Anonym bruker Skrevet 19. april 2023 #1 Skrevet 19. april 2023 Jeg har tenkt til å forsøke periodisk fasting, og har nå holdt på en uke. Jeg sliter mest med å være sulten på morgenen, jeg er veldig vant til frokost🙈 Spisevinduet er egentlig 11.30-17.30, og tar jeg det tidligere rekker jeg ikke middag🙈 Flere som har hatt det sånn? Blir man vant med det?😅 Anonymkode: 3e5c4...2dd
Anonym bruker Skrevet 19. april 2023 #2 Skrevet 19. april 2023 Du kan forlenge spisevinduet til 8 timer, og/eller forskyve den sånn at du spiser tidligere på formiddagen Anonymkode: aa6e8...22f
Anonym bruker Skrevet 19. april 2023 #4 Skrevet 19. april 2023 Det er dukt av deg å starte så brått. Blir som slanking ellers, alt eller ingenting, og man går på en smell. Eller trening, hvis man velger å begynne å trene 7 dager i uka fra start så går det ikke. Hvorfor ikke starte med 8-timers vindu? 9.30 til 17.30. Når du har greid det 2 uker klarer du enkelt å drøye frokosten til kl 10. Etter et par uker til kan du drøye til 10.30. Osv. Ikle gå for alt eller ingenting. Gå for en gradvis livsstilsendring. La kroppen venne seg til dette. Anonymkode: 1ee25...551
Anonym bruker Skrevet 19. april 2023 #5 Skrevet 19. april 2023 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Det er dukt av deg å starte så brått. Blir som slanking ellers, alt eller ingenting, og man går på en smell. Eller trening, hvis man velger å begynne å trene 7 dager i uka fra start så går det ikke. Hvorfor ikke starte med 8-timers vindu? 9.30 til 17.30. Når du har greid det 2 uker klarer du enkelt å drøye frokosten til kl 10. Etter et par uker til kan du drøye til 10.30. Osv. Ikle gå for alt eller ingenting. Gå for en gradvis livsstilsendring. La kroppen venne seg til dette. Anonymkode: 1ee25...551 Dumt* Anonymkode: 1ee25...551
Anonym bruker Skrevet 19. april 2023 #6 Skrevet 19. april 2023 Ok. Men da skjønner jeg ikke, det blir omtrent like mye mat som ellers🙈 hva spiser dere som gjør dette? Hvordan ser en matdag ut?😅 Takknemlig for svar altså! Anonymkode: 3e5c4...2dd
Anonym bruker Skrevet 19. april 2023 #7 Skrevet 19. april 2023 Spiser 11-19. Lett lunsj, solid middag (kjøtt eller fisk, grønnsaker). Anonymkode: 14c1f...001
Anonym bruker Skrevet 19. april 2023 #8 Skrevet 19. april 2023 Jeg spiser frokost ca 09. Enten havregrøt eller knekkebrød. Deretter lunsj ca 12. Varierer mellom to brødskiver, en omelett eller en salat. Og vanlig middag med mye proteiner kl 17. Da faster jeg fra ca 17 til 09 neste dag. Anonymkode: 6e747...121
Anonym bruker Skrevet 19. april 2023 #9 Skrevet 19. april 2023 Tror du må vende kroppen til det. Jeg spiser stort sett mellom 17 og 22 og har gjort det et par år. Jeg blir ikke lenger sulten før etter jobb, det ble jeg i starten. Jeg spiser litt "lunsj" kl 1700 etter jobb og så spiser jeg en god porsjon proteinrik middag i 21 tiden. Anonymkode: 8ecfd...e99
Anonym bruker Skrevet 20. april 2023 #10 Skrevet 20. april 2023 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Ok. Men da skjønner jeg ikke, det blir omtrent like mye mat som ellers🙈 hva spiser dere som gjør dette? Hvordan ser en matdag ut?😅 Takknemlig for svar altså! Anonymkode: 3e5c4...2dd Spiser du like mye i løpet av 8 timer som du gjør i løpet av 16 timer?? Tar da utgangspunkt i at mange spiser i løper av sin våkne tid 7-23. Da må du venne deg av meg overspising. Sier dette fordi jeg av erfaring vet hva dette innebærer. Anonymkode: 1ee25...551
