Gå til innhold

Ops, naboen feirer Eid.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det vanlig å gi en gave eller noe? Akkurat flyttet inn, fant ut av det i det jeg kom hjem fra jobb nå 🤔 Har ikke hilst på de ennå. 

Anonymkode: 733bb...2e5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du trenger ikke det, men ønsk gjerne god eid.

Anonymkode: d1327...064

Skrevet

De gir gaver, barna får i hvertfall gaver/penger og godteri når de feirer Eid, men det er ikke vanlig eller forventet at du gir gave på lik linje som du sikkert ikke forventer gaver fra naboer når du feirer jul. Men det jo selvfølgelig veldig hyggelig når noen kommer på døra med f.eks. en blomst eller en kurv boller når vi feirer, så hvis du har lyst og tid så kan du gjøre det. Hvis ikke holder det å smile og ønske dem en fin feiring. 

Anonymkode: 0bc76...f85

Skrevet

Ønsk de god Eid. Evt kan du gi de en blomst, ringe på døra og ønske de god Eid. Da er det nok fare for at du også blir innvitert med inn for mat eller kaker. De er beldig åpene for besøk har jeg skjønt denne dagen. Mitt ene barn feiret det hos en klassevenn ett år (barna der bakte julekaker med oss og ble med på våre juleradisjoner. Moren syns det var så gøy at de kunne lære våre tradisjoner og vi deres) Der hade vist alle naboer blitt hanket inn etterhvert som de ønsket de god Eid, så fra å være eneste egentlige gjesten der ble huset smekk fult og det var så koselig. 

Anonymkode: d02e5...0de

Skrevet

Det høres veldig hyggelig ut å bli invitert med på feiring!

Anonymkode: 0566a...7f2

Skrevet

Hva er å feire Eid? 

Anonymkode: e5f2d...a99

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Hva er å feire Eid? 

Festen som.bryter fasten? Slutten av ramadan? Hallo?

Skrevet

Nei ikke gi dem en gave. Du gir vel ikke gaver til alle naboer som feirer jul heller? Det er ikke noe spesielt med Id. Du kjenner dem jo ikke en gang. Det hadde bare blitt veldig kleint. "Se her så utrolig aksepterende jeg er for andre kulturer!"

Anonymkode: 889e4...91d

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Ønsk de god Eid. Evt kan du gi de en blomst, ringe på døra og ønske de god Eid. Da er det nok fare for at du også blir innvitert med inn for mat eller kaker. De er beldig åpene for besøk har jeg skjønt denne dagen. Mitt ene barn feiret det hos en klassevenn ett år (barna der bakte julekaker med oss og ble med på våre juleradisjoner. Moren syns det var så gøy at de kunne lære våre tradisjoner og vi deres) Der hade vist alle naboer blitt hanket inn etterhvert som de ønsket de god Eid, så fra å være eneste egentlige gjesten der ble huset smekk fult og det var så koselig. 

Anonymkode: d02e5...0de

Så utrolig koselig!

Anonymkode: b2129...2cf

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Festen som.bryter fasten? Slutten av ramadan? Hallo?

Hallo, ja. 

Skrevet

Hadde aldri kjøpt en gave om helvete frøs til is. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (33 minutter siden):

Hadde aldri kjøpt en gave om helvete frøs til is. 

Sjarmtroll! 🎉

Anonymkode: ea37b...5d1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...