Anonym bruker Skrevet 20. april 2023 #1 Skrevet 20. april 2023 Drømt nesten det samme for et år siden; om unormale ulver (og noen ganger en bjørn) som var i skogen rundt huset. Selvfølgelig mørkt ute. Og greia er at jeg, i drømmen, vet at de vil forsøke å komme seg inn i huset, og jeg er derfor livredd og forsøker å finne måter å redde familien på (ikke bare "min" familie, men også mine foreldre og mine voksne søsken. Huset som dukker opp i drømmen er alltid barndomshjemmet mitt, uten at det nødvendigvis har noe å si siden jeg bor i det den dag i dag) Da jeg drømte om dette for et år siden, kom en nogenlunde lik drøm tilbake flere ganger; ulv forsøke å komme seg inn i huset. Da jeg drømte om det sist den gang da, fikk jeg plutselig enorm styrke i drømmen; jeg lurte ulven inn i huset, og drepte den. Drømmene sluttet etter dette. Nå, ett år senere, er jeg redd drømmene har kommet tilbake. Det har vært mye som har skjedd både på jobb og i privatliv, uten at det er de store dramatiske tingene. Er det derfor jeg drømmer dette? Jeg har sovet dårlig i over 2 uker, men kan ikke huske noen mareritt før denne drømmen om unormalt store ulver kom i natt. I tillegg drømte jeg at det var merkelige lys på himmelen, og jeg prøvde advare familien min om at noe fælt var på vei. Hva tror dere? Hva handler dette om? Og hvorfor disse store, skumle ulvene? Anonymkode: 61bf8...b88
Anonym bruker Skrevet 20. april 2023 #2 Skrevet 20. april 2023 Jeg er ikke særlig inne i drømmetydning med hva div symboler skal bety osv., så mulig jeg tar helt feil. Men det første som slår meg etter den siste drømmen nå, det er at du kanskje er redd for å miste kontroll (mye som har skjedd både i jobb og privatliv), og at du er redd det kan true det viktigste for deg, familien. Når du har sovet dårlig over tid i tillegg får du jo mindre energi, som igjen gjør at det er vanskeligere å føle at man har kontroll når mye skjer på en gang. Den første drømmen tenker jeg viste deg at du vet at du har styrke i deg til å løse det du står i - for du lurte ulven som truet og drepte den. Det merkelige lyset tenkte jeg sikker bare er forurensning fra gårsdagens nyheter om det merkelige lyset på himmelen over Kyiv. Og så har dette bare blandet seg inn i drømmen. Drømmen din i fjor viste at du har det i deg å løse problemene du står overfor, selv når det virker vanskelig og umulig. Og at du skal minnes på akkurat det nå som du føler du sliter med dårlig søvn og for mye som skjer både på jobb og i privatlivet. Husk hva du gjorde i drømmen i fjor - du mestret situasjonen Jeg hadde i hvert fall valg å tolke det slik om jeg hadde opplevd det, for det ville fått meg til å føle meg bedre Anonymkode: 5777c...503
Anonym bruker Skrevet 20. april 2023 #3 Skrevet 20. april 2023 Drømmetydning ulv: Drømmesymboler, Drømmer | Nyttig Informasjon https://nyttiginformasjon.com/drommetydning-ulv-drommesymboler-drommer/ Fant endel om ulver. Google drømmetydning ulv. Husker da jeg gikk til psykolog som ungdom, så fortalte jeg at jeg ofte drømte at jeg måtte redde familien min. Da spurte psykologen om hvordan det gikk. Reddet jeg familien, eller ble de skadet og jeg "feilet" med å redde dem. Da fikk jeg til svar at siden jeg reddet dem, så var det bare bra drømmer uten at jeg må på møter . Ble fortrolig med den forklaringen. Anonymkode: 99a15...38d
Anonym bruker Skrevet 20. april 2023 #4 Skrevet 20. april 2023 Takk for svar, begge to ❤️ Synes bare det virker så merkelig ut hele greia - at det er då si det samme scenarioet. Anonymkode: 61bf8...b88
Anonym bruker Skrevet 20. april 2023 #5 Skrevet 20. april 2023 Anonym bruker skrev (33 minutter siden): Takk for svar, begge to ❤️ Synes bare det virker så merkelig ut hele greia - at det er då si det samme scenarioet. Anonymkode: 61bf8...b88 Det er helt vanlig at noen drømmer kan dukke opp flere ganger. Jeg har drømmer som kan dukke opp med flere års mellomrom. Anonymkode: 5777c...503
*Miss Marple* Skrevet 21. april 2023 #6 Skrevet 21. april 2023 Jeg syns ikke at han høres ut som en særlig god kjæreste.
