Gå til innhold

Kunne du kjøpt et rekkehus der kommune eier nabohuset?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er store hus, så nyttes av barnefamilier.

Anonymkode: d1de6...e6f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det kunne jeg.
Hvorfor mener du det eventuelt ville være et problem?

Anonymkode: d8f15...52a

Skrevet

Har tidligere hatt leilighet ved siden av kommunal bolig. Nå har jeg hus ved siden av blokk med flere kommunale leiligheter.

Det har vært ulike naboer gjennom tidene. Noen har jeg positive erfaringer med, andre negative. Sånn er det jo med alle naboer. Har veldig lite negativ erfaring med barnefamiliene,  mens det har vært en del styr der det er leiligheter til enkeltpersoner (innbrudd, rus etc)

Anonymkode: c2472...fc2

Skrevet

Jeg bor i det kommunen kvalifiserer som et "villa-område". Her er bare eneboliger, men likevel har jeg to naboer som tiltrekker seg politiets oppmerksomhet støtt og stadig. Ambulanse og politi kommer minst 3-4 ganger i mnd. Da hadde jeg følt det tryggere om det var kommunale boliger for de har gjerne litt oppfølging. Så ja.  Kommunal bolig er ikke alltid ensbetydende med bråk

Anonymkode: 5750e...171

Skrevet

Hvis det nyttes av barnefamilier er det null problem. Hvis det derimot er leiligheter, så ville jeg ikke hvis jeg hadde hjemmeboende barn. Hadde jeg bodd alene ingen problem med noen av delene. 

Skrevet

Om det er en stor bolig som benyttes av familier hadde jeg ikke hatt noe problem med det. Kommunnen eier en enebolig i veien her og der bor det en innvandrerfamilie med 11 (!) barn. Veldig blide og koselige folk.

Verre med de små leilighetene, de kommunen har på andre siden av byen her er fulle av rusmisbrukere, der ville jeg ikke bodd. Der hadde jeg rett og slett følt meg utrygg.

Anonymkode: fd2be...139

Skrevet

Jeg bor i rekkehus allerede, og de øvrige eierne kan da når som helst selge sin bolig til kommunen? Har aldri tenkt over at det skulle være et problem.

Anonymkode: 79755...950

Skrevet

Jeg har i mange år jobbet i barneverntjenesten, og vet om mange familier i kommunal bolig jeg ikke hadde ønsket som naboer. Men det er mange tilsvarende familier i selveid bolig jeg heller ikke ville ønsket som naboer. Grunnet alt fra bruk og salg av rusmidler, hyppig bråk- og voldshendelser, prostitusjon, omsorgssvikt som er krevende å være nabo til, og uønsket negativ påvirkning på mine barn.

Men flertallet av mennesker, både i kommunal bolig og i egen bolig, er folk jeg ikke hadde hatt noe problem med å ha som nabo, så sannsynligvis hadde jeg kjøpt bolig selv om en av naboeiendommene var en kommunal bolig.

Anonymkode: cb1a8...c0b

Skrevet
ReneRene skrev (3 timer siden):

Hvis det nyttes av barnefamilier er det null problem. Hvis det derimot er leiligheter, så ville jeg ikke hvis jeg hadde hjemmeboende barn. Hadde jeg bodd alene ingen problem med noen av delene. 

Hvorfor ikke, når du har hjemmeboende barn? 

Anonymkode: e031c...55c

Skrevet (endret)
Anonym bruker skrev (27 minutter siden):

Hvorfor ikke, når du har hjemmeboende barn? 

Anonymkode: e031c...55c

Fordi det i kommunale leiligheter også bor rusmisbrukere og kriminelle som jeg overhodet ikke har noe problem med. Men jeg ville ikke at ungene mine skulle ha vokst opp med blålys og politi, folk som bråker og sloss, samt uro om nettene. Hvilket da det er en sjanse for kan skje. Den sjansen ville jeg ikke tatt. 

Endret av ReneRene
Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Jeg bor i rekkehus allerede, og de øvrige eierne kan da når som helst selge sin bolig til kommunen? Har aldri tenkt over at det skulle være et problem.

Anonymkode: 79755...950

Det trenger ikke være det nei, men det er et faktum at mange kommunale boliger leies ut til mennesker som har kommet veldig skjevt ut i livet. Det er ikke alltid greit å bo tett på...

Anonymkode: fd2be...139

Skrevet

Bor i stort rekkehusfelt, og det er 2 kommunale boliger her. Men det bor jo helt vanlige barnefamilier der. Så er jo ikke noe problem å ha de som nabo.

Anonymkode: 1b6a8...2d5

Skrevet

Jeg bor i tomannsbolig hvor kommunen eier den andre halvparten. Det bor en familie fra et annet land med barn der nå, de har bodd der i 6 år og det er ingen problem for vår del, vi merker ingen forskjell på om kommunen eller de eier og det er en hyggelig familie som fungerer godt i nabolaget. Men jeg vet at det kan være problematisk også. Når kommunen eier kan det bli mye ut/innflytting, ustabilt og det kan bringe med seg problemer som f.eks. rusmisbruk som påvirker naboer så det er nok lurt å undersøke litt på forhånd. 

Anonymkode: a52dd...f21

Skrevet

Nei. Venninna mi har kommunal bolig som nabo. Bare bråk og faenskap.

Anonymkode: 78c47...b4d

Skrevet

Skulle helst sagt nei, men jeg hadde vært veldig skeptisk og forhørt meg rundt. 

Jeg bor i naborekka til en kommunal liten blokk/leiligheter nå. Ikke noe negativt der.

Noen undre meter borti gata er det en kommunal 8mannsbolig, der er saken en helt annen. Det har vært drap der, ikke mange åra siden. Ofte politi der og den ligger like ved skolen. Ungene valgte ofte en annen vei hjem for å slippe å gå forbi der. De har møtt mann med våpen der før, så det har vært mye der. Kjenner også en nabo der og hun lar ikke ungene være ute i hagen alene og de er egentlig store. 
Så utifra dette er jeg ganske skeptisk. Nå bare leier jeg, så at jeg bor ved siden av kommunale boliger nå er ikke så viktig. Ungene er store også. Vet det var endel rart i den blokka for noen år siden, men har blitt veldig greit der nå. 

Anonymkode: 3764f...8fc

Skrevet

Nei, ikke verdt sjansen, hadde prøvd å finne noe annet.

Anonymkode: 035a6...039

Skrevet

Det hade ikke vært avgjørende for om jeg kjøpte huset, men deg hadde gjort det litt mindre attraktivt.

Anonymkode: 9ac38...9e8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...