Gå til innhold

Æææ, overgangsalderen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mensen har vært litt ustabil de siste månedene, og nå er den 28 dager forsinket.. Jeg har lest om andre symptomer, men det er ikke mye å sette fingeren på. Sexlysten er i toppform, ikke noe tørrhet (det har kanskje noe med den nye kjæresten min å gjøre, hehe), jeg har ikke gått opp noe, jeg ser ingen forandring på kropp eller ansiktet, ikke hetetokter, ikke vondt i hodet. Søvnvansker har jeg alltid hatt, det samme gjelder å være surrete.

Jeg føler meg egentlig veldig bra.

Jeg er hvert øyeblikk 48 år, så det er muligens ikke noe å bli overrasket over, men jeg er ikke klar, fikk plutselig lyst til å lage barn med nye kjæresten min😅

Anonymkode: 84e35...fcb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og du er helt sikker på at det ikke er er nettopp det du har gjort? Lage barn altså…

Anonymkode: 3e609...7ea

Skrevet

Sikkert lurt å ta en test..

Anonymkode: 5ca30...bfd

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Og du er helt sikker på at det ikke er er nettopp det du har gjort? Lage barn altså…

Vi har ubeskyttet sex og jeg går ikke på p piller, men at jeg er gravid har jeg ikke tenkt at kan være mulig en gang. Vi er jo så gamle (men ikke grå)🙈

I tillegg har han, gammel som han er, problemer med å få utløsning.

Det murrer litt i magen også, sånn mensenmurring, men det har jeg lest at kan være symptom på overgangsalderen, samtidig så vet jeg jo at det kan være symptom på graviditet også, hjelpe meg😅

Nå fikk jeg plutselig lyst på overgangsalderen likevel

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Vi har ubeskyttet sex og jeg går ikke på p piller, men at jeg er gravid har jeg ikke tenkt at kan være mulig en gang. Vi er jo så gamle (men ikke grå)🙈

I tillegg har han, gammel som han er, problemer med å få utløsning.

Det murrer litt i magen også, sånn mensenmurring, men det har jeg lest at kan være symptom på overgangsalderen, samtidig så vet jeg jo at det kan være symptom på graviditet også, hjelpe meg😅

Nå fikk jeg plutselig lyst på overgangsalderen likevel

Ta en test. Det er ikke umulig. 

Anonymkode: 6191f...68f

Skrevet

Den gjennomsnittlige alderen for når man mister mensen er rett over 50 år, og man kan bli gravid helt frem til det.
Det er ikke like lett å bli gravid når man 48 år, men fult mulig.

Ta en test du

Anonymkode: c29b7...21c

Skrevet

Ikke umulig at du er gravid, nei. Vår tippoldemor-generasjon som fødte 12 barn hver fikk gjerne barn til de var både 48 og 50. Vet om flere. 
Har du tatt test nå? Lykke til! 

Anonymkode: b4865...768

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Den gjennomsnittlige alderen for når man mister mensen er rett over 50 år, og man kan bli gravid helt frem til det.
Det er ikke like lett å bli gravid når man 48 år, men fult mulig.

Ta en test du

Jeg har blitt gravid på første forsøk alle, og jeg tuller ikke, alle gangene  jeg har forsøkt å bli gravid (tre spontanaborter og to barn), pluss en gang da jeg var ung og det gikk for ham inne i meg...såh..jeg har vært ganske fruktbar kan man si. Oioioi, om det så skulle være så hadde vi taklet det på strak arm, men jeg tror ikke at jeg er gravid altså, jeg har jo ingen symptomer bortsett fra uteblitt mensen..Herre jesus

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har blitt gravid på første forsøk alle, og jeg tuller ikke, alle gangene  jeg har forsøkt å bli gravid (tre spontanaborter og to barn), pluss en gang da jeg var ung og det gikk for ham inne i meg...såh..jeg har vært ganske fruktbar kan man si. Oioioi, om det så skulle være så hadde vi taklet det på strak arm, men jeg tror ikke at jeg er gravid altså, jeg har jo ingen symptomer bortsett fra uteblitt mensen..Herre jesus

Men kjære deg! Hvis du vet du blir lett gravid og enda ikke har kommet i overgangsalder, hvorfor har dere ubeskyttet sex om du ikke ønsker barn? 

Jeg ble gravid med min siste da jeg var 42 år, på prevensjon.

Anonymkode: 0c71d...2b2

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Ikke umulig at du er gravid, nei. Vår tippoldemor-generasjon som fødte 12 barn hver fikk gjerne barn til de var både 48 og 50. Vet om flere. 
Har du tatt test nå? Lykke til! 

Anonymkode: b4865...768

Nei, ikke noen test ennå, jeg sitter her med 16 og 18 åringen min som nettopp har kommet hjem fra påskeferie med faren sin. Jeg lurer virkelig på hva de to hadde sagt om mamma var gravid. Stakkars, når jeg dør om 20 år så er det de som må være foreldre, haha

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Men kjære deg! Hvis du vet du blir lett gravid og enda ikke har kommet i overgangsalder, hvorfor har dere ubeskyttet sex om du ikke ønsker barn? 

Jeg ble gravid med min siste da jeg var 42 år, på prevensjon.

Anonymkode: 0c71d...2b2

Men jeg tenkte ikke så langt da, jeg er jo eldgammel. Er jeg gravid så er barnet mer enn velkomment hos oss:)

Skrevet

Kjenner jeg blir litt svett når folk må min alder insisterer på at de er « eldgamle» . Jeg har en på to år så du skal ikke se bort fra at du er gravid.

