Gå til innhold

Far og tenåringsdatter sammen på nudiststrand.

Anbefalte innlegg

Min venninne og mannen er hyppige nudister. Og i påsken var de på nudiststrand i Syden, noe de alltid pleier. Hun fortalte meg at de hver dag så en som etter all sannsynlighet er faren på rundt 40-45 og datteren på 13 - 15 år. Hun hadde iallfall pupper og kjønnshår. Jeg mener dette er helt uhørt og sykt. Det mener ikke venninnen min. Hun sier at det er helt normalt og at hun sikkert er vant med nudiststrand fra hun var liten. Og sier at det er vanlig at familier en skjelden gang kommer samlet. Men jeg syntes det er helt sykt. Hva mener dere? 

Anonymkode: 96e4a...442

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Min venninne og mannen er hyppige nudister. Og i påsken var de på nudiststrand i Syden, noe de alltid pleier. Hun fortalte meg at de hver dag så en som etter all sannsynlighet er faren på rundt 40-45 og datteren på 13 - 15 år. Hun hadde iallfall pupper og kjønnshår. Jeg mener dette er helt uhørt og sykt. Det mener ikke venninnen min. Hun sier at det er helt normalt og at hun sikkert er vant med nudiststrand fra hun var liten. Og sier at det er vanlig at familier en skjelden gang kommer samlet. Men jeg syntes det er helt sykt. Hva mener dere? 

Jeg tenker det er helt i orden på offentlig  sted som dette, forutsatt at de selv har fått velge om de vil være med dit og at ingen lokker dem med noe sted på tomannshånd 

Anonymkode: 147e9...6ea

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Stakkars jente. Hun har vel ikke noe valg enn å være med faren på nudiststrand. "for sånn gjør vi det i vår familie"

Anonymkode: 3a4ab...85d

Det er litt sånn jeg tenker. Men i følge min venninne så det ut som de koste seg. Hun normaliserer det veldig. Men føler det er feil. 

Hi

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Jeg mener at du tillegger en nudiststrand noen seksuelle konnotasjoner som ikke er der. 

Selv bruker jeg nudiststrender når det passer sånn. Hvis ungene vil bli med, er de velkomne, men jeg har aldri insistert. Hvorfor skulle jeg det? Hvis det var viktig for meg å se mine egne barn nakne av feil grunner, ville jeg i alle fall ikke ha valgt en offentlig strand til formålet. 

Innlegget ditt forteller vel egentlig bare om de samme gamle fordommene som nudister har møtt på i 100 år. At deres nakenhet er noe syndig og ukristelig, som det het først, og etter hvert at den er liderlig og pervers.

(Merkelig at du syns det er mest perverst at faren er der? Det har ikke slått deg at en nudiststrand også har fullvoksne, fremmede fyrer gående? Det er da mer "pinlig", for å si det sånn, at jenta blir sett av dem enn at hun blir sett av sin egen far. Man burde jo tro at de var mer tilbøyelige til å føle opphisselse over hennes kropp enn det faren gjør.)

Anonymkode: b5402...222

Annonse

Jeg tenker det du beskriver er helt normalt og noe du ikke trenger bekymre deg for, og så tenker jeg du jobber hardt for å skape litt liv her, det står det jo litt respekt av selv om problemstillingen er litt oppkonstruert.

Anonymkode: e72c5...e6f

Jeg kjenner flere i nord som bader badstu sammen som familie. De er da helt nakne. Da er det alt fra besteforeldre til barnebarn nakne i badstua sammen. 

Det syns jeg er meget spesielt, men helt naturlig for dem.

Anonymkode: e6613...0f0

mamma til adhd gutt<3 skrev (1 time siden):

For meg hadde det vært helt utenkelig å dra på nudiststrand med sønnene mine. For min del blir det helt feil , men hvis folk trives med det så gjør de det. 

Du som ikke kan dele hotellrom med ungdommene dine holder deg nok unna nudiststrender, ja. Men for dem som har vokst opp i et slikt miljø er det nok ganske naturlig. Jeg syns det er mye eklere slik som hi lg vennene sitter og diskuterer hvor utviklet denne jenta var! 

Anonymkode: 35c30...cfc

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Du som ikke kan dele hotellrom med ungdommene dine holder deg nok unna nudiststrender, ja. Men for dem som har vokst opp i et slikt miljø er det nok ganske naturlig. Jeg syns det er mye eklere slik som hi lg vennene sitter og diskuterer hvor utviklet denne jenta var! 

Anonymkode: 35c30...cfc

Selvsagt er det forskjell på hvorvidt man er vokst opp i et slikt miljø og ikke. Jeg forstår også at man kan undre hvis dette er helt ukjent. 

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hva noen gjør når de er blitt 18 er opp til dem, men før den tid føler jeg at det eneste riktige er at barn blir skånet for å få se noen andre nakne.

Anonymkode: 8a04d...d32

Er det så forferdelig å se folk nakne at barn bør skånes?

Annonse

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Det finnes folk som er blitt traumatiserte av det.

Ikke av nakenhet i seg selv, kanskje noen har blitt traumatiske av å lære at nakenhet er farlig.

Anonymkode: e72c5...e6f

For min del, som ikke har vokst opp med det, ville det vært tidenes kleineste opplevelse å ha med mann og tenåringsdatter på nudiststrand. 

Men, alle har ikke vokst opp som meg, kropp er kropp. Ingenting sykt eller ekkelt ved det annet enn de som legger mer i det enn bare en kropp. 

Anonymkode: 6faca...c40

Høres ikke problematisk ut. Jeg tenker det er avhengig av relasjonen mellom dem, om dette er naturlig dem imellom.

For øvrig heter det naturiststrand.

Jeg har vært på naturiststrand sammen med søstera mi og bestemoren min, da jeg var 18 år. Ser ikke nødvendigvis forskjellen. Naturisme handler ikke om sex, og ja, også for naturister er det vanlig at hele familien drar på stranda.

Anonymkode: d4c54...eff

Anonym bruker skrev (18 timer siden):

Hva noen gjør når de er blitt 18 er opp til dem, men før den tid føler jeg at det eneste riktige er at barn blir skånet for å få se noen andre nakne.

Så du kan aldri dra i svømmehall eller badstu med dine barn? De kan komme til å se nakne kropper i dusjen og bør få slippe det? For et oppstyltet og kroppsfiendtlig standpunkt.

Anonym bruker skrev (16 timer siden):

Det finnes folk som er blitt traumatiserte av det.

Nei, da har de i så fall hatt et traume fra før, som er blitt reaktivert ved å se nakenhet.

• 1 måned senere...

Høres ut som de er trygge på hverandre og har sett bort fra samfunnets pekefinger som skal dømme alt som er utenom mainsteam. Jeg personlig har alltid hatt et avslappet forhold til nakenhet når jeg har hatt min datter på overnatting. Tror det er sunt å vokse opp med slike. Før i tiden var det vanlig for alle... Jaja 

Anonym bruker skrev (På 21.4.2023 den 23.37):

Det er litt sånn jeg tenker. Men i følge min venninne så det ut som de koste seg. Hun normaliserer det veldig. Men føler det er feil. 

Hi

Hva har du med det å gjøre? Ingenting. Du trenger ikke mene noe som helst om det. 

Anonymkode: 4d957...654

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...