Gå til innhold

Begravelser og fri fra jobb?

Anbefalte innlegg

Hva gjør dere dersom du ønsker å gå i en begravelse (når det ikke er nær familie så du får fri med lønn) og det er i en annen by så du blir borte fra jobb hele dagen?

Jobber i turnusjobb i helsevesenet så vi kan ikke bare ta fri og utsette arbeidet til neste dag. Vi er også avhengig av å ha nok bemanning så dersom jeg må ha fri må det tas inn ekstra personalet. Hvordan er det deg du jobber?

Anonymkode: 6b253...b90

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144439689-begravelser-og-fri-fra-jobb/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Med turnusjobbing er det mye lettere å bytte vakt enn om man har en ren dagjobb, så hvis du ikke vil spørre om eller ikke får fri uten lønn, er det jo bare å bytte vakt med noen andre. Ingen sier nei til å bytte vakt pga begravelse, så lenge de ikke allerede har andre planer. 

Anonymkode: 27461...480

Annonse

Anonym bruker skrev (14 timer siden):

Hva gjør dere dersom du ønsker å gå i en begravelse (når det ikke er nær familie så du får fri med lønn) og det er i en annen by så du blir borte fra jobb hele dagen?

Jobber i turnusjobb i helsevesenet så vi kan ikke bare ta fri og utsette arbeidet til neste dag. Vi er også avhengig av å ha nok bemanning så dersom jeg må ha fri må det tas inn ekstra personalet. Hvordan er det deg du jobber?

Anonymkode: 6b253...b90

Du må jo ta ut en feriedag, da? Og sikre deg at noen kan ta din vakt?

Anonymkode: c5b4a...56f

Det ordner seg alltid. Jeg skaffer vikar og gir fri med lønn om noen skal i begravelse. Også når det ikke er så nært at man har krav på lønnet permisjon. 
Tenker at man i det lange løp tjener på å være smidige og fleksible. Det går begge veier. 

Anonymkode: d9e89...2df

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...