Anonym bruker Skrevet 20. april 2023 #11 Skrevet 20. april 2023 Anonym bruker skrev (10 timer siden): Ok. Men da skjønner jeg ikke, det blir omtrent like mye mat som ellers🙈 hva spiser dere som gjør dette? Hvordan ser en matdag ut?😅 Takknemlig for svar altså! Anonymkode: 3e5c4...2dd Jeg spiser eks salat med egg og majones, speilegg o.l. i 17 tiden. Kl 21 spiser jeg middag. Helst noe rent kjøtt/fisk/fugl med tilbehør. Fett og proteiner. Spiser ingen ting mellom måltider. Ikke frukt. Drikker kun vann og kaffe. Prøver i tillegg å ikke spise så mye karbohydrater, men er ikke fanatisk. Faster ikke når jeg er sosial. Har gått ned fra 80 til 55 kg på ca 1 år og holdt meg stabilt på 50-55 et halvt år. Er 160 høy. Trener ikke, men jobber i bhg så har ikke en stillesittende jobb. Anonymkode: 8ecfd...e99
Anonym bruker Skrevet 20. april 2023 #12 Skrevet 20. april 2023 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Spiser du like mye i løpet av 8 timer som du gjør i løpet av 16 timer?? Tar da utgangspunkt i at mange spiser i løper av sin våkne tid 7-23. Da må du venne deg av meg overspising. Sier dette fordi jeg av erfaring vet hva dette innebærer. Anonymkode: 1ee25...551 Tidligere spiste jeg frokost, lunsj og middag, av og til kvelds. Nå spiser jeg vare lunsj og middag. Hvis jeg skal utvide spisetida, så får jeg med frokost, men da spiser jeg jo nesten det samme som før. Du har sikkert rett i at jeg overspiser, jeg har slitt hele livet med porsjoner og mengde. Så for meg er det helt reelt, jeg forstår ikke😅 Jeg har akkurat spist litt frukt, og skal nå spise lunsj. Var utrolig sulten og måtte begynne litt før i dag. Har håpet st jeg skal vende meg til dette. Gir det noen dager til. Anonymkode: 3e5c4...2dd
Anonym bruker Skrevet 20. april 2023 #13 Skrevet 20. april 2023 Jeg sliter med overspising og har nå knekt en kode ang periodisk fasting som funker for meg. Jeg spiser første måltid i 12 tiden. Det består av noe havregrynbasert- gjerne varm mat som havregrøt med smør og bær, ovnsbakt havregrøt med cottage cheese til, ovnsbakt frokostkake med havregryn og banan. Dette stabiliserer blodsukkeret og holder meg mett lenge. Ellers er jeg glad i lomper med smør,lettost og spekeskinke med en dæsj ruccola. Dette måltidet består av ca 400/500 kalorier litt alt ettersom.. Så spiser jeg middag. Her teller jeg ikke kalorier for det er jeg for sløv til. Men spiser litt mindre porsjoner en tidligere. Om jeg blir altfor fysen på noe søtt etter middag så drikker jeg te med suketter eller tar meg en frukt. Til kvelds er det et eple, en appelsin med 100gr cottage cheese til. Det inntas senest klokken 21. Før frokost så passer jeg på å prioritere meg selv og gå meg en tur på en times tid. (Jeg jobber ofte senvakter) Denne modellen her gjør at jeg har fått mye overskudd så nå blir det mer turgåing, husarbeid og hagearbeid og vekta går nedover og psyken opp. Vinn-vinn-vinn her med andre ord. Anonymkode: cea24...f2c
Anonym bruker Skrevet 20. april 2023 #14 Skrevet 20. april 2023 Og i begynneslen når sulten var som verst , så klarte jeg etterhvert å tenke at det er bedre å føle på ubehaget av sult enn ubehaget av å være stinn av for mye usunt. For som overspiser så er det å være stinn og kvalm et reelt problem. Sultfølelse= følelsen av å gå ned i vekt. Anonymkode: cea24...f2c
Anonym bruker Skrevet 20. april 2023 #15 Skrevet 20. april 2023 Samme som hun over her, jeg konsentrerer meg om følelsen og jobber med hodet. For det er i hodet det sitter. Jeg spiser knekkebrød med noe proteinrikt pålegg kl 12, middag ca 17 og kanskje noe lett til kvelds i 21-tiden. Så faste fra 21-12 Anonymkode: e6d85...019
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå