Gå til innhold

Mannen min er en dramaqueen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min skal ha besøk av venner i kveld, som skal hjelpe til med noen steiner. Disse vennene er single og drikker en del. Vi har tenåringer og jeg sa at de trenger ikke å drikke når de kommer hit. De tar ikke bare noen pils når de drikker. De tar med seg noen pils sier mannen min. Det er greit sa jeg, men jeg kjører ingen hjem. Er ikke bare å ta buss fra her. Da klikket han. Jeg var utakknemlig. Ingen av mine venner kommer å hjelper til. Du burde bo alene du sa han. 

Han er ofte sånn når det ikke blir sånn han tenkte. 

Gi meg til styrke til å komme meg ut av dette ekteskapet. 

Anonymkode: 9af26...3ba

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner ikke hvorfor du er så vanskelig da? Må ligge mer bak her enn det du skriver?

Om en gjeng av mannens kompiser kommer for å hjelpe til, avslutter med noen øl, hvorfor nekter du å kjøre dem hjem? Det må da være noe du også vinner på?

Anonymkode: 928b6...e36

Skrevet

Er du redd for at de skal ha fest med flatfylla etter å ha hjulpet dere med steinlegging? Jeg har kanskje et veldig avslappet forhold til til ungdommer og alkohol, men jeg tror de fleste tenåringer tåler å se at far drikker sammen med venner.

Anonymkode: f7fa7...a9b

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Mannen min skal ha besøk av venner i kveld, som skal hjelpe til med noen steiner. Disse vennene er single og drikker en del. Vi har tenåringer og jeg sa at de trenger ikke å drikke når de kommer hit. De tar ikke bare noen pils når de drikker. De tar med seg noen pils sier mannen min. Det er greit sa jeg, men jeg kjører ingen hjem. Er ikke bare å ta buss fra her. Da klikket han. Jeg var utakknemlig. Ingen av mine venner kommer å hjelper til. Du burde bo alene du sa han. 

Han er ikke dramaqueen. Du er utrolig vanskelig, jeg er helt enig med mannen din. 

Anonymkode: 13381...f38

Skrevet

Hva mener du med at de "drikker en del' ? Er de misbrukere og er eller har din mann vært det siden de er hans venner? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (40 minutter siden):

Han er ikke dramaqueen. Du er utrolig vanskelig, jeg er helt enig med mannen din. 

Anonymkode: 13381...f38

Herregud, alkohol er da ikke livsnødvendig. De må kunne klare å legge steiner uten å måtte drikke øl etterpå.

Anonymkode: a5013...861

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Skjønner ikke hvorfor du er så vanskelig da? Må ligge mer bak her enn det du skriver?

Om en gjeng av mannens kompiser kommer for å hjelpe til, avslutter med noen øl, hvorfor nekter du å kjøre dem hjem? Det må da være noe du også vinner på?

Da han avtalte med de, sa jeg at jeg skal opp kl 4 i morgen for en jobb reise. Så jeg skal legge meg tidlig. Kjenner jeg de rett så drar de ikke hjem tidlig 

Skrevet

Det er du som er en dramaqueen, Hi. 

Skrevet

Om de tar to øl hver og oppfører seg som folk er det du som er vrien.

Om de drikker seg dritings hjemme hos dere med barna hjemme er det mannen din som er en tulling. 

Anonymkode: 3f15d...fee

Skrevet

De skal da vel også på jobb dagen etter og da drikker man seg ikke møkkings.

Anonymkode: 1d401...973

Skrevet

Mannen min hadde aldri spurt meg om å kjøre noen hjem om kvelden, når jeg skulle op kl 4 dagen etter. Rart at dere synes det er ok å kreve. 

Anonymkode: 3a360...f17

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Mannen min hadde aldri spurt meg om å kjøre noen hjem om kvelden, når jeg skulle op kl 4 dagen etter. Rart at dere synes det er ok å kreve. 

Det visste vi jo ikke da vi svarte da.

Når det ikke blir nevnt i hovedinnlegget er det naturlig å tenke at alle, inkludert kompisene, har vanlig arbeidsdag i morgen og derfor avslutter i rimelig tid for alle.

At hun skal opp kl fire og derfor legge seg tidlig gjør jo at de må legge det inn i planleggingen sin, altså må minst en av kompisene kjøre til og kjøre hjem igjen. Burde overhodet ikke være noe problem på en onsdags kveld.

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Kunne du ikke vært grei å kjøre dem da? Hadde vært omvendt hadde du nok satt pris på om mannen din hadde giddi å kjørt dine venninner hjem. Man må gi og ta. 

Anonymkode: 818d4...f69

Skrevet
Anonym bruker skrev (43 minutter siden):

Når kl skulle du ha kjørt dem hjem da? Og hvor langt? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Da han avtalte med de, sa jeg at jeg skal opp kl 4 i morgen for en jobb reise. Så jeg skal legge meg tidlig. Kjenner jeg de rett så drar de ikke hjem tidlig 

Hvorfor sa du ikke dette i innlegget? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Når kl skulle du ha kjørt dem hjem da? Og hvor langt? 

