Anonym bruker Skrevet 15. april 2023 #1 Skrevet 15. april 2023 Jeg har kroniske ryggsmerter. 2 større operasjoner den gangen jeg var barn. 2 ulykker i voksen alder som har gitt meg 4 brudd i ryggraden som aldri kommer til å slutte å gjøre vondt. På dårlige dager blir mannen fryktelig bekymret for meg. Jeg på min side prøver å skjule smertene, å ignorere dem så godt jeg kan. Det jeg tenker er at jeg er utrolig heldig som kan bo i dette huset over 3 plan hvor trappene er for smale for en rullestolheis, og klarer å holde meg i full jobb. Hvordan få mannen til å se det positive? Anonymkode: 5f639...ab3
Anonym bruker Skrevet 16. april 2023 #2 Skrevet 16. april 2023 Kanskje du bare må ta en åpenhjertig snakk med ham? Og det å skjule smertene er neppe en lur taktikk. Da er han ikke forberedt på de gangene da du ikke klarer å skjule dem, han får ikke noe realistisk forhold til hva du faktisk lever med. Mulig han da tror at det er noe nytt eller akutt. Anonymkode: f8454...2ff
Anonym bruker Skrevet 16. april 2023 #3 Skrevet 16. april 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): Kanskje du bare må ta en åpenhjertig snakk med ham? Og det å skjule smertene er neppe en lur taktikk. Da er han ikke forberedt på de gangene da du ikke klarer å skjule dem, han får ikke noe realistisk forhold til hva du faktisk lever med. Mulig han da tror at det er noe nytt eller akutt. Anonymkode: f8454...2ff Jeg har snakket med han om det, men han klarer ikke å la være å bli bekymret. Han vet også at på ille dager har jeg litt problemer med å gå. Han vet også at det ikke er akutte nye feil, det var han som kjørte med først til legevakten etter siste ulykker, og så til ortopedisk. Prøvd å si 100 ganger at det at jeg har vondt betyr ikke at jeg har blitt verre, slik er det bare. At jeg ønsker når det er ille å fokusere på det positive siden da blir ting mye lettere for meg, blir mye lettere å ikke gi opp å prøve å ha et så normalt liv som mulig, blir mye lettere å kjempe for å klare å holde meg i jobb Anonymkode: 5f639...ab3
Anonym bruker Skrevet 16. april 2023 #4 Skrevet 16. april 2023 For en flott mann du har. Anonymkode: 35523...e77
Anonym bruker Skrevet 16. april 2023 #5 Skrevet 16. april 2023 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Jeg har snakket med han om det, men han klarer ikke å la være å bli bekymret. Han vet også at på ille dager har jeg litt problemer med å gå. Han vet også at det ikke er akutte nye feil, det var han som kjørte med først til legevakten etter siste ulykker, og så til ortopedisk. Prøvd å si 100 ganger at det at jeg har vondt betyr ikke at jeg har blitt verre, slik er det bare. At jeg ønsker når det er ille å fokusere på det positive siden da blir ting mye lettere for meg, blir mye lettere å ikke gi opp å prøve å ha et så normalt liv som mulig, blir mye lettere å kjempe for å klare å holde meg i jobb Anonymkode: 5f639...ab3 Kanskje dere trenger å snakke sammen under 6 øyne, dvs sammen med en coach eller lignende, som kan hjelpe dere å finne felles grunn å stå på? Jeg er litt i andre enden av dette spørsmålet, jeg levde i mange år som samboer til en mann med en gammel ryggskade etter en ulykke. Han ble tausere og tausere jo vondere han hadde det, og selvmedisinerte en del med bl a alkohol. Personlig ville jeg ha blitt veldig letta dersom han i stedet for å være taus hadde sagt "i dag er en dårlig dag" eller "i dag har jeg mye smerter", og så kunne jeg ha forholdt meg til det. Anonymkode: f8454...2ff
Anonym bruker Skrevet 17. april 2023 #6 Skrevet 17. april 2023 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Kanskje dere trenger å snakke sammen under 6 øyne, dvs sammen med en coach eller lignende, som kan hjelpe dere å finne felles grunn å stå på? Jeg er litt i andre enden av dette spørsmålet, jeg levde i mange år som samboer til en mann med en gammel ryggskade etter en ulykke. Han ble tausere og tausere jo vondere han hadde det, og selvmedisinerte en del med bl a alkohol. Personlig ville jeg ha blitt veldig letta dersom han i stedet for å være taus hadde sagt "i dag er en dårlig dag" eller "i dag har jeg mye smerter", og så kunne jeg ha forholdt meg til det. Anonymkode: f8454...2ff Fult mulig du har rett. Jeg kunne godt tenke meg å kunne si det når jeg har en dårlig dag bare for å få klaget litt og få det ut uten å få så mye medlidenhet unntatt akkurat der og da. Anonymkode: 5f639...ab3
Anonym bruker Skrevet 17. april 2023 #7 Skrevet 17. april 2023 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Fult mulig du har rett. Jeg kunne godt tenke meg å kunne si det når jeg har en dårlig dag bare for å få klaget litt og få det ut uten å få så mye medlidenhet unntatt akkurat der og da. Anonymkode: 5f639...ab3 Det var i alle fall en lettelse for meg når han sa det høyt. Så slapp jeg å spekulere selv. Ekstra vanskelig når det faktisk hadde ganske mye innvirkning på atferden hans, mens han likevel ikke ville si det i ord. Anonymkode: f8454...2ff
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå