Gå til innhold

Liten kræsj med bil

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må alle barneseter byttes ut?

Anonymkode: dfb51...fb7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er en liten kræsj da?

Anonymkode: cb9e5...72d

Skrevet

Det kommer da helt an på hva du mener med en liten krasj, hastighet, hvor bilen ble krasjet i forhold til hvor barnesetene står og så videre.

Anonymkode: 4e931...118

Skrevet
Anonym bruker skrev (49 minutter siden):

Hva er en liten kræsj da?

Anonymkode: cb9e5...72d

Jeg kjørte på en murkant. Bilen fikk skader på hele siden. Ene hjulet ble ødelagt og bakaksling ble ødelagt 

Skrevet
Anonym bruker skrev (26 minutter siden):

Det kommer da helt an på hva du mener med en liten krasj, hastighet, hvor bilen ble krasjet i forhold til hvor barnesetene står og så videre.

Hvem vurderer dette? Forsikringsselskapet? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg kjørte på en murkant. Bilen fikk skader på hele siden. Ene hjulet ble ødelagt og bakaksling ble ødelagt 

Det er sannsynligvis ikke nødvendig med mindre dette skjedde i stor fart. Jeg ble påkjørt bakfra en gang i lav fart (20-30 km/t), og det var ikke nødvendig å bytte bilstolene da. Jeg ringte forsikringsselskapet og spurte.

Anonymkode: 5fd34...30f

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Det er sannsynligvis ikke nødvendig med mindre dette skjedde i stor fart. Jeg ble påkjørt bakfra en gang i lav fart (20-30 km/t), og det var ikke nødvendig å bytte bilstolene da. Jeg ringte forsikringsselskapet og spurte.

Anonymkode: 5fd34...30f

Så bra

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Ikke stor nok kræsj mener jeg. Ble det skader på setene? 

Anonymkode: f0057...58b

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Med andre ord, ikke mer krefter enn en bråbrems?
Dersom ingen kollisjonsputer ved setene ble utløst trenger du ikke bytte dem

Skrevet
Anonym bruker skrev (40 minutter siden):

Med andre ord, ikke mer krefter enn en bråbrems?
Dersom ingen kollisjonsputer ved setene ble utløst trenger du ikke bytte dem

Jo, opplevde å få et lite sjokk. Følelse av å være borte et sekund. Bilen hoppet liksom litt. 

Grunnen til at jeg spør er pga jeg ble påkjørt av en bil da jeg kjørte motorsykkel. Forsikringsselskapet tok all utstyr. Jeg fikk ikke beholde hjelmen min selv om det var null skade på den. Hjelmen hadde ikke vært borti noe som helst. 

Skrevet

Er du selv usikker, så ville jeg kjøpt nytt om jeg hadde mulighet. Jeg hadde ikke klart å være usikker på om de hadde blitt skadet eller ei. Det er en grunn til st de snbefsler å ikke kjøpe slikt brukt, siden en ikke vet hvordan de har blitt behandlet. 

Anonymkode: 85152...79e

Skrevet

Ta det med forsikringsselskapet, ha4 du vært i kontakt med de?

Anonymkode: 7c3b9...088

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Ta det med forsikringsselskapet, ha4 du vært i kontakt med de?

Anonymkode: 7c3b9...088

Skal ringe de i morgen 🤗

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Er du selv usikker, så ville jeg kjøpt nytt om jeg hadde mulighet. Jeg hadde ikke klart å være usikker på om de hadde blitt skadet eller ei. Det er en grunn til st de snbefsler å ikke kjøpe slikt brukt, siden en ikke vet hvordan de har blitt behandlet. 

Anonymkode: 85152...79e

Jeg har selvsagt ikke råd til å kjøpe nye. Er snakk om 3 seter.

Skrevet

Jeg tenker at det er forskjell på et babysete og en beltestol til en 6 åring.

De sier at de minste babystolene skal kastes om du mister dem i gulvet, det blir svakheter i plasten/isoporen som gjør de mindre sikre i en større kræsj siden.

Så jeg hadde nok ihvertfall byttet det minste setet. Sjekk om noe blir dekket av forsikringen.

Anonymkode: 1054d...901

Skrevet

Vi måtte bytte alle våre da jeg ble påkjørt i kø, max 15 km/t. Fikk det på forsikringen.

Anonymkode: ba02b...454

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Vi måtte bytte alle våre da jeg ble påkjørt i kø, max 15 km/t. Fikk det på forsikringen.

Anonymkode: ba02b...454

Såpass ja. Takk for info

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...