Anonym bruker Skrevet 21. april 2023 #7 Skrevet 21. april 2023 Jeg har lest et sted at man gjerne har forfølgelsesdrømmer når man vet det er en uunngåelig forandring på trappene i det virkelige liv, type jobbskifte, flytting etc. kanskje noe man gruer seg til. Så forsøker man å rømme fra det i drømmen, selv om man vet det ikke går. Du har jo en slags forfølgelsesdrøm med at ulvene prøver å komme seg inn i huset. Men det at du tar opp kampen og vinner, vet jeg ikke. Anonymkode: 495e6...ef5
Anonym bruker Skrevet 21. april 2023 #8 Skrevet 21. april 2023 Vi skal flytte, men det er noe jeg gleder meg veldig til, hm. Anonymkode: 61bf8...b88
Anonym bruker Skrevet 21. april 2023 #10 Skrevet 21. april 2023 Jeg vil tro du har ansvarsfølelse for storfamilien, representert ved huset. Når du nå flytter er det en trussel mot familien. Du vet ikke hva det vil gjøre med dere som gruppe eller om du fortsatt vil være i stand til å beskytte alle sammen. Tidligere er det noe du har vært grunnleggende trygg på, siden du lurte ulvene. Når du finner ut hvordan du kan beskytte familien din fremover kommer du til å lure ulvene igjenn. Jeg vil tro ulvene representerer ukjente trusler mens bjørnen var noe mer konkret. Anonymkode: d771c...599
Anonym bruker Skrevet 21. april 2023 #11 Skrevet 21. april 2023 *Miss Marple* skrev (9 timer siden): Jeg syns ikke at han høres ut som en særlig god kjæreste. Ulven? Anonymkode: 5777c...503
Anonym bruker Skrevet 21. april 2023 #12 Skrevet 21. april 2023 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Jeg vil tro du har ansvarsfølelse for storfamilien, representert ved huset. Når du nå flytter er det en trussel mot familien. Du vet ikke hva det vil gjøre med dere som gruppe eller om du fortsatt vil være i stand til å beskytte alle sammen. Tidligere er det noe du har vært grunnleggende trygg på, siden du lurte ulvene. Når du finner ut hvordan du kan beskytte familien din fremover kommer du til å lure ulvene igjenn. Jeg vil tro ulvene representerer ukjente trusler mens bjørnen var noe mer konkret. Anonymkode: d771c...599 Ts Åj, dette traff meg på en eller annen måte som jeg enda ikke er helt sikker på hvorfor! Jeg tror du har "lest" drømmen min, og ikke nok med det: det er nok dette det handlet om sist gang også! Jeg har så lyst til at du skal skrive mer, men jeg har jo ikke mer å fortelle😅 Anonymkode: 61bf8...b88
Merdee Skrevet 21. april 2023 #13 Skrevet 21. april 2023 Anonym bruker skrev (På 20.4.2023 den 18.33): Drømt nesten det samme for et år siden; om unormale ulver (og noen ganger en bjørn) som var i skogen rundt huset. Selvfølgelig mørkt ute. Og greia er at jeg, i drømmen, vet at de vil forsøke å komme seg inn i huset, og jeg er derfor livredd og forsøker å finne måter å redde familien på (ikke bare "min" familie, men også mine foreldre og mine voksne søsken. Huset som dukker opp i drømmen er alltid barndomshjemmet mitt, uten at det nødvendigvis har noe å si siden jeg bor i det den dag i dag) Da jeg drømte om dette for et år siden, kom en nogenlunde lik drøm tilbake flere ganger; ulv forsøke å komme seg inn i huset. Da jeg drømte om det sist den gang da, fikk jeg plutselig enorm styrke i drømmen; jeg lurte ulven inn i huset, og drepte den. Drømmene sluttet etter dette. Nå, ett år senere, er jeg redd drømmene har kommet tilbake. Det har vært mye som har skjedd både på jobb og i privatliv, uten at det er de store dramatiske tingene. Er det derfor jeg drømmer dette? Jeg har sovet dårlig i over 2 uker, men kan ikke huske noen mareritt før denne drømmen om unormalt store ulver kom i natt. I tillegg drømte jeg at det var merkelige lys på himmelen, og jeg prøvde advare familien min om at noe fælt var på vei. Hva tror dere? Hva handler dette om? Og hvorfor disse store, skumle ulvene? Anonymkode: 61bf8...b88 Huset symboliserer jeg’et ditt Du opplever at noe i livet ditt er en trussel/ svært vanskelig og din strategi er å flykte/ gjemme deg, men å tørre å møte trusselen med pågangsmot kan være løsningen
Anonym bruker Skrevet 21. april 2023 #14 Skrevet 21. april 2023 Merdee skrev (3 minutter siden): Huset symboliserer jeg’et ditt Du opplever at noe i livet ditt er en trussel/ svært vanskelig og din strategi er å flykte/ gjemme deg, men å tørre å møte trusselen med pågangsmot kan være løsningen Ts Og dette kan også stemme, og virker logisk. Men, jeg kjenner at jeg ikke gjemmer meg for utfordringer i det virkelig liv. Men det kan jo være at jeg gjør det, uten at jeg vet om det selv Anonymkode: 61bf8...b88
Merdee Skrevet 21. april 2023 #15 Skrevet 21. april 2023 Anonym bruker skrev (33 minutter siden): Ts Og dette kan også stemme, og virker logisk. Men, jeg kjenner at jeg ikke gjemmer meg for utfordringer i det virkelig liv. Men det kan jo være at jeg gjør det, uten at jeg vet om det selv Anonymkode: 61bf8...b88 Jeg vil muligens tro at ulven symboliserer en person som du frykter at utgjør en trussel for deg og det du bryr deg mest om. Frykter du for eksempel at din partner er utro?