Anonymkode: 7ad6f...5fb

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Kjenner jeg blir litt svett når folk må min alder insisterer på at de er « eldgamle» . Jeg har en på to år så du skal ikke se bort fra at du er gravid.

Anonymkode: 7ad6f...5fb

Jeg er ikke eldgammel, bare tuller litt altså:) Jeg føler meg like ung som det jeg gjorde for ti år siden, mer kanskje for da jeg jeg sliten småbarnsmor, hah

Skrevet

Veldig enkelt.
I morgen kjøper du deg en test, er du helt sikker på at du ikke er gravid så tenk bare at det er bedre å ta en for mye enn en for lite, og da vet du med sikkerhet hva du har å forholde deg til.

Er den negativ kan du ta deg en tur til legen for å måle hormoner og slikt ved tanke på overgangsalderen.

Har du andre symptomer på overgangsalderen, kaldsvetter, heteslag, glemskhet og lignende?
De pleier ofte å komme noen år får mensen begynner å tulle.

Uansett, masse lykke til

Skrevet

Lenge leve den litt trege og ikke helt skarpeste. .. At det fremdeles finnes damer som ikke går på prevensjon og ja har ingen planer å bli gravid.

Når du nærmer deg 50 år bør du etterhvert skjønne hvordan det hele henger sammen. :klappe:

Anonymkode: e5c53...631

Skrevet

En kollega av sønnen min trodde hun var i overgangsalderen, men der kom det en liten gutt gitt. Hun var i slutten av 40 årene. Sønnen min som da var 17 år vinglet mellom å synes det var ekkelt og vittig 😉

Jeg skjønner ikke at du klarer la være å dra på butikken å kjøpe en test...

Anonymkode: f8224...7a7

Skrevet
Anonym bruker skrev (42 minutter siden):

Lenge leve den litt trege og ikke helt skarpeste. .. At det fremdeles finnes damer som ikke går på prevensjon og ja har ingen planer å bli gravid.

Når du nærmer deg 50 år bør du etterhvert skjønne hvordan det hele henger sammen. :klappe:

Anonymkode: e5c53...631

Ja, det kan du si, jeg håper jeg lever litt lenger enn gjennomsnittet om jeg er gravid😄

Når det er sagt så er jeg ikke veldig treg, heller litt for kjapp på avtrekkeren

(At det fortsatt finnes kvinner som nærmer seg 40 (jeg antar du gjør det?) som ikke vet at ikke alle damer kan gå på prevensjon:klappe:)

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Hehe

Anonymkode: 9a919...bfb

Skrevet

Her ble jeg og mine søstre storesøstre da vi var 15, 19 og 24 år. Mamma trodde hun var i overgangsalderen, men dengang ei. Hun var da 45 år.

Anonymkode: 6f34c...d0c

Skrevet

Jeg er 43 år. Er lykkelig over at mannen et sterilisert. Hadde ikke overlevd å få en baby nå. Yngste er 3 år 

Skrevet
Anonym bruker skrev (32 minutter siden):

En kollega av sønnen min trodde hun var i overgangsalderen, men der kom det en liten gutt gitt. Hun var i slutten av 40 årene. Sønnen min som da var 17 år vinglet mellom å synes det var ekkelt og vittig 😉

Jeg skjønner ikke at du klarer la være å dra på butikken å kjøpe en test...

Anonymkode: f8224...7a7

Jeg tror nok mine hadde vinglet litt også om jeg faktisk hadde vært gravid, haha,

Njei..jeg er faktisk ikke så bekymret verken for det ene eller det andre så testen kan jeg vente med, orker ikke å gå ut i regnværet🙈

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Jeg er 43 år. Er lykkelig over at mannen et sterilisert. Hadde ikke overlevd å få en baby nå. Yngste er 3 år 

Jeg tenker at om jeg mot all forventning skulle vært gravid, så må jeg nok stålsette meg for både svangerskap og våkenetter ja:) Men det må jeg jo i tilfelle bare ta.

Nå skriver jeg som om jeg tror jeg er gravid ser jeg, men jeg heller fortsatt mot overgangsalderen 90/10

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Her ble jeg og mine søstre storesøstre da vi var 15, 19 og 24 år. Mamma trodde hun var i overgangsalderen, men dengang ei. Hun var da 45 år.

Anonymkode: 6f34c...d0c

Hun var både tidlig og sent ute hun;)

Skrevet

Hei
Hvordan går det med deg HI, har du tatt en test?

Skrevet
Anonym bruker skrev (55 minutter siden):

Hei
Hvordan går det med deg HI, har du tatt en test?

Hei:)

Nei, jeg har ikke testet meg, jeg venter til jeg eventuelt får noen symptomer. Det eneste symptomet jeg har nå er uteblitt mensen, ikke ømme pupper, ikke kvalm, ikke oppblåst, ikke noe mage, jeg har gått ned i vekt og ikke opp😅

Jeg er rimelig sikker på at grunnen til at jeg ikke har fått mensen er alderen min rett og slett.

Jeg håper at jeg ikke er gravid, jeg har spontanabortert en del ganger og om jeg virkelig er gravid så ville kjæresten min blitt knust om jeg mistet, Den største sorgen i livet hans er at han ikke har barn 😕

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...