Kunne kjørt dem hjem hvis jeg var hjemme til kl 19. Hadde lagt meg kl 20. 

Skrevet

Forstår det er mye mer ved historien enn bare denne episoden.

Siden du skal opp så tidlig i morgen, så hadde jeg sagt til dem at jeg kunne kjøre dem hjem senest kl 19.30.

Men også at de uansett ikke kan holde på veldig sent, fordi du skal opp så tidlig og trenger å sove.

Når du skal opp så tidlig så er mannen din urimelig. Om det ikke var noe spesielt i morgen og du ikke ville kjøre dem hjem i f.eks. 22-tiden, da hadde du vært urimelig.

Ta tak i det som faktisk er problemene i forholdet deres, HI, for jeg er sikker på at denne episoden bare er et lite symptom på det dere egentlig sliter med i forholdet. Siden dere har barn, forsøk parterapi - om ikke annet kan det gjøre samarbeid om barna lettere om dere ender med å gå fra dere.

Anonymkode: 00a75...8c3

Skrevet

Problemet her er jo hvordan dere snakker til hverandre, hvor lite empati dere har for hverandre.

Skrevet
Anonym bruker skrev (18 timer siden):

Du er drama!!! La nå mannfolka få kose seg med steinene og ta seg noen øl vel. Om det hadde vert her hjemme hadde jeg ogso blitt med på stein og øl🤩 slutt og vær så prippen!!! 

Anonymkode: 62988...2a5

Skrevet
Anonym bruker skrev (19 timer siden):

Det høres jo ut som det brygger opp til fyllekalas, og det er jeg enig i at er problematisk 

Anonymkode: 8d61c...735

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Du er drama!!! La nå mannfolka få kose seg med steinene og ta seg noen øl vel. Om det hadde vert her hjemme hadde jeg ogso blitt med på stein og øl🤩 slutt og vær så prippen!!! 

Anonymkode: 62988...2a5

Det er vel mest det at hun ikke vil kjøre hjem som er problemet. Og det mener jeg mannfolka må ordne med selv. Synes ikke de kan kreve det av HI overhodet. 

Skrevet

Det kommer folk og skal hjelpe dere med noe som angår hus og uteområde?
jeg synes du kan legge litt innsats i det tilbake. 

Anonymkode: 189eb...f9d

Skrevet

Skjønner godt at du ikke vil være sjåfør seint i kveld/natt om du skal opp klokka 4 og det burde mannen din forstå også. Skal ikke disse menneskene på jobb i morgen?

Anonymkode: dfc5f...19f

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Det kommer folk og skal hjelpe dere med noe som angår hus og uteområde?
jeg synes du kan legge litt innsats i det tilbake. 

Anonymkode: 189eb...f9d

Mannen hennes, som ikke skal opp kl. 4, kan vel kjøre dem hjem? Han MÅ vel ikke drikke bare fordi kompisene gjør det?

Anonymkode: a5013...861

Skrevet

Ettersom du ikke tar med det at du skal tidlig opp i HI så tenker jeg det er alkoholen du irriterer deg mest over. Jeg tenker at alkohol etter arbeidet er helt greit og en grei belønning for å hjelpe til. Alkoholen i seg selv hadde ikke vært et problem for meg. Jeg hadde forventet at mannen min hadde klart å styre sitt eget inntak såpass at det ikke blir en dårlig opplevelse for ungene. Jeg hadde også forventet at  de hadde klart å feste uten å bråke og vekke andre ettersom det er skole og arbeid dagen. Jeg hadde også sagt ja til å kjøre dem hjem frem til jeg skulle legge meg. Vil de hjem senere enn dette må de finne andre løsninger. 

Jeg synes det er litt rart at det første du tenker på er at du er redd ungdommene skal se fulle menn. Min første tanke hadde jo vært at jeg var veldig glad for at vi fikk hjelp med dette arbeidet. Det er jo en sjanse for at om reaksjonen din hadde vært en annen hadde tonen og responsen fra mannen din vært annerledes også. Mannen din har kanskje tenkt at du også skulle bli glad for hjelp og blitt tatt litt på sengen av fokuset ditt? Kanskje følte han også at du ikke ville kjøre dem fordi de skulle drikke mer enn fordi du skulle tidlig opp?

Hadde dette vært i vår familie så hadde vi sammen funnet ut hva som var best; om mannen og kompisene likevel fulgte planen og jobbet den dagen eller om de kom en annen dag da jeg kunne kjørt dem hjem senere. Hadde de valgt å fortsatt jobbe denne dagen har de hatt flere alternativer; jeg kunne kjørt dem hjem tidlig, mannen kunne avstått fra å drikke og kjørt dem hjem, en av dem kunne kjørt, de kunne tatt Taxi eller betalt noen andre for å hente dem osv. 

Uansett må dere snakke sammen på en bedre måte. 

Anonymkode: b1afa...60f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...