Gå til innhold

Operasjon i livmor, brenne slimhinner.. erfaring?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, kunne det. Men jeg har et ganske stillesittende yrke. 
Lå i narkose, men kunne dra hjem et par timer etter operasjonen var ferdig. Kan ikke huske at jeg hadde noe vondt etterpå. 
To år siden nå, fikk et nytt liv etterpå. Gled deg. 

Anonymkode: a7d91...346

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Ja, kunne det. Men jeg har et ganske stillesittende yrke. 
Lå i narkose, men kunne dra hjem et par timer etter operasjonen var ferdig. Kan ikke huske at jeg hadde noe vondt etterpå. 
To år siden nå, fikk et nytt liv etterpå. Gled deg. 

Anonymkode: a7d91...346

Så bra! Jeg jobber på kontor og trenger ikke løpe med mindre brannalarmen går 😁 så godt å høre! 👏

Anonymkode: 265b3...809

Søsteren min gjorde det.

Mener å huske hun fikk beskjed om å ta det litt med ro, ikke trene hardt o.l. en uke eller to etterpå. Men ellers levde hun helt som normalt, var på jobb neste dag. Hun har også stillesittende jobb.

Anonymkode: cd515...d9f

Annonse

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Søsteren min gjorde det.

Mener å huske hun fikk beskjed om å ta det litt med ro, ikke trene hardt o.l. en uke eller to etterpå. Men ellers levde hun helt som normalt, var på jobb neste dag. Hun har også stillesittende jobb.

Anonymkode: cd515...d9f

Ja jeg leser at man skal unngå fysisk aktivitet og slike ting. Men da satser jeg på at jeg er good to go dagen etter :) 

Gjorde det i januar i fjor. Var endel smerter etterpå. Men gjorde det på fredag så jeg hadde helgen på meg. Pga veldig bakovervendt livmor så er det ganske smerte fult og jeg måtte derfor ha narkose . Men nytt liv etterpå😍

Anonymkode: 8de35...9c8

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Jeg skal opereres for tykk slimhinne/evige blødninger. Er usikker på type operasjon, men det får jeg vite på selve dagen. 

dere som har gjort det, kunne dere jobbe dagen etter?

Jeg har gjort det og er veldig fornøyd. Både blødninger og smerter har blitt minimalt. Jeg kunne sikkert ha jobbet dagen etter, men jeg hadde svært lave jernlager grunnet lang tid med store blødninger så jeg var ganske redusert og derfor sykemeldt i to uker. Men jeg hadde ingen smerter eller plager etter inngrepet og bortsett fra at det blødde mye de første timene og spesielt ved første tur på toalettet så var det ellers lite blødning etterpå. Anbefaler deg å ta en dag eller to sykemelding eller egenmelding, narkose og operasjon er en påkjenning og kroppen har gått av å få ta det litt med ro etterpå. 

Anonymkode: 874e3...11d

Jeg er usikker på om det er samme operasjon, men jeg fjernet i hvert fall helt livmorsveggene og var i narkose. Jeg reiste hjem etter noen timer med tre dagers sykemelding (den dagen og de neste to) og beskjed om to ukers treningsforbud. Helt ok med lette turer etter de første dagene med hvile, men ikke mer. Nå er jeg lærer da, så står og går mye i jobben min, godt mulig det var derfor jeg ikke kunne gå på jobb dagen etter. Er uansett glad jeg slapp det, for jeg var veldig sliten de første dagene etterpå.

Anonymkode: 1187b...694

Takk for alle svar! 

usikker på operasjon, vet bare at jeg har tykk slimhinne og blør hele tiden. Til sammenligning var jeg på tivoli med ungene dagen etter å ha fjerna blindtarm, og stressa rundt på sykehus fordi barnet mitt ble innlagt to dager etter jeg fjerna galleblæra. Så hååååper virkelig at jeg er frisk og rask igjen dagen etter 🙏

Jeg også opplevde det helt udramatisk å svi bort slimhinnene i livmoren. Det ble gjort på Ullevål i narkose og jeg reiste hjem etter et par timer. Brukte litt smertestillende et par dager, var sykmeldt fem dager, jeg jobber i barnehage. Jeg er kvitt blødningene og har fått et nytt liv.

Anonymkode: c9409...d71

Annonse

Anonym bruker skrev (25 minutter siden):

Takk for alle svar! Ble dere kvitt alle blødninger helt? Leser at det er å regne som sterilisering om man blir kvitt blødninger?

Ja, det var bare blodig slim et par uker, deretter ikke en dråpe blod på over et halvt år nå, nesten for godt til å være sant. Hør med legen ang om det regnes som sterilisering. Jeg er uten partner og glemte å spørre..:)

Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Ja, det var bare blodig slim et par uker, deretter ikke en dråpe blod på over et halvt år nå, nesten for godt til å være sant. Hør med legen ang om det regnes som sterilisering. Jeg er uten partner og glemte å spørre..:)

Takk for svar! ☺️ Ja legen sa det også, om man mister blødning så er det å regne som det siden alle slimhinner ble brent vekk. 

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Takk for svar! ☺️ Ja legen sa det også, om man mister blødning så er det å regne som det siden alle slimhinner ble brent vekk. 

Det er bra, deilig å bli kvitt blødningene og i tillegg slippe prevensjon😊

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Takk for alle svar! Ble dere kvitt alle blødninger helt? Leser at det er å regne som sterilisering om man blir kvitt blødninger?

Bare en stund, dessverre. Jeg blødde ikke på 8-9 måneder, så begynte det litt og litt, men nå har det vært stabil mengde i over et halvt år. Det er snakk om så lite at jeg kan bruke truseinnlegg i 1-2 dager, så det er egentlig helt uproblematisk. 

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Bare en stund, dessverre. Jeg blødde ikke på 8-9 måneder, så begynte det litt og litt, men nå har det vært stabil mengde i over et halvt år. Det er snakk om så lite at jeg kan bruke truseinnlegg i 1-2 dager, så det er egentlig helt uproblematisk. 

Det høres helt magisk ut! Jeg tar gjerne vanlig menstruasjon og jeg, en uke i mnd. Men ikke 4-5 dager hver eneste uke 🙈 

Jeg gjorde en sånn type operasjon, innbiller meg de både brant og skrape ut greier. Full narkose, på dagkirurgi. Jeg kjenner fler som har gjort det samme og forventet å være frisk og rask etterpå. Det ble jeg ikke- jeg fikk ganske mye smerter, ubehage og måtte hvile ganske mye to, tre uker etterpå. Jeg og var nedkjørt etter årevis med heftige blødninger, og jeg har lært etterpå at kroppen min ikke liker narkose veldig godt. Den bruker litt tid på å restituere seg etter narkose. 

ingen blødninger, ingen smerter og et nytt liv etterpå! Absolutt verdt et par uker på soffan! 

Anonymkode: 24be9...575

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...