Gå til innhold

Mini-ferie i Oslo

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (26 minutter siden):

Skal til Oslo med ett bhg-barn. Hva er det å finne på? Vi skal til Slottet, Freia-butikken og Naturhistorisk museum. Men vi har flere dager som trenger å fylles. Vi har ikke bil, og ønsker helst noe som er i gåavstand fra Karl Johan.

Anonymkode: acf59...223

Hvorfor gåavstand, halve moroa er vel å kjøre trikk, t-bane og båt?

Anonymkode: a9fc8...9fe

Anonym bruker skrev (33 minutter siden):

Skal til Oslo med ett bhg-barn. Hva er det å finne på? Vi skal til Slottet, Freia-butikken og Naturhistorisk museum. Men vi har flere dager som trenger å fylles. Vi har ikke bil, og ønsker helst noe som er i gåavstand fra Karl Johan.

Museene på Bygdøy kan anbefales, både Folkemuseet, Fram, Kontiki synes mine barn er gøy. Ikke gangavstand, men det er enkel bussforbindelse. Vigelandsparken er fint. Paradox museum er gøy. Akershus festning. Reptilparken. Det er sikkert ikke så vanskelig å komme seg til Teknisk museum heller. 

Anonymkode: 3508b...667

Annonse

Takk for tips!!!! Jeg er ikke imot å ta kollektiv, men i hode mitt er det bare enklere å ta beina fatt! En trikktur må nok absolutt til. Husker selv da jeg var liten og tok trikken i Oslo. Følte meg som kongen på haugen! 😁 Vi skal bare være noen dager, derfor tenkte jeg også at vi kan ta de tingene som er nærmest KJ. Også skal vi på en avtale som er hovudfokuset med turen, og den gir meg litt stress, og da er det enklere å bare gå langs KJ. Men uansett, tusen takk for tips! No har jeg nok av ting å velge mellom! 😊

HI

Det er virkelig superenkelt å ta kollektivt altså. Last ned Ruter-appen, så kjøper du billett der veldig enkelt. Husk at du kan ha med deg inntil 4 barn gratis i helgene og etter kl 18 på hverdager! I appen er det bare å plotte inn stedet du er og hvor du skal hen for å finne beste reiserute. Og kjører du for langt eller feil er det bare å sette seg på samme rute i motsatt retning. Her i huset er vi eksperter på å skravle oss bort når vi sitter på buss, trikk og bane, så det hender rett som det er at vi får med oss et ekstra (gratis) stopp eller to 🤪

Ticox skrev (5 minutter siden):

Jumpyard, ekeberg husdyrpark, Teknisk museum, Reptilparken og lekeplassen på Heibergløkka.

Skjønner ikke hvorfor Frognerparken trekkes frem til stadighet, lekeborgen er bare morsom i 5 minutter for min 4 åring.

Noen av oss har interesse av at våre barn også vokser opp med en forståelse for og kjennskap til kunstuttrykk. Der er Vigelandsparken lavthengnede frukt.

Tusen takk for tips! ❤️ Nå har jeg lastet ned rutersappen og kjøpt en periodebillett! Jeg har angst for kollektiv på steder jeg ikke kjenner til, men har nå bestemt meg for å gå ut av komfortsonen! Jeg får sette meg ned og skjekke ut alle forslagene og lage en kjøreplan! Dette skal bli en kjekk tur, selv om jeg stresser med avtalen og kollektiv! Men dette skal jeg få til!!! Turen skal bli super! (Men for å ikke påføre enda mer stress, blir det hvertfall ikke tur til reptilparken😂)

HI

Annonse

Kos deg, HI! Jeg er sikker på at det blir bra. I gangavstand til Karl Johan ville jeg gått til Operaen, forbi Munchmuseet og til Sørenga for å kjøpe is på Paradis. Det lille mennesket synes sikkert det er gøy å gå på taket på Operaen også. Og jeg ville tatt trikken til Frognerparken. 

Og du, den avtalen du skal på, den går sikkert bra! Lykke til. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...