Gå til innhold

Forkjølet- mistet all luktesans og noe smakssans

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har opplevd dette før? Tok det lang tid før sansen kom tilbake? Testet negativt på Covid, så trolig bare en langvarig, hard forkjølelse.

Anonymkode: 32a92...a7e

Fortsetter under...

Skrevet

Ja helt vanlig og drit kjedelig.

Anonymkode: a9982...f27

Skrevet

Før covid opplevde jeg aldri dette. Nå ettter covid har dette blitt vanlig for meg. Kommer alltid tilbake når jeg er blitt frisk.

Anonymkode: 1592b...fda

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Før covid opplevde jeg aldri dette. Nå ettter covid har dette blitt vanlig for meg. Kommer alltid tilbake når jeg er blitt frisk.

Vanlig i forbindelse med vanlig forkjølelse altså? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Ja helt vanlig og drit kjedelig.

Enig - skikkelig gørt!

Skrevet

Jeg har hatt det slik hver gang jeg har vært kraftig forkjølet i alle år - lenge før covid. Helt vanlig. 

Anonymkode: 22c45...616

Annonse

Skrevet
Anonym bruker skrev (42 minutter siden):

Vanlig i forbindelse med vanlig forkjølelse altså? 

Ja. Jeg har vært mye forkjølet etter første gang jeg hadde covid. Mister alltid smakssansen og luktesansen (får alltid bihulebetennelse også). 

Skrevet
Anonym bruker skrev (48 minutter siden):

Jeg har hatt det slik hver gang jeg har vært kraftig forkjølet i alle år - lenge før covid. Helt vanlig. 

Anonymkode: 22c45...616

Samme her.

Anonymkode: 30ae8...baa

Skrevet

Helt normalt. Jeg mister alltid lukt og smak når jeg er forkjøla. Har gjort det i alle år. 

Anonymkode: 13d86...6f6

Skrevet
Anonym bruker skrev (26 minutter siden):

Helt normalt. Jeg mister alltid lukt og smak når jeg er forkjøla. Har gjort det i alle år. 

Anonymkode: 13d86...6f6

Samme her.

Skrevet

Mistet flere ganger lukt -og smakssans ved forkjølelse før covid, forskjellen da jeg fikk covid (begge gangene) var at jeg ikke luktet eller smakte noe som helst. Merket ikke om noe var surt, søtt eller sterkt (testet med ordentlig sterk hot sauce, smakte/merket ingenting).

Uansett om det er forkjølelse eller covid; det vil nok gå over. Kan anbefale neseskylling, om det er «vanlig» forkjølelse kan det i det minste gjøre prosessen tilbake til lukt og smak litt kjappere om du får renset bihulene ordentlig.

God bedring!

Anonymkode: f1d95...3e4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...