Gå til innhold

Kjøpe ut mannen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (33 minutter siden):

Der var jeg litt rask.

Dersom dere eier 50/50, og lånet er 50/50 så stemmer det

Anonymkode: 2c188...f5e

Ja, eier alt likt. Jeg syntes regnestykket ble for enkelt, men da var det enkelt😅 Kan han nekte å la meg kjøpe ut? Tvinge gjennom salg på det åpne markedet?

Anonymkode: 0613a...a3a

Viktig å bli enig om verdisettingen av eiendommen.

I tillegg synes jeg man burde spleise på ekstrakostnadene til den som flytter ut :til selve flyttingen samt dokumentavgift for å kjøpe noe annet tilsvarende halve verdien av det dere nå eier.

Anonymkode: 5536c...1b4

Annonse

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Huset er verdt 5 millioner nå. Vi har lån på 3 millioner.

Vil det da si at om jeg skal kjøpe ut mannen, så beholder jeg lånet på 3 millioner og gir ham 1 million? 

Du kjøper han ut med 50% av totale summen av felles verdier minus lån (ikke minus, du tar over hele låner selv). Har dere bil, båt, hytte ol.?

Anonymkode: e673b...84e

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Du kjøper han ut med 50% av totale summen av felles verdier minus lån (ikke minus, du tar over hele låner selv). Har dere bil, båt, hytte ol.?

Anonymkode: e673b...84e

Hver vår bil. 

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Ja, eier alt likt. Jeg syntes regnestykket ble for enkelt, men da var det enkelt😅 Kan han nekte å la meg kjøpe ut? Tvinge gjennom salg på det åpne markedet?

Det store regnestykket er så enkelt. Det vanlige er å få en verdivurdering fra to meglere, og ta gjennomsnittet. Men han kan kreve å legge ut huset og selge til høystbydende, selv om det da blir deg.

Men så skal jo verdien av biler og innbo også deles, i en vond og vanskelig skilsmisse kan det også bli et problem. Om man skal krangle om alt fra TV og sofa til kjøleskap og vaskemaskin.

Anonymkode: 50a42...619

Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Det store regnestykket er så enkelt. Det vanlige er å få en verdivurdering fra to meglere, og ta gjennomsnittet. Men han kan kreve å legge ut huset og selge til høystbydende, selv om det da blir deg.

Men så skal jo verdien av biler og innbo også deles, i en vond og vanskelig skilsmisse kan det også bli et problem. Om man skal krangle om alt fra TV og sofa til kjøleskap og vaskemaskin.

Anonymkode: 50a42...619

Ja, det blir jo sikkert styr det og, selv om jeg har kjøpt og betalt alt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...