Gå til innhold

Noen som har hatt trombonisert hemoroider ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Erdet noen som har hatt trombonisert hemoroide som har gått bort med stikkpille og salve?

Jeg hatt en trombonisert hemoroide nå i ca 4 uker. Vært hos fastlegen og ble sendt på sykehuset,  men de vil ikke åpne den. Det var for 2 uker siden. Men etter 2 uker med 3 x Stikkpiller og salve pr dag er den der fortsatt. Skal starte på nedtrapping av scheriproct snart, men usikker på om jeg må be om ny henvisning for å snitte den opp. Jeg er til og med sykemeldt for jeg klarer ikke sitte 8 timer pr dag.

Noen som har gode erfaringer med kun salve og Stikkpiller? 

Eller evt en erfaring med at å snitte den opp kan hjelpe?

Er desperat så tar imot alle råd!

Anonymkode: 0819f...2bd

Skrevet

Hva var grunnen til at de ikke vil snitte den opp på sykehuset?

Anonymkode: 2b0bd...027

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Hva var grunnen til at de ikke vil snitte den opp på sykehuset?

Anonymkode: 2b0bd...027

Kirurgen som så på det sa at de helst ikke gjorde det lengre pga fare for betennelse.  Min fastlege mener derimot at de bare burde ha gjort det med en gang så jeg slipper sykemelding og mange uker med mye vondt. Jeg vil jo helst at det skal funke med kun salve og stikkpille, men begynner å miste troa etter 4 uker nå.

Skrevet

Jeg hadde trombosert hemoroide for en tid tilbake. Fryktelig vondt og det tok 4-5 uker, men det ble bra igjen av salve og stikkpille. Hvis du har gått 4 uker nå og ikke synes det er bedre anbefaler jeg å kontakte lege på nytt og be om en ny vurdering. 

Anonymkode: f4a8c...2da

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Jeg hadde trombosert hemoroide for en tid tilbake. Fryktelig vondt og det tok 4-5 uker, men det ble bra igjen av salve og stikkpille. Hvis du har gått 4 uker nå og ikke synes det er bedre anbefaler jeg å kontakte lege på nytt og be om en ny vurdering. 

Anonymkode: f4a8c...2da

Kan jeg spørre hvor store "doser" du brukte daglig? Jeg skal til fastlegen i løpet av uka, men blir så usikker når det tydeligvis er litt uenigheter mellom sykehuset og fastlegen om hva som er best. Og er du helt bra nå? Det er litt mindre betent enn det var tidligere,  men fortsatt veldig hard utvendig kul.

Skrevet

Jeg dro til fastlegen og han sendte meg rett på sykehuset. De åpnet den med en gang og herregud hvor godt det var. Men det er 15 år siden. Kanskje andre regler nå 

Anonymkode: 5b3d6...c44

Skrevet
Anonym bruker skrev (26 minutter siden):

Jeg dro til fastlegen og han sendte meg rett på sykehuset. De åpnet den med en gang og herregud hvor godt det var. Men det er 15 år siden. Kanskje andre regler nå 

Var du dårlig lenge etterpå? Eller problemer med betennelse? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 16.4.2023 den 13.35):

Var du dårlig lenge etterpå? Eller problemer med betennelse? 

Var ikke dårlig etterpå. Alt gikk bra. Var veldig glad for at de gjorde det. Hadde en baby hjemme og jeg klarte nesten ikke å passe på han før de skjærte i den 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...