Anonym bruker Skrevet 21. april 2023 #1 Skrevet 21. april 2023 Jeg holder på å søke jobber. Det er en arbeidsgiver jeg vedig gjerne vil jobbe for med omtrent 150 ansatte. Jeg har nylig vært til førstegangsintervju til en stilling jeg er interessert i. Den prosessen vil ta rundt 2 -3 uker. Nå har de også lagt ut en annen ledig stilling som passer vell så godt med mine kvalifikasjoner, men som av ulike grunner nok er attraktiv for flere. Vil jeg redusere mine sjanser for å få stilling 1 om jeg også søker stilling 2? Anonymkode: c49a9...5b3
Anonym bruker Skrevet 21. april 2023 #2 Skrevet 21. april 2023 Nei det tror jeg ikke 🙂 Anonymkode: a73db...bde
Anonym bruker Skrevet 21. april 2023 #3 Skrevet 21. april 2023 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Nei det tror jeg ikke 🙂 Anonymkode: a73db...bde Jo det vil det. Det virker som om det er arbeidsgiver som er målet og ikke stillingen. Selvsagt kan det virke positivt at du er så interessert i arbeidsgiver men det kan også virke desperat. Har selv jobbet i et stort firma litt utenfor allfarvei og det var en attraktiv arbeidsgiver. Der jeg jobbet ble folk som søkte på flere stillinger skrotet som desperat. Hvorfor de var desperat spekulerte de ikke i men det ble oppfattet negativt. Om du vil søke så ville jeg vært helt åpen om det, på intervju. Å bare søke uten å forklare er risikosport. Anonymkode: 2e42a...c82
Anonym bruker Skrevet 21. april 2023 #4 Skrevet 21. april 2023 Vi har ofte hatt det, uten at det har telt negativt for søkerne. Men ta en telefon og snakk med dem! Anonymkode: 2cfb6...21f
Anonym bruker Skrevet 21. april 2023 #5 Skrevet 21. april 2023 Anonym bruker skrev (19 minutter siden): Jo det vil det. Det virker som om det er arbeidsgiver som er målet og ikke stillingen. Selvsagt kan det virke positivt at du er så interessert i arbeidsgiver men det kan også virke desperat. Har selv jobbet i et stort firma litt utenfor allfarvei og det var en attraktiv arbeidsgiver. Der jeg jobbet ble folk som søkte på flere stillinger skrotet som desperat. Hvorfor de var desperat spekulerte de ikke i men det ble oppfattet negativt. Om du vil søke så ville jeg vært helt åpen om det, på intervju. Å bare søke uten å forklare er risikosport. Anonymkode: 2e42a...c82 Det ligger midt i byen så det er langt fra den eneste arbeidsgiveren i området om det skulle ha noe å si. På intervju til den første stillingen kan jeg i ta det. Det er jo avholdes, men heg kan skrive at jeg har en annen søknad også inne i søknad 2. Anonymkode: c49a9...5b3
Anonym bruker Skrevet 21. april 2023 #6 Skrevet 21. april 2023 Anonym bruker skrev (23 minutter siden): Vi har ofte hatt det, uten at det har telt negativt for søkerne. Men ta en telefon og snakk med dem! Anonymkode: 2cfb6...21f Ja, det er nok lurt. Det hadde på sett og vis vært enklere å søke før jeg ble innkalt til intervju til den første jobben. Anonymkode: c49a9...5b3
Merdee Skrevet 21. april 2023 #7 Skrevet 21. april 2023 Er stillingene innenfor samme fagfelt og på tilnærmet samme nivå, eller er de relativt ulike? Det vil ha mye å si for si for om du oppfattes som motivert eller desperat.
Anonym bruker Skrevet 21. april 2023 #8 Skrevet 21. april 2023 Merdee skrev (34 minutter siden): Er stillingene innenfor samme fagfelt og på tilnærmet samme nivå, eller er de relativt ulike? Det vil ha mye å si for si for om du oppfattes som motivert eller desperat. Ja, det er samme fagfelt, litt ulik vinkling, men på samme nivå . Lønnsmessig ligger de ganske likt. Den første jobben har litt lavere prestisje og noe ved seg som gjør den litt mindre attraktiv men lønnes på samme nivå som nummer to. Anonymkode: c49a9...5b3
Anonym bruker Skrevet 21. april 2023 #9 Skrevet 21. april 2023 Hos oss er det positivt om man søker flere stillinger innenfor samme avdeling/fagfelt. Dette fordi en søker kan være en veldig god nummer to på den ene stillingen f.eks og kan da være aktuell for den andre. Men har man da ikke søkt på den andre kan man ikke få den selv om man hadde passet perfekt. Kommunal sektor. Anonymkode: 1f60d...56b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå