Gå til innhold

Omgangssyke- 48 timer

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Folk flest blir jo ikke hjemme i to døgn etter omgangssyke, og det er ingen regler på det annet enn hvis de er i matbransjen regner jeg med, siden det kan smitte via mat. Glemte de som jobber med utsatte mennesker! 

Bruk håndsprit og vask hendene. Da skal det mye til for å smitte andre. Det er tarmbakterier, så vær nøye med renslighet. 

Endret av ReneRene
ReneRene skrev (11 minutter siden):

Folk flest blir jo ikke hjemme i to døgn etter omgangssyke, og det er ingen regler på det annet enn hvis de er i matbransjen regner jeg med, siden det kan smitte via mat. 

Bruk håndsprit og vask hendene. Da skal det mye til for å smitte andre. Det er tarmbakterier, så vær nøye med renslighet. 

Håndsprit hjelper ikke mot omgangssyke.

Anonymkode: 0867d...9f6

Annonse

48 timer gjelder bare barnehage og de som jobber med mat.

For alle andre er det 24 timer som gjelder. Barna blir opplært i dette av helsesykepleier på skolen faktisk, så de vet godt at om de kaster opp skal de være hjemme i en dag etterpå før de går på skolen igjen.

Anonymkode: 1770b...e1a

ReneRene skrev (1 time siden):

Folk flest blir jo ikke hjemme i to døgn etter omgangssyke, og det er ingen regler på det annet enn hvis de er i matbransjen regner jeg med, siden det kan smitte via mat. Glemte de som jobber med utsatte mennesker! 

Folk flest blir ikke hjemme?
Det kunne ikke falle meg inn å gå ut i verden og omgås andre hvis jeg fortsatt er smittefarlig!

Jeg tror virkelig ikke du kan uttale deg om noe som helst av hva "folk flest" gjør, for der er du på kollisjonskurs....

Anonymkode: 8ace6...e98

• 4 uker senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...