Gå til innhold

Navnet Iben... Ja eller nei?

Anbefalte innlegg

Skrevet

?

Anonymkode: cec86...2ce

Fortsetter under...

Skrevet

Absolutt. Fint.

Anonymkode: fe736...c29

Skrevet

Syns det er et veldig vakkert navn, men i mitt hode så er det et guttenavn selv om det blir mest brukt på jenter her i Norge

Anonymkode: 717b8...856

Skrevet

Liker ikke navn som brukes til begge kjønn. Liker heller ikke navn som man ikke forstår hvordan staves. Eller dobbeltnavn. Eller utenlandske navn på norske unger. Og oppkonstruerte navn- det er de verste!

Skrevet
Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

?

Anonymkode: cec86...2ce

Vakkert 

Anonymkode: e7d04...f27

Annonse

Skrevet
HeiteH skrev (11 minutter siden):

Liker ikke navn som brukes til begge kjønn. Liker heller ikke navn som man ikke forstår hvordan staves. Eller dobbeltnavn. Eller utenlandske navn på norske unger. Og oppkonstruerte navn- det er de verste!

Du kan jo bare si at du ikke liker det.
Ja det kan brukes av begge kjønn, men de aller, aller fleste som heter Iben i Norge er jenter (2514), og bare et fåtalls er menn (71), det staves også rett ut.
Navnet er gammeltysk, og er en annen variant av guttenavnet Ivo, så det er langt i fra oppkonstruert.
Ved tanke på at norsk tilhører samme språkgruppe som tysk, og den gangen det navnet kom var språkene veldig like er det ikke så veldig utenlandsk heller

Skrevet

Ettersom jeg kjenner en fantastisk skjønn, omtenksom og klok Iben - ei jente, så synes jeg at det er et flott navn.  Hvordan jeg liker navn, er nok ofte preget av om jeg kjenner noen som heter det. 

Anonymkode: dfb6a...e75

Skrevet

Iben er et fint navn. Det synes mange andre også, så det var på plass 8 over mest populære jentenavn i 2022. 

Skrevet

Jeg synes ikke noe særlig om det, kjenner også en hund som heter det....

Veldig lite feminint.

Men møter jeg en Iben er det ikke sånn at jeg tenker at hun har et grusomt navn, det er helt greit at andre bruker det, jeg ville bare ikke brukt det selv.

Anonymkode: b8dcf...06a

Skrevet

Likar det godt på jente, men synes det blir rart på gut.

Skrevet

For meg er det jentenavn,men vet at det kan brukes av begge. Jeg synes det er fint. Det er veldig populært, i barnehagen jeg jobber i, er det 2 avdelinger, og 3 jenter som heter Iben,  og vi hadde ei til som begynte på skolen i fjor. Men det gjør jo ingenting at det er populært, det betyr jo bare at mange liker det 🙂

Anonymkode: 16370...478

Skrevet

Nydelig navn, selv om hun stjal kjæresten til Elisabeth Friis 😎

Anonymkode: a3489...192

Annonse

Skrevet
☆☆☆ skrev (1 time siden):

Likar det godt på jente, men synes det blir rart på gut.

For noen år siden hadde jeg en klasse der det var to Iben-er, en gutt og en jente, det var litt spesielt. 

Anonymkode: 38d98...a3f

Skrevet

Det sto på listen min, og jeg syns det er er nydelig jentenavn. Kjenner ikke til noen gutter som heter det, men hadde jo blitt vant til det også. 

Skrevet

Liker det, til både gutt og jente. Har til nå kun møtt én Iben, faren til en kompis.

Anonymkode: 13d35...523

Skrevet (endret)

Iben er et fint jentenavn. 

Endret av Elizabeth
Skrevet

Liker ikke navn som er både jente- og guttenavn.

Anonymkode: e55dc...4da

Skrevet

Liker navn som kan brukes til begge kjønn - Iben, Marley, Rene.. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Du kan jo bare si at du ikke liker det.
Ja det kan brukes av begge kjønn, men de aller, aller fleste som heter Iben i Norge er jenter (2514), og bare et fåtalls er menn (71), det staves også rett ut.
Navnet er gammeltysk, og er en annen variant av guttenavnet Ivo, så det er langt i fra oppkonstruert.
Ved tanke på at norsk tilhører samme språkgruppe som tysk, og den gangen det navnet kom var språkene veldig like er det ikke så veldig utenlandsk heller

Du skjønte at jeg ramset opp ting ved navn jeg ikke liker, og at Iben ikke kvitterte ut alle boksene? 

Skrevet

Jeg ville hatt det som todelt navn. feks Iben Sofie, Iben Karoline osv. 

Tenker på klasselister osv, aner ikke om det er gutt eller jente. Jeg syns det er fint. 😊

Anonymkode: 44c10...e3c

Skrevet

Jeg liker det😊

Skrevet

Mykt og vakkert, men passer best til jente. 

Anonymkode: 4eb03...473

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...