Anonym bruker Skrevet 21. april 2023 #16 Skrevet 21. april 2023 Merdee skrev (35 minutter siden): Jeg vil muligens tro at ulven symboliserer en person som du frykter at utgjør en trussel for deg og det du bryr deg mest om. Frykter du for eksempel at din partner er utro? Jeg har faktisk opplevd at noen har utgjort en trussel for noen jeg setter svært høyt i livet. Ikke en trussel på liv og død, men mer når det gjelder velvære og psykisk helse Anonymkode: 61bf8...b88
Merdee Skrevet 21. april 2023 #17 Skrevet 21. april 2023 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Jeg har faktisk opplevd at noen har utgjort en trussel for noen jeg setter svært høyt i livet. Ikke en trussel på liv og død, men mer når det gjelder velvære og psykisk helse Anonymkode: 61bf8...b88 Hvis du og den det gjelder frykter eller opplever det samme nå for tiden, så vil jeg tro at det er det drømmen symboliserer
Anonym bruker Skrevet 22. april 2023 #19 Skrevet 22. april 2023 Anonym bruker skrev (På 21.4.2023 den 21.30): Ts Åj, dette traff meg på en eller annen måte som jeg enda ikke er helt sikker på hvorfor! Jeg tror du har "lest" drømmen min, og ikke nok med det: det er nok dette det handlet om sist gang også! Jeg har så lyst til at du skal skrive mer, men jeg har jo ikke mer å fortelle😅 Anonymkode: 61bf8...b88 Jeg kan ikke si noe mer, men ta deg litt tid til å tenke på hva de du er glade i trenger for å leve gode liv. Det kan hende dere kan finne nye måter å lure ulvene på, eller at det er andre som også kan stå frem som jegere hvis du trår tilbake. Våg å stole på andre og godta at du ikke er den eneste som har evnen til å ordne opp. Anonymkode: d771c...599
Anonym bruker Skrevet 23. april 2023 #20 Skrevet 23. april 2023 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Flere? Anonymkode: 61bf8...b88 Ulven er jo en såkalt "arketyp". Den er symbolet på død og farer i veldig mange myter og folkeeventyr over store deler av verden. Varulven, Rødhette-fortellingen og mye annet. Det du drømmer er også i slekt med forestillingen om den svarte hunden som symbol på frykt: Svarthund – Wikipedia Anonymkode: 4845e...a93
Anonym bruker Skrevet 23. april 2023 #21 Skrevet 23. april 2023 Anonym bruker skrev (13 timer siden): Ulven er jo en såkalt "arketyp". Den er symbolet på død og farer i veldig mange myter og folkeeventyr over store deler av verden. Varulven, Rødhette-fortellingen og mye annet. Det du drømmer er også i slekt med forestillingen om den svarte hunden som symbol på frykt: Svarthund – Wikipedia Anonymkode: 4845e...a93 Ts Ja, interessant. Litt rart er det likevel at jeg, helt siden jeg har vært barn, har likt ulv og nærmest hatt det som favorittdyr, selv om jeg ikke har opplevd noen i naturen hehe... var svært opptatt av og nysgjerrig på dette dyret som barn, uten noen grunn Anonymkode: 61bf8...b88
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå