, har flere anfall hver dag, så hjernen vil ha salt og søtt. Er mye kvalm, så cola og salt potetgull er i nærheten. Mange matvarer jeg reagerer på. Tåler 0 av grønnsaker og frukt. 😔Ikke frø, mel, melk, svin, bearbeidet mat. Vanskelig å holde seg sunn. I tillegg er metabolismen helt koko etter en hodetraume. Så selvom jeg har prøvd to mnd med slanking, fasting osv. Gikk ikke ned. Så jeg er glad for at jeg fikk ozempic, men fikk det fordi det hjalp på mange andre måter enn bare vekt. Anonymkode: 7183a...8e8 Hvordan virket den sprøyta på migrenen, merket du noe endring i anfall, ble de verre, bedre eller var det uendret? Anonymkode: e4b7c...f49 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144439764-har-jeg-rett-p%C3%A5-hjelp-fra-lege-ang-slankespr%C3%B8yten-eller-annet-p%C3%A5-markedet/page/2/#findComment-149949707 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 25. april 2023 #34 Del Skrevet 25. april 2023 Anonym bruker skrev (På 24.4.2023 den 10.19): Om få år har vi ikke nok hender i helsetjenesten til å møte helseutfordringene i samfunnet. Kan folk vær så vær så vær så snill å ikke belaste legene med tull?! Lett overvekt bør alle mennesker klare å fikse selv. Vær mer aktiv, spis grønnsaker, fisk og fiber. Drikk vann og kaffe eller te. Snack på frukt og bær. Proteinbarer?, slutt å kødd. Ta ansvar. 😡 (dette er ikke til de med fedme og store problemer- her skal man selvfølgelig bruke tjenesten 💛) Anonymkode: 4785f...356 Tull?! Hvorfor kaller du det det? Jeg fikk på medisiner som ga helt enorm sult. Gikk opp 10 kilo på bare et par måneder. Hvorfor er det da tull å ville gå ned igjen de ti kiloene? Folk går til legen med mindre alvorlige ting enn det, og det blir ikke sett på som tull. Skal jeg slutte å gå til legen når jeg er deprimert også da kanskje? Er jo bare til å tenke positivt, og ikke grave seg ned. Ta gjerne en proteinbar - godt for helsa, det. Jeg tok ansvar! Jeg spurte legen hva jeg kunne gjøre, og legen hjalp meg i form av disse sprøytene - som jeg betalte selv. Med mine 70 kilo var jeg på grensen til overvektig, men skulle jeg ikke få hjelp FØR jeg ble tjukk?! Med de medisinene jeg fikk som ga enorm appetitt så ble jeg friskere, men det må da være lov å få hjelp. Jeg gikk ned kiloene jeg gikk opp, og har holdt vekten etter det. Så legen gjorde helt rett i den hjelpen jeg fikk. Ta deg en proteinbar sjæl. Anonymkode: f9f26...d49 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144439764-har-jeg-rett-p%C3%A5-hjelp-fra-lege-ang-slankespr%C3%B8yten-eller-annet-p%C3%A5-markedet/page/2/#findComment-149949814 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå