Gå til innhold

Streik ødelegge konfirmasjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har konfirmasjon om 2 5 uke. Nå er jeg redd for at streik ødelegge den. Mat har vi kjøpt, men har jo bestilt kaker 🙈

Anonymkode: 042b0...c0f

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Har konfirmasjon om 2 5 uke. Nå er jeg redd for at streik ødelegge den. Mat har vi kjøpt, men har jo bestilt kaker 🙈

Så hvordan vil det ødelegge konfirmasjonen?

Kakebakere er vel ikke ute i streik, og det fins annen type brus enn den som leveres av Ringnes

Anonymkode: 3fd7d...07b

Skrevet

Den blir jo ikke ødelagt. Den blir eventuelt bare annerledes. Vi har også det og vi håper de som skal lage maten får de ingrediensene de trenger. Hvis ikke må vi improvisere. Kaker lager vi selv, men forsvinner ingredienser vi trenger så får vi lage noen andre kaker.  Drikke står seg, så brus og juice har vi allerede handlet inn. Vi hadde konfirmasjon under pandemien også, da landet strupte igjen. Vi klarte å få løst det også selv om det ble annerledes. Selv de som plutselig bare hadde lov til å ha 5 gjester kom i mål. De hadde flere bordsettinger. Det ble spesielt, men fint selv om noen gjester kjente på vond hals og meldte avbud for sikkerhets skyld. 

Anonymkode: 454f4...913

Skrevet

Kjøp inn det du trenger for å lage kaker selv, så er du trygg. Dette går nok helt bra, og dagen bli flott uansett😊

Anonymkode: dcfcf...d4b

Skrevet
Anonym bruker skrev (55 minutter siden):

😂😂😂. Da baker du selv. Er vel begrenset hvor mange kaker folk kjøper til en konfirmasjon. Alle jeg kjenner har vel kjøpt en maks to. Vi kjøpte en - resten var bakt hjemme. 

Anonymkode: c9baf...332

Skrevet

Snakk om å krisemksimere...

Om 20 år sier dere:

"Husker du da du ble konfirmert, da måtte vi spise sjokoladepudding, is og hjemmebakte kaker fordi streiken gjorde at kjøpekaken vi hadde bestilt ikke ble levert" 

Tror du virkelig noen hadde blitt traumatisert 😉

Jeg kan ikke skjønne hvorfor streiken skulle ødelegge for kjøpekaka, men gjør den det så blir det nok en flott dag selv uten kjøpekake.

Anonymkode: cb10c...ff2

Skrevet

Kaker kan du vel bake selv? Ellers er ikke mangel på et stort utvalg av kaker ensbetydende med ødelagt konfirmasjon, altså.

Skrevet

Det er klart, har man ikke kake blir det ingen konfirmasjon. Det skjønner jo alle 🙃

Anonymkode: de402...d75

Skrevet

Det ødelegger vel ikke en konfirmssjon, det er jo bare å bake selv det. 

Tantebarnet mitt hadde konfirmasjon når det bare var lov å være 20mennesker i kirken og 5 gjester. Han ble konfirmert og hadde en veldig fin dag. Nå syns han det passet helt perfekt, for han liker ikke store selskaper.

Min datter fikk konfirmasjonen utsatt tre ganger, hun valgte å utsette festen siden det ikke var lov å ha mange gjester. Nå har hun skrinlagt festen. Veninna hadde festen i høst, to år på etterskudd bare. Hun var storfornøyd. 

Du må bare tenke litt kreativt, finne løsninger og ikke bare se begrensningene. 

Anonymkode: 2f9e7...e0b

Skrevet

I-landsproblem

Anonymkode: 2c5df...a47

Skrevet

Tror alle vi med koronakonfirmasjon må roe oss litt ned... Utfordringer i stressendringer tror jeg vi lærte mye om eller? vi vet mye om utsettelser, gjester vi ville hatt, opplegg som ikke ble noe av. men alle kan bli stresset når noe kan ødelegge for seg?

jepp du kan få en utfordring om noen som streiker baker.  men kan du bake noe selv, alliere deg med noen?

Når det skal sies. jeg hadde blitt stresset av å måtte bake kake selv. Men alt går selv om noe må endres

Men jeg hadde nok vært mer bekymret for drikkevarene?

Anonymkode: ea3dc...52b

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Tror alle vi med koronakonfirmasjon må roe oss litt ned... Utfordringer i stressendringer tror jeg vi lærte mye om eller? vi vet mye om utsettelser, gjester vi ville hatt, opplegg som ikke ble noe av. men alle kan bli stresset når noe kan ødelegge for seg?

jepp du kan få en utfordring om noen som streiker baker.  men kan du bake noe selv, alliere deg med noen?

Når det skal sies. jeg hadde blitt stresset av å måtte bake kake selv. Men alt går selv om noe må endres

Men jeg hadde nok vært mer bekymret for drikkevarene?

Anonymkode: ea3dc...52b

Drikkevarene er det bare til å kjøpe nå og som jeg forstod så var det gjort. 

Bake kan man fint gjøre selv ja, men om streiken fortsetter fra fredag og videre fremover vil enda flere matprodusenter være i streik, bla Tine og da vil det bli mangel på meieriprodukter, deriblant fløte, i butikkene. 

I-landsproblem ja, men kjedelig for de det gjelder. 

Anonymkode: 59423...d25

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Drikkevarene er det bare til å kjøpe nå og som jeg forstod så var det gjort. 

Bake kan man fint gjøre selv ja, men om streiken fortsetter fra fredag og videre fremover vil enda flere matprodusenter være i streik, bla Tine og da vil det bli mangel på meieriprodukter, deriblant fløte, i butikkene. 

I-landsproblem ja, men kjedelig for de det gjelder. 

Kjøp fløte nå, den holder lett i et par uker. 

Skrevet

Kjøp fløte nå, den holder lett i et par uker. 

Jeg kjøpte fløte i dag som har holdbarhetsdato1. mai. Jeg er ikke redd for å bruke den om den er over dato, men mange er jo det, særlig om man skal servere det til andre. Så om det var jeg som skulle ha konfirmasjon så hadde jeg handlet inn det jeg trengte nå som det er å få tak i.

Skrevet

Hjemmebakt er uansett BEST!

Anonymkode: 26866...70b

Skrevet

Bak sjøl. Frys ned. 

Anonymkode: 641d4...495

Skrevet

Vi hadde korona hindringer når vi hadde og det og ble en fin dag (men ingen fikk se konfirmanten blir konfirmert). Og fikk nesten ikke ha gjester. Så tenker du dramatiserer her. Det går bok fint!!

Anonymkode: bb63c...a